Toon posts:

Draadloos netwerk + chello internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Een vriendin van mij heeft een een draadloos netwerk liggen en een breedband verbindin van chello. Ze heeft al een tijdje last van dat haar verbinding af en toe wegvalt voor een paar minuten. Na een tijdje is de verbinding weer terug. Toch is dit heel vervelend. Op het ene moment is het meer als anders. Soms heeft ze een dag nergens last van en soms is ze der net 5 sec en valt ze weer weg.

Ze heeft draadloos netwerk met 3 computers
Als ze wegvalt en ik stuur een piung naar haar krijg ik geen reactie oftwel de modem krijg ik dus geen verbinding mee.

Owja nog een vraag zij zei dat het verboden is volgens chello om een draadloos netwerk te hebben. Klopt dit of niet?

grtzz

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 14:18:Owja nog een vraag zij zei dat het verboden is volgens chello om een draadloos netwerk te hebben. Klopt dit of niet?
Netwerken zijn al een hele tijd toegestaan bij chello... Draadloze netwerken dus ook, dat maakt geen zak uit.

Maar om even terug te gaan naar je vraag: begin gewoon bij het begin, kijk eerst eens naar de kabelmodem. Als de verbinding wegvalt, gaat de modem dan offline? Zitten de UTP-kabels goed vast? etc.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:40

Freak187

geen

Is het een lancity modem? Dan is waarschijnlijk je voeding aan het doodgaan of de signaalsterkte is niet sterk genoeg, daar zijn die oudjes nogal gevoellig voor. Bel chello voor een omruil van je modem.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Waar woont ze? Dan zal ik voor de deur eens checken. :P

Proberen de router wat vrijer in de ruimte te zetten. Alles static maken wat betreft ip-adressen. Alleen mac gebonden toegang verlenen.
Kijken of er geen dingen in de weg staan e.d.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 14:59:
Alles static maken wat betreft ip-adressen.
Dat moet niet nodig zijn.
Alleen mac gebonden toegang verlenen.
Dat is wel verstandig. :)

Verwijderd

Bergen schreef op 22 oktober 2004 @ 15:07:
[...]
Dat moet niet nodig zijn.
Het geeft wel meer zekerheid van het functioneren van je netwerk.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 15:08:
[...]

Het geeft wel meer zekerheid van het functioneren van je netwerk.
Dat is maar hoe je 't bekijkt... Als je alles vast instelt weet je niet of je verbinding hebt. Ipconfig zegt van wel, maar "page cannot be found" zegt van niet.

Als je 't dynamisch instelt en je krijgt niets toegewezen weet je zeker dat je geen verbinding hebt. Als je alles wèl krijgt toegewezen weet je zeker dat je verbinding hebt. Liever dat laatste. :)

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Dus ze mag gewoon een draadloos netwerk hebben. Ik zal de antwoorden even naar haar doorsturen iig alvast bedankt. En anders belt ze chello maar eens om er eens naar te laten kijken.

grtzz

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm mja, zit het wel in je AP, valt daar de verbinding mee weg. Of valt chello gewoon weg. Als je bv pagina probeerd te openen, gaat het verzend lampje op het modem dan even branden of doet ie helemaal niks?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 17:02:
hey,

Dus ze mag gewoon een draadloos netwerk hebben. Ik zal de antwoorden even naar haar doorsturen iig alvast bedankt. En anders belt ze chello maar eens om er eens naar te laten kijken.
Dat dus nou net niet :z

Chello staat draadloze netwerken toe, maar ondersteunt ze niet :o

Controleer eerst gewoon of het probleem bij de WLAN zit of bij de internetverbinding. Zit het bij de WLAN (gezien omschrijving lijkt dat 75% waarschijnlijk), dan kan chello niets doen en moet je je WLAN lui bellen. Alleen als je met kabeltje eraan ook problemen hebt kan chello je helpen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1