Beste tweakers even het volgende: Ik heb sind kort een Asus A7N8X-X mobo met daarbij een amd athlon xp 3200 en 2x 256 Twinmos pc3200 ddr400 memory. Om een of andere reden kreeg ik steeds stopfouten in XP. Ik las toen op een van de forums hier dat dat met memory snelheden etc kon liggen. Ik heb toen alles in de bios op erg lage waarden gezet...en ja hoor geen stopfouten meer. Maar nu heb ik een cpu die op 1100MhZ draait en geheugen dat op 100MhZ draait! En dat vind ik niet echt tof, ik heb al van alles geprobeert maar 9 van de 10 keer krijg ik weer stopfouten.
Nu even de volgende vragen:
-Heeft iemand zo'n zelfde soort systeem en kan die mij vertellen hoe ik m'n bios in moet stellen om toch optimale prestaties te krijgen.
-Waar kan je zien op hoeveel MhZ je FSB 'draait'.
-En de volgende vraag is een lekerige vraag: Maar pc3200 ddr400 memory betekend toch dat het op 400MhZ kan draaien? Nou het maximale wat ik heb gezien is 200 MhZ. Of heeft dat ermee te maken dat a7n8x-x geen dual channel is?
Alvast bedankt voor je hulp
Nu even de volgende vragen:
-Heeft iemand zo'n zelfde soort systeem en kan die mij vertellen hoe ik m'n bios in moet stellen om toch optimale prestaties te krijgen.
-Waar kan je zien op hoeveel MhZ je FSB 'draait'.
-En de volgende vraag is een lekerige vraag: Maar pc3200 ddr400 memory betekend toch dat het op 400MhZ kan draaien? Nou het maximale wat ik heb gezien is 200 MhZ. Of heeft dat ermee te maken dat a7n8x-x geen dual channel is?
Alvast bedankt voor je hulp