Ik heb een webapplicatie gemaakt op basis van ASP.NET en Access. Nu wil ik echter MSDE en/of MS SQL Server gaan gebruiken als database (ja, had ik natuurlijk vanaf het begin al moeten doen, maar de keuze voor Access had zo z'n redenen). Nu loop ik tegen een aantal problemen aan waar ik geen oplossing voor kan vinden; zowel via Google als in mijn SQL Server 2000 boek kan ik er niet echt iets over vinden.
Ik maak in de Access DB veel gebruik van queries; bijvoorbeeld om namen te formatteren/koppelen (voornaam, tussenvoegsels, achternaam, etc.), berekeningen te maken, etc. etc. Een voorbeeld van zo'n query:
Nu wil ik alle queries omzetten naar SQL Server views of Stored Procedures, maar ik kom er maar niet achter wat de 'Stored Procedure equivalent' van bijvoorbeeld onderstaande code is:
Wat ik wel heb gevonden is hoe je bijv. IIF's kunt vervangen door een CASE, alleen weet ik nog niet hoe ik dan de uitkomst van die CASE weer kan gebruiken.
Wie kan mij op weg helpen?
Ik maak in de Access DB veel gebruik van queries; bijvoorbeeld om namen te formatteren/koppelen (voornaam, tussenvoegsels, achternaam, etc.), berekeningen te maken, etc. etc. Een voorbeeld van zo'n query:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| SELECT tblDossier.dossierID, tblDossier.DatumInvoer, tblDossier.DatumGewijzigd, tblDossier.gebruikerIDInvoer, tblDossier.gebruikerIDGewijzigd, [knip] "D" & (Format([DatumInvoer],"mmyy")) & [dossierID] AS dossierNummer, IIf([overigeKosten] Is Null,0,[overigeKosten]) AS overigeKosten1 FROM tblDossier; |
Nu wil ik alle queries omzetten naar SQL Server views of Stored Procedures, maar ik kom er maar niet achter wat de 'Stored Procedure equivalent' van bijvoorbeeld onderstaande code is:
code:
1
| "D" & (Format([DatumInvoer],"mmyy")) & [dossierID] AS dossierNummer |
Wat ik wel heb gevonden is hoe je bijv. IIF's kunt vervangen door een CASE, alleen weet ik nog niet hoe ik dan de uitkomst van die CASE weer kan gebruiken.
Wie kan mij op weg helpen?