LDAP zuigt

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Misschien een beetje hard maar LDAP valt me tegen. Ik heb thuis 1 (linux) server en een windows bak en een mac, 2 mobiele telefoons, pda(zaurus) etc.

Dit alles wil ik natuurlijk in sync houden en ik dacht laat ik eens beginnen met een LDAP server. Na een uurtje klooien werkte het. Maar de clients kunnen niet hun data naar de server sturen. :( (dat had ik natuurlijk in de spec kunnen lezen, maar ze hadden beter die feature kunnen inbouwen)

Nutteloze toestand...

Zijn er nog goede alternatieven om calenders en addressboeken met de hierboven beschreven platformen te synchroniseren?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 19:49
Ehm, ja...en wat denk je met deze topictitel precies te bereiken :?

Verwijderd

Wat zuigt er nou, LDAP of de clients? :/

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-02 18:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 13:58:
De TS, die heeft de specs niet goed gelezen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Wilke schreef op 22 oktober 2004 @ 13:57:
Ehm, ja...en wat denk je met deze topictitel precies te bereiken :?
Ik eindig mijn rant met een serieuze vraag dus ik hoop een nuttig antwoord daarop.

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 13:58:
LDAP omdat het maar 1 kant op werkt. server->client

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-02 18:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

it0 schreef op 22 oktober 2004 @ 14:02:
[...]
Ik eindig mijn rant met een serieuze vraag dus ik hoop een nuttig antwoord daarop.
Dan had je titel beter iets kunnen zijn als "Werkende alternatieven voor LDAP?"

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

webdav? :)

• Wilke
Goed, dit wordt dus niks zo.

Ik stel voor dat je even een nieuw topic opent, en dan met een iets andere topictitel (ik zie al een redelijke suggestie staan).

En trouwens, je kunt denk ik ook zelf wel zoeken naar alternatieven, misschien kun je vast een lijstje opnemen in je (nieuwe) topicstart en erbij zeggen waarom het je wel of niet iets lijkt :)

Dan kan het nog een leuke discussie worden, ik denk dat het met deze topictitel enzo een beetje een bende gaat worden.

(ja, je mag dus meteen een nieuw topic openen zonder mij daar over te mailen enzo, maar dan wel de inhoud net even anders, als je begrijpt wat ik bedoel ;) )

• Wilke
By the way, voordat ik daarover mail ontvang of een LA-topic verschijnt over censuur enzo:

Het gaat er dus niet om dat jij niet mag zeggen wat je wilt/vindt/etc.

Het gaat er om dat in een geschreven tekst de subtiliteit en het lichte sarcasme waarmee je dingen misschien wel of misschien niet bedoelt, niet door iedereen even makkelijk afgelezen kan worden. Dus kun je het beter 'gewoon' opschrijven als het je doel is om geholpen te worden en een interessante discussie te voeren.

Als daarentegen het doel is om ff lekker te schelden en ranten, dan is dit over 2 uur een flamewar, gaan mensen jou ervan betichten dat je niet weet wat LDAP is en wat het precies kan, de volgende stap is dat iedereen elkaar uitscheldt voor achterlijke idioot, halve gare, van de pot gerukt figuur, n00b, Windows-gebruiker, etc. etc.

Dat soort 'discussies' :+ hoeft dus niet op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.