Toon posts:

[XP] Kan bestand niet verwijderen*

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bestand op mijn win xp pro desktop die ik niet kan verwijderen. Het gaat om het bestand dumpbios.exe en heb dit gebruikt om een backup te maken van het bios van mijn videokaart. Als ik het bestand wil verwijderen krijg ik de melding dat het bestand in gebruik is. Nu zijn hier al tig topics over maar ik heb het hiermee niet kunnen verhelpen. Dus ook niet met:

1. De info die in de faq staat.
2. Het draaien van veilige modus en dan verwijderen,
3. de explorer.exe killen en daarna proberen te verwijderen.

Ik heb ook adware, spyware en virus scans gedaan en ook dit heeft niets opgelost.

Heeeeelp?! :'(

Verwijderd

Als het bestand in gebruik is, dan is het je huidige bios van je videokaart. Dus je videokaart gebruikt die bios nog.

Verwijderd

Rebooten een bootcd nemen; Winternals of Hiren's... en via een op dos gebasseerde verkenner het bestand verwijderen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 14:12 ]

Verwijderd

uit een dos-box geprobeerd ?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

in je register ook al verwijderd?

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het nu via dos proberen maar ik kan geen proggie vinden die goed werkt met NTFS. Ook kan ik nergens een goede download vinden van Winternals of Hiren's.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Winternals is gewoon een download product en Hirens is een warez CD. Hier er om vragen of naar hengelen als in 'kan geen download vinden ' wordt niet gewaardeerd. :)

Verwijderd

Helaas heeft de topicstarter daar niets aan, omdat het freeware stukje van NTFS-DOS read-only is.

Verwijderd

Leuk he windows? Ik had pas een via de ftp server aangemaakt bestand dat eindigde op een punt. 'bestand.' dus. (kun je normaal gesproken niet eens aanmaken)

Niet te wissen en niet te renamen onder Windows, op geen enkele manier.

Na een mount onder Linux lukte het gelukkig wel...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 21:09:
[...]
Helaas heeft de topicstarter daar niets aan, omdat het freeware stukje van NTFS-DOS read-only is.
Precies...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 14:10:
Rebooten een bootcd nemen; Winternals of Hiren's... en via een op dos gebasseerde verkenner het bestand verwijderen
Je kan ook een BartPE-CD maken en vervolgens van die CD booten om zo het bestand te verwijderen.

Edit: Linkje

PS: Nog makkelijker: Neem je XP Pro CD, boot ervan en start de recovery console (Installatie herstel heet dat dacht ik in het nederlands. Optie R iig). Dan kun je ook command based het bestand verwijderen.

[ Voor 34% gewijzigd door Room42 op 23-10-2004 03:54 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• zetta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10-2025
Ik heb zelf dit probleem ook een paar keer gehad met films die ik niet
langer kon verwijderen zonder dat ze gebruikt/gespeeld werden.

Heel gemakkelijk. Gebruik het programma move on boot. Hiermee markeer
je het bestandje en dit programma verwijdert het on the next boot, nog
voordat windows zijn shit kan doen.

hier te downloaden:

http://www.softwarepatch.com/software/moveonboot.html

veel succes! 8)

Communication without intelligence is noise, Intelligence without communication is irrelevant.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Echt slecht, eigenlijk dat explorer.exe ze vast houdt... Ik bedoel, het is tenslotte ook explorer.exe die ze moet verwijderen. En alles is toch zo geintegreerd in windows? Waarom krijgt het analyse-proces (het proces dat de file info opvraagt enzo voor in de verkenner) dan niet even een seintje van "loslaten!" zodat ie gewoon gedelete kan worden.
Waarom bouwen ze er ook niet een time-out op. Dus als hij langer dan x seconden met een bestand bezig is, hij de actie annuleerd? Ik vind dat echt gewoon triest van Windows. Ik werk zelf dan ook altijd in de klassieke view, dus zonder dat panel aan de linker kant.

Het probleem van een oplossing als move on boot is dat je het weer moet installeren. Ik zou zelf voor een eenmalige oplossing gaan als BartPE of de WinXP Recovery Console.

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 23-10-2004 12:56 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• zetta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10-2025
Ik vindt het vreemd dat voor zo'n basic probleem nog geen patch is gemaakt door MS. Volgens mij is het hartstikke simpel te verhelpen. XP houd tijdens normaal bedrijf ook geen bestanden "vast". Dat zou teveel zijn...

Onverwijderbare bestanden, voelt echt als een zware inbreuk op je vrijheid. Hopelijk niet een nieuwe MS trend. Onderwerp voor een ander thread :O

Communication without intelligence is noise, Intelligence without communication is irrelevant.

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 05:53
Ik heb het probleem ook een paar keer gehad.

Ik weet niet of het bij jou lukt maar ik maak altijd een nieuwe bestandje(.txt of andere document) aan in dezelfde map/omgeving. Zorg er voor dat je nooit het bestandje geselecteerd hebt in je huidige boot.

Kies dan beide bestandjes door een vierkant selectie gebied te trekken over beide files, dus niet eerst de exe file kiezen en dan met ctrl click het andere bestandje kiezen.

Als je ze beide gekozen hebt dan kun je ze als het goed is direct verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
LoL. Dit werkt inderdaad Nightwalker. Thanx, zijn achteraf al die proggies ook niet nodig. :)
Pagina: 1