Toon posts:

[2k3] Meerdere Administrators

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn server heb ik een paar keer dns servers enzo verwijderd en geinstalleerd. Daardoor heb ik waarschijnlijk meerdere administrators. Ik heb administrator Administrator.SERVER en Administrator.SERVER.000
Nu heb ik Psybnc, en die runt waarschijnlijk onder een ander administrator account. Dus nu kan ik niet de config file openen etc.. Hoe krijg ik weer 1 Administrator? Op internet vind ik alleen maar hoe je passwords terug kan krijgen etc..

Verwijderd

Tja, das idd. een lastig probleem. Heb ik ook wel is bij een klant gehad. Toen was het een profielprobleem (profiel was corrupt) Schoon je profielen is op.

Maar staan die andere admin versies in je AD? En is het niet mogelijk deze simpelweg te verwijderen?

Verwijderd

gooi ze samen in 1 groep

Verwijderd

Topicstarter
uhm, Ik ben newbie in Windows 2003.. Zit erin Windows 2003 net zoiets als gebruikers accounts in XP? En waar vind ik dat dan?

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Log met een lokaal administrator account aan en gooi in documents and settings alle andere administrator account mappen weg.
Log daarna weer met het domain administrator account aan.........

Verwijderd

Topicstarter
FCVD schreef op 22 oktober 2004 @ 14:30:
Log met een lokaal administrator account aan en gooi in documents and settings alle andere administrator account mappen weg.
Log daarna weer met het domain administrator account aan.........
Ik log gewoon in met Administrator, En als ik dan cmd open dan zie ik C:\documents and settings\Administrator.000

:|

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
maak een nieuw lokaal account aan in Computerbeheer en voeg die toe aan de administrators groep. Log met die key in en gooi die adminstrator mappen weg.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als je een newbie bent waarom gebruik je dan server 2k3? En niet gewoon lekker makkelijk een doosje met winXP Pro? Is ook in aanschaf nog eens stukken voordeliger :)

[ Voor 19% gewijzigd door HunterPro op 22-10-2004 14:54 ]

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
HunterPro schreef op 22 oktober 2004 @ 14:54:
als je een newbie bent waarom gebruik je dan server 2k3? En niet gewoon lekker makkelijk een doosje met winXP Pro? Is ook in aanschaf nog eens stukken voordeliger :)
Hoe kun je het makkelijkst een OS onder de knie krijgen? JUIST! Door het te gebruiken :X

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
delprof.exe gebruiken uit de resourcekit,

en ja je bent een schande voor de windows 2003 gemeenschap :D

A wise man's life is based around fuck you

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
z03m schreef op 22 oktober 2004 @ 15:04:
[...]
Hoe kun je het makkelijkst een OS onder de knie krijgen? JUIST! Door het te gebruiken :X
Een server OS krijg je niet onder de knie door "het te gebruiken". Als je het zo leert (denkt te leren) dan blijf je een prutser die de helft van de mogelijkheden van een OS gebruikt.
Niet dat iets als MCSE nou onverdeeld geweldig is, maar je wordt wel gericht geïnstrueerd in de mogelijkheden van het OS. Dat je dit aanvult door met een OS te oefenen is natuurlijk toe te juichen, maar het is niet waar je begint.

Firmpete on Aerie Peak

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

FirmPete schreef op 22 oktober 2004 @ 23:51:
[...]

Een server OS krijg je niet onder de knie door "het te gebruiken". Als je het zo leert (denkt te leren) dan blijf je een prutser die de helft van de mogelijkheden van een OS gebruikt.
Niet dat iets als MCSE nou onverdeeld geweldig is, maar je wordt wel gericht geïnstrueerd in de mogelijkheden van het OS. Dat je dit aanvult door met een OS te oefenen is natuurlijk toe te juichen, maar het is niet waar je begint.
Ben ik het niet met je eens de meeste beheerders leren het on the fly namelijk door te expirimenteren met systemen die men thuis heeft omdat dat met productie systemen @work niet kan.... ga jij je baas maar eens uitleggen waarom jij 3x DNS eraf gedonderd hebt en er weer opgezet hebt....

Topicstarter. Is het een domain controller of niet. DNS kun je ook op een standalone machine zetten dus heb je dcpromo gedraait of niet?

Verwijderd

lang leve VPC en virtual server :) Kun je kutten zoveel je wilt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 11:20:
en VmWare ;) in mijn ogen superieur aan vpc en vs2004

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 11:20:
Mja, denk niet dat iedereen op een VMWare of VPC simulatie zit te wachten.

A. Kost een hele hoop poen.
B. Kost schijfruimte
C. Installatie voor experimentele doeleinden van VMWare of VPC op een server is onlogisch en zou nooooit mogen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 22:49:

lul niet man :P
http://www.comcol.nl/detail/52444.htm
EUR 189,90 incl. BTW
B. Kost schijfruimte
Pffff. Big deal. 120GB voor 80 euro is een mooie prijsverhouding..
Kan je aardig wat VMs op kwijt hoor :)
C. Installatie voor experimentele doeleinden van VMWare of VPC op een server is onlogisch en zou nooooit mogen.
Zegt het woord testopstelling je iets?
Bovendien heeft topicstarter dat ding thuis staan, fuck mission critical.

En als je dusdanig aan het prutsen bent dat je 3x je AD eraf schopt en weer opzet en dan je verbaast dat je userprofiles naar kut gaan dan maakt VMware op die server ook geen zak uit lijkt me ;)

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 24-10-2004 23:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 22:40
Dwaal nu niet af van de topicstart.

[ Voor 38% gewijzigd door Steephh op 24-10-2004 23:06 ]

_@/'

Verwijderd

€269,90 flinke investering eigenlijk voor een beetje simulatiesoftware, maar ja, ieder denkt anders over geld natuurlijk.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BMRS schreef op 24 oktober 2004 @ 23:05:
Dwaal nu niet af van de topicstart.
Ik dwaal niet af, ik geef de oorzaak aan.
BackSlash32 schreef op 24 oktober 2004 @ 22:59:
...
En als je dusdanig aan het prutsen bent dat je 3x je AD eraf schopt en weer opzet en dan je verbaast dat je userprofiles naar kut gaan dan maakt VMware op die server ook geen zak uit lijkt me ;)
meneer moet alle profiles opschonen als ie geen .000 erachter wil.
Die worden namelijk aangemaakt als je je bak uit het domain trekt en er weer terug inhangt zonder eerst netjes je boel op te schonen.
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 23:07:
€269,90 flinke investering eigenlijk voor een beetje simulatiesoftware, maar ja, ieder denkt anders over geld natuurlijk.
Ik geef je net een linkje voor Workstation waar je prima Server op kan draaien voor testzooi/prutsdingen, en dat is onder de 200 euro.
Dus waar jij nou nog moeilijk over loopt te doen weet ik niet als je windows 2003 Server ook al voor plm. 600+ euro hebt gekocht ;)
pricewatch: Microsoft Windows 2003 Server (OEM, UK, 5 users)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 24 oktober 2004 @ 23:17:
Ik geef je net een linkje voor Workstation waar je prima Server op kan draaien voor testzooi/prutsdingen, en dat is onder de 200 euro.
Dus waar jij nou nog moeilijk over loopt te doen weet ik niet als je windows 2003 Server ook al voor plm. 600+ euro hebt gekocht ;)
pricewatch: Microsoft Windows 2003 Server (OEM, UK, 5 users)
hij koopt liever nog 3 server licenties en hardware voor test waarschijnlijk :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 22:49:

B. Kost schijfruimte
A. Wat kost er nou geen geld... Windows 2003 is ook niet gratis, zo'n 600 euro las ik net, dus zo'n 200 euro moet dan makkelijk kunnen... ;)
B. Applicaties en andere dingen op je PC ook :/ Word bijvoorbeeld...
C. Ik zie niet wat er onlogisch aan is... Elke PC is immers anders qua hard- én software, dus je kan dan wel op je client PC gaan testen... Maar dan weet je dat het waarschijnlijk werken zal, op je eigen PC, terwijl ik me voor kan stellen dat als je iets op de server wil installeren, dat je dat dan test in een virtuele PC, op de server... :)

En een $user_naam.000 krijg je alleen als je gewone $user_naam fucked up is, en dus onbruikbaar... Enigste wat je dus (zoals gezegt) moet doen, is die mappen weggooien, opnieuw aanloggen, en klaar. O en vergeet dingen die je wilt backuppen van $user_naam niet... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 25-10-2004 17:12 ]

Pagina: 1