Toon posts:

Welke TV-kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi. Ik zoek een TV kaart. Deze kaart zal zijn onderdak vinden in een barebone die aan mijn TV zal gaan hangen. De kaart dient dus uiteraard om TV op te nemen.

Ik heb zitten rondkijken op de sites van de fabrikanten voor de specificaties maar sommige vragen die ik had zijn nog steeds onbeantwoord. Deze zijn de modellen waar ik op het eerste zicht mijn oog had op laten vallen. De prijzen komen uit de pricewatch.

Leadtek Winfast TV-2000-XP 32,00 Stereo/??
Terratec Cinergy 200 TV 46,00 Stereo/??
Terratec Cinergy 400 TV, PCI (Retail) 52,90 Stereo/JA
Hauppauge WinTV GO-2 53,79 Stereo/??
Hercules Smart TV2 Stereo 47,28 (incl. Remote) Stereo/JA
Pinnacle PCTV Stereo 42,90 Stereo/JA
Hauppauge WinTV PVR 150 € 91,00 (incl. Remote & MPEG2) Stereo/JA

ABSOLUUT NOODZAKELIJK ZIJN:

Het is dus belangrijk dat ik de codec ZELF kan kiezen, ook uncompressed (belangrijk).

Goede beeldkwaliteit is ZEER belangrijk. Dit betekend dus een goede chipset? Ik weet helaas niet welke de goede chipsets zijn tegenwoordig.

Stereo geluid is ook een noodzaak. Ik heb dit helaas niet van alle kaarten kunnen vinden.

WAT GOED MEEGENOMEN IS:

- Afstandbediening (10-15 euro extra voor over)
- Hardwarematige MPEG en/of MPEG2 ondersteuning (10-15 euro extra voor over)
- Canal+ kunnen bekijken...

Of er software bij zit of niet is voor mij TOTAAL ONBELANGRIJK. Natuurlijk zijn suggesties voor andere kaarten altijd welkom. Het liefst kaartjes rond de 50 euro, mijn MAX budget is 100 euro. Ik hoop dat er leuke hulp uit de bus komt.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 14:06
als je een hauppage pvr 250 neemt kan je later ook windows mce draaien, misschien leuk om naar te kijken voordat je beslist, weet zo niet of de 150 onder mce werkt

[ Voor 14% gewijzigd door kleefding op 22-10-2004 13:41 ]

Verwijderd

heb zelf die hauppauge, maar achteraf veel beter die leadtek kunnen nemen...
Hij doet het wel, maar opnemen op een behoorlijke resolutie kun je vergeten, en ook vaak geluidsproblemen ermee.

Verwijderd

Ik wilde net eenzelfde soort vraag stellen, ik ben ook op zoek naar een tv-kaart en weet ook niet goed welke kiezen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...
Wat raden jullie aan?

• kleefding
  • Laatst online: 06-08 14:06
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 13:41:
Ik wilde net eenzelfde soort vraag stellen, ik ben ook op zoek naar een tv-kaart en weet ook niet goed welke kiezen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...
Wat raden jullie aan?
Dat ligt aan je budget, heb zelf een ati all in wonder en die bevalt me perfect. Valt alleen iets boven het budget van de ts

Verwijderd

ik beschik over een ati 9800 pro, dus deze wil ik niet echt vernieuwen... Enkel een tv-kaart op zich.
En dit voor budget van +- €100...

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn trouwens de verschillen tussen:

Hauppage daar heb ik niet veel goed van gehoort, Terratec wel, de andere heb ik helaas geen enkele ervaring mee. Opnemen op 640x480 zou wel moeten kunnen.

Want die waren me niet meteen duidelijk en het prijsverschil is toch redelijk. Ik ga nu werken. Hoop straks meer te lezen.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 12:42

MicroWhale

The problem is choice

Ik heb de hauppage, maar vind het vet onhandig werken allemaal: De PC moet aanstaan, het zenderzoeken gaat niet automatisch, de afstandbediening werkt wel, maar reageert soms gewoon niet (omdat er andere software in de weg zit).

Ik zou kiezen voor een tuner naast de monitor. :)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

probeer anders eens een Compro kaartje...

deze kan je zelfs programmeren om je pc volledig op te starten en af te sluiten... zo kan je dus dingen opnemen, zonder dat je thuis hoeft te zijn, en zonder dat je de pc een hele dag/week hoeft op te laten staan als je niet thuis bent

bv; GTST opnemen wanneer je op vakantie bent, betekent dat je ht pc elke dag opstart een paar minuten voor het begin, en zichzelf weer gewoon afsluit als ie klaar is met opnemen...

ook worden deze kaartjes zéér goed gereviewed en bezitten ze de philips 7134 chipset...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:46

Mentalist

[avdD]

Cinergy 200 = Philips SAA7130 = mono
Cinergy 400 = Philips SAA7134 = stereo

Maar die zou ik eigenlijk niet nemen, veel te duur voor hun geld, en dan zit er verder ook maar krakkemikkige software bij (die je dus toch al niet ging gebruiken).

Ik denk dat de Medion TV-kaart van de Aldi een tijdje terug ideaal was geweest, €38 als ik me goed herinner, Philips Tuner/SAA7134, Radio en afstandsbediening. Heb zelf eigenlijk nog altijd spijt dat ik zoveel heb betaald voor m'n Cinergy 400..

En Canal+ werkt afaik alleen op BT848/878 kaarten, maar die zijn ouder en hebben meer last van ruis. Als je een decoder hebt zal Canal+ denk ik op iedere kaart wel werken (ik weet alleen niet wat ik me bij die decoder precies voor moet stellen, als dat ding gewone aansluitingen heeft waar je je TV op aansluit zal je een TV-kaart er net zo goed op aan kunnen sluiten).

Iig, ik zou op zoek gaan naar een goedkope kaart met Philips tuner en Philips SAA7134 chipset, dan heb je een nette kwaliteit. Bij Terratec betaal je gewoon veel te veel extra voor zinloze software en de naam oid :/

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb zelf een E-Tech kaartje met een Philips chipset. Beeld ziet er goed uit, alleen de software is wat rammelig (hoog CPU-verbruik). Met andere software is dit stukken beter. De kaart heeft mij €42,50 gekost, dus dat zit ruim binnen je budget. Kun je voor het verschil er nog goeie software bijkopen eventueel. Overigens werkt het ding onder Linux ook perfect, naar mijn idee zelfs beter dan onder WinXP.

Voordeel van de Philips-chips is dat ze het geluid ook digitaal over de PCI-bus gooien, waardoor je een D/A (TV-kaartje) -> A/D (geluidskaart) slag overslaat.

Radio en IR-afstandsbediening met ontvanger zitten er ook bij. Verder heb je aansluitingen voor S-Video en composiet video, samen met stereo geluid.

[ Voor 13% gewijzigd door Parody op 22-10-2004 14:40 ]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-08 10:29

psy

Je zou natuurlijk ook je 9800pro kunnen verkopen, om vervolgens een 9800pro All-In-Wonder aan te schaffen. Heb je wel een topkaart.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:04

Zeker nog nooit van een abbo gehoord? Misschien is het intelligent om erbij te melden of je thuis al canal + hebt, dan kun je t zo doortrekken naar je pc, anders moet je canal+ aanschaffen he?

Ik zelf heb de Asus TV FM card, geen klachten over, misschien dat ik es de tijd moet gaan nemen om het aan te sluiten :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Hoe zit het met de Nvidia NVTV?

http://www.nvidia.com/page/nvtv.html

Dit lijkt mij ook een goede kaart...
En ook compatible met mce

Ik ben namelijk ook op zoek naar een mooie en vooral goede tv kaart voor mijn beamer.. Goede beeldkwaliteit is dus een vereiste.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een update dus. Als ik het goed begrijp geven de philips chipsets een goede kwaliteit.

Hauppauge WinTV GO-2 53,79 Stereo/??

Ik twijfel nog steeds tussen die andere kaartjes.

• MBV
  • Laatst online: 20:49

MBV

Pinnacle heeft in mijn ogen een betere kwaliteit (vooral kleurechtheid) dan de hauppage 250. hauppage heeft weer een wat betere ruisonderdrukking. Maar beide halen het niet bij een Iiyama TFT met ingebouwde tuner. Ik snap niet waarom, maar kennelijk kan het niet....

• messi
  • Laatst online: 08-08 19:02
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 23:59:

Ikzelf heb deze en voor zover ik weet is dit geen stereo kaart, maar de kwaliteit is vind ik dik in orde. ik gebruik zelf virtualVCR en de caps zijn van prima kwaliteit en dat terwlijl ik op zolder zit aan het eind van de kabel die naar 5 tv's gaat :X
(note dat het ook helpt als je verstand van tmpgEnc of virtualdub hebt om je kwaliteit wat op te krikken ;))

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Topicstarter
Virtual dub daar kan ik zeer goed mee overweg, daar zit geloof ik ook een funcite in voor te capturen alhoewel ik dat nog nooit heb kunnen gebruiken omdat ik nog geen TV kaart heb gehad.

Leadtek Winfast TV-2000-XP Deluxe (stereo versie van de TV-2000-XP) €48,00
Hauppauge WinTV GO-2 €53,79 Stereo/??

Heeft er iemand ervring met de Hercules kaart, ik heb meer dan een jaar geleden wel eens een review gelezen op HWI maar dat was van zijn voorganger.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 13:21:
ABSOLUUT NOODZAKELIJK ZIJN:

Het is dus belangrijk dat ik de codec ZELF kan kiezen, ook uncompressed (belangrijk).

Goede beeldkwaliteit is ZEER belangrijk. Dit betekend dus een goede chipset? Ik weet helaas niet welke de goede chipsets zijn tegenwoordig.

Stereo geluid is ook een noodzaak. Ik heb dit helaas niet van alle kaarten kunnen vinden.

WAT GOED MEEGENOMEN IS:

- Afstandbediening (10-15 euro extra voor over)
- Hardwarematige MPEG en/of MPEG2 ondersteuning (10-15 euro extra voor over)
Hauppauge PVR-350 dus. Heeft alles wat jij wilt, incl afstandsbediening en hardware MPEG2. :) Komt altijd als beste uit de test.
Oeps, zie net dat je budget 100 euro is. Deze kaart is wel wat duurder. Maar ik denk niet dat je voor 100 euro iets zal vinden dat aan al je eisen voldoet.

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 23-10-2004 14:32 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

De beste beeldkwaliteit heeft volgens mij de Compro VideoMate TV Gold Plus (90 euro bij Comptechworld). Deze kaart heeft veel goede reviews waarin vooral de beeldkwaliteit geprezen wordt. Ik heb zelf de Leadtek Winfast TV2000 XP Expert (60 euro), deze heeft naar mijn mening de beste prijs/kwaliteit verhouding. Waarschijnlijk ruil ik hem binnenkort wel in voor de Compro.

Verder zou ik je adviseren op het forum van tv-cards.com te kijken (http://www.tv-cards.com/messageboard/). Hier staat heel veel informatie en persoonlijke reviews van een heleboel tv-kaarten.

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 17:36
Hauppauge PVR-350 dus. Heeft alles wat jij wilt, incl afstandsbediening en hardware MPEG2. :) Komt altijd als beste uit de test.
Oeps, zie net dat je budget 100 euro is. Deze kaart is wel wat duurder. Maar ik denk niet dat je voor 100 euro iets zal vinden dat aan al je eisen voldoet.
De Hauppage PVR150 en PVR250 zijn kwalitatief gelijk aan de PVR350 (de PVR150 is de opvolger van de PVR250). De 150 en 250 missen alleen de tv-out en hardware MPEG-2 decoding naar die tv-out.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik ga je een goede raad geven. Of je hem opvolgt is jou verantwoordelijkheid. Ik heb zelf al heel veel verschillende tvkaarten gehad, en kan dus meteen wel zeggen welke goed is en welke niet goed is.
1: Neem nooit Pinnacle. Heb ik 1 keer gehad, en meteen weer teruggebracht naar de winkel. Kwaliteit was niet om aan te zien.
2: Heb tijdelijk een week de laatste Hauppauge erin gehad, kwaliteit was met veel zenders niet goed, en geluid liet te wensen over.
3: Heb tussendoor nog veel met Philipschipset gehad, bevalt me altijd erg erg goed.
4: Heb nu zelf ook 1 met Philipschipset, 1 met afstandsbediening. Dat is de reden waarom ik mijn vorige tv-kaart met Philipschipset weg moest doen.
5: Ik heb de Terratec Cinergy 600TV/Radio. Dit is echt de allerbeste tvkaart die er is. Dus mocht je iets willen, neem deze. Echt geweldige kwaliteit, geluid is goed, afstandsbediening werkt prima, kortweg, de beste die ik gehad heb.

Dus ik zeg de Terratec Cinergy 600TV/Radio. Deze komt ook als beste uit de reviews. Ik weet niet waar je woont, maar ik heb nog wel een blad waarin een goede review staat met tvkaarten...

Maar zoals ik al zei, of je mijn raad opvolgt, moet je zelf weten. Als je direct een kutkaart hebt, kijk mij dan iig niet kwaad aan dat ik niet gezegd heb dat je deze niet had moeten nemen :Y)

Succes ermee!

FnF

//EDIT:
Vergat nog 1 ding, deze kaart kan als enige rechtstreeks kwalitatief GOED DivX opnemen, ondersteund het ook echt, wordt zelfs meegeleverd met de kaart _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Phyxion op 23-10-2004 17:25 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

FnF schreef op 23 oktober 2004 @ 17:23:
Ik ga je een goede raad geven. Of je hem opvolgt is jou verantwoordelijkheid. Ik heb zelf al heel veel verschillende tvkaarten gehad, en kan dus meteen wel zeggen welke goed is en welke niet goed is.
1: Neem nooit Pinnacle. Heb ik 1 keer gehad, en meteen weer teruggebracht naar de winkel. Kwaliteit was niet om aan te zien.
2: Heb tijdelijk een week de laatste Hauppauge erin gehad, kwaliteit was met veel zenders niet goed, en geluid liet te wensen over.
Pinnacle en Hauppage hebben niet zoveel invloed op de kwaliteit. Je kan ook een kaart van Pinnacle met Philips chip erop kopen. Sterker nog, afaik zijn producten in de loop der tijd gewoon veranderd : vroeger was een PCTV een kaart met BT848/878, nu krijg je op dezelfde kaart een chip van Philips. Het naampje en merkje van de kaart zegt dus niets.
3: Heb tussendoor nog veel met Philipschipset gehad, bevalt me altijd erg erg goed.
*welke* zou voor informatie wel leuk zijn. Waarschijnlijk de SAA7134, maar er zijn ook stokoude TV-kaarten met een Philips chipje erop. Heb er ooit eentje op een beurs gezien, full-length PCI 8)7
4: Heb nu zelf ook 1 met Philipschipset, 1 met afstandsbediening. Dat is de reden waarom ik mijn vorige tv-kaart met Philipschipset weg moest doen.
5: Ik heb de Terratec Cinergy 600TV/Radio. Dit is echt de allerbeste tvkaart die er is. Dus mocht je iets willen, neem deze. Echt geweldige kwaliteit, geluid is goed, afstandsbediening werkt prima, kortweg, de beste die ik gehad heb.
En als radio je niet boeit kan je aardig wat besparen door de Cinergy 400 te nemen.

Maar dat zei ik ook al, en dan ben je waarschijnlijk toch beter af met een kaart zoals die van de Aldi..
//EDIT:
Vergat nog 1 ding, deze kaart kan als enige rechtstreeks kwalitatief GOED DivX opnemen, ondersteund het ook echt, wordt zelfs meegeleverd met de kaart _/-\o_
Er zit geen hardware encoder op. Iedere TV-kaart kan direct naar DivX opnemen, of de kwaliteit dan ook nog goed is hangt van je CPU af en hoe groot de files mogen worden.
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 14:18:
Virtual dub daar kan ik zeer goed mee overweg, daar zit geloof ik ook een funcite in voor te capturen alhoewel ik dat nog nooit heb kunnen gebruiken omdat ik nog geen TV kaart heb gehad.
Capturen met VirtualDub is helaas geen goed idee meer tegenwoordig. VD werkt met Video for Windows (VfW), een standaard die vroeger (Win98 b.v...) voor TV-kaarten gebruikt werd. Maarja, MS vond het tijd voor wat nieuws en kwam met WDM :/

De reden dat VirtualDub überhaupt nog werkt met moderne TV-kaarten met WDM drivers is dat er in Windows een VfW->WDM converter (vfwwdm32.dll) zit. Helaas werkt die niet echt geweldig met TV-kaarten. Om te capturen kan je beter een programma zoeken dat meteen van WDM apparaten kan capturen zonder de converter. Virtual VCR b.v. kan dat.

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 23-10-2004 18:00 ]

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

W3ird_N3rd schreef op 23 oktober 2004 @ 17:55:
[...]

Pinnacle en Hauppage hebben niet zoveel invloed op de kwaliteit. Je kan ook een kaart van Pinnacle met Philips chip erop kopen. Sterker nog, afaik zijn producten in de loop der tijd gewoon veranderd : vroeger was een PCTV een kaart met BT848/878, nu krijg je op dezelfde kaart een chip van Philips. Het naampje en merkje van de kaart zegt dus niets.

[...]
Ik heb er een gehad met de BT878 chipset geloof ik. Gewoon de PCTV Pro was het.

*welke* zou voor informatie wel leuk zijn. Waarschijnlijk de SAA7134, maar er zijn ook stokoude TV-kaarten met een Philips chipje erop. Heb er ooit eentje op een beurs gezien, full-length PCI 8)7

[...]
Het was de SAA7134 ja, anders natuurlijk niet.
Hoe die anderen heten zou ik even moeten controlleren, weet ik zo niet uit het hoofd.

En als radio je niet boeit kan je aardig wat besparen door de Cinergy 400 te nemen.

Maar dat zei ik ook al, en dan ben je waarschijnlijk toch beter af met een kaart zoals die van de Aldi..

[...]
Ja, dan kan je ook de Cinergy 400 nemen. Maar de 600 heeft wel weer een extra chip die zorgt voor betere kwaliteit.
De tvkaarten van de Aldi zijn idd ook goed. Heb er zelf ook eens eentje in gehad, maar toen was het geluid niet echt geweldig, nogal veel gekraak er tussendoor. Later nog een geprobeerd, en het was over.

Er zit geen hardware encoder op. Iedere TV-kaart kan direct naar DivX opnemen, of de kwaliteit dan ook nog goed is hangt van je CPU af en hoe groot de files mogen worden.

[...]
Ik praat over de beste compressie maar wel goede kwaliteit. Hangt idd best wel af van je CPU. Maar echt verschil tussen mijn vorige 1600+ en de 2500+@3500/3600+ merk ik niet.

Capturen met VirtualDub is helaas geen goed idee meer tegenwoordig. VD werkt met Video for Windows (VfW), een standaard die vroeger (Win98 b.v...) voor TV-kaarten gebruikt werd. Maarja, MS vond het tijd voor wat nieuws en kwam met WDM :/

De reden dat VirtualDub überhaupt nog werkt met moderne TV-kaarten met WDM drivers is dat er in Windows een VfW->WDM converter (vfwwdm32.dll) zit. Helaas werkt die niet echt geweldig met TV-kaarten. Om te capturen kan je beter een programma zoeken dat meteen van WDM apparaten kan capturen zonder de converter. Virtual VCR b.v. kan dat

Zal wel :P
.
Heb ff comments erop gegeven.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

FnF schreef op 23 oktober 2004 @ 18:24:
[...]

Heb ff comments erop gegeven.
Je kan quotes afsluiten en weer beginnen met [/q] en [q] :X

Dat is "iets" overzichtelijker :X
Ik heb er een gehad met de BT878 chipset geloof ik. Gewoon de PCTV Pro was het.
Tegenwoordig heeft die afaik ook de SAA7134 chip. Eigenlijk een heel andere kaart, blame pinnacle. De BT878 is gewoon ouder en heeft idd meer last van ruis.
Ja, dan kan je ook de Cinergy 400 nemen. Maar de 600 heeft wel weer een extra chip die zorgt voor betere kwaliteit.
Daar heb ik dus *nooit* van gehoord?

Van wie is die chip dan, wat doet ie precies, linkje, etc? Als het waar is ben ik nieuwsgierig.
Ik praat over de beste compressie maar wel goede kwaliteit. Hangt idd best wel af van je CPU. Maar echt verschil tussen mijn vorige 1600+ en de 2500+@3500/3600+ merk ik niet.
Ik denk dat je het verschil met een andere TV-kaart ook niet zal merken :Y). "your point being?"

Zonder informatie over welke codec, welke instellingen, dropped frames, cpu load, etc is deze info best nutteloos. Maar dat is het sowieso als je geen directe vergelijking met een andere TV-kaart erbij zet, ik zie nou niet bepaald voor me dat de CPU load dan opeens omhoog gaat 8)7 hooguit een klein beetje door een andere driver oid, maar niks wat met DivX te maken heeft

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 23-10-2004 18:47 ]

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

W3ird_N3rd schreef op 23 oktober 2004 @ 18:44:
[...]

Je kan quotes afsluiten en weer beginnen met [norml]
en
[/norml] :X

[...]

Tegenwoordig heeft die afaik ook de SAA7134 chip. Eigenlijk een heel andere kaart, blame pinnacle. De BT878 is gewoon ouder en heeft idd meer last van ruis.

[...]

Van wie is die chip dan, wat doet ie precies, linkje, etc? Als het waar is ben ik nieuwsgierig.

[...]

Ik denk dat je het verschil met een andere TV-kaart ook niet zal merken :Y). "your point being?"

Zonder informatie over welke codec, welke instellingen, dropped frames, cpu load, etc is deze info best nutteloos. Maar dat is het sowieso als je geen directe vergelijking met een andere TV-kaart erbij zet, ik zie nou niet bepaald voor me dat de CPU load dan opeens omhoog gaat 8)7 hooguit een klein beetje door een andere driver oid, maar niks wat met DivX te maken heeft
1: Oke, dan doe ik het gewoon zo, gewoon alle antwoorden onderelkaar zetten :P

2: Ik zal de chip ff posten. Moet ff het boekje erbij pakken :)

3: Codec is natuurlijk DivX. Instellingen is als volgt:
W3ird_N3rd schreef op 23 oktober 2004 @ 18:44:
[...]

Je kan quotes afsluiten en weer beginnen met [norml]
en
[/norml] :X

[...]

[...]

[...]

1: Dan zo maar :P

2: Zal direct ff posten. Moet het boekje er ff op na zoeken.

3: DivX natuurlijk. High Definition, 7200kbps, 25fps. DivX Professional 5.2.1 is gebruikt. Geen geluid compressie. Das genoeg dacht ik zo :)

Zo, iedereen tevreden dacht ik zo :9~

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of de Terratec Cinergy 400 TV, PCI (Retail) het geluid rechtstreeks doorgeeft (over de PCI-bus is dat geloof ik) of dat hij nog via je geluidskaart gaat. Als hij het rechtstreeks doorgeeft dan is denk ik mijn keuze gemaakt.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 20:54:
Weet iemand of de Terratec Cinergy 400 TV, PCI (Retail) het geluid rechtstreeks doorgeeft (over de PCI-bus is dat geloof ik) of dat hij nog via je geluidskaart gaat. Als hij het rechtstreeks doorgeeft dan is denk ik mijn keuze gemaakt.
Of ie het kán durf ik niet te zeggen, maar ik heb het maar doorgelust, anders hoor ik standaard niks. De bron is toch wel slechter dan die paar centimeter kabel om het naar de geluidskaart door te lussen..

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Het word "doorgelust" via de tvkaart naar je Line-In van je geluidskaart.

Verwijderd

Ok, misschien een beetje laat om nog te reageren hier maar ben nog erg benieuwd naar die Chip waar FnF het over had! Dus FnF, zou je dat nog willen posten....en ook als het toch niet zo blijkt te zijn...lijkt me fijn ;)

Verwijderd

Het enige wat mij ervan weerhoudt om een interne kaart te kopen is dat als de pc geformateerd is (gebeurd nog al vaak bij mij ) moet je ALLE zenders weer opnieuw opzoeken, right??
Of kan je je hele lijst met instellingen ook save'n en later weer oproepen?

Verwijderd

die kun je in een regfile saven ja :)

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Alle TV kaarten met Philips 7134 chip ondersteunen geluid via de pci bus, echter het probleem zit 'm in de software, tot op heden ondersteund alleen FLY2000TV het.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb zelf de Hauppauge WinTV PCI-FM (met AB en FM-radio) en ik vind dat die kaart redelijke tot goede kwaliteit beeld geeft, ik kan natuurlijk wel gaan opnemen in HDTV bitrates enzo, maar dat heeft nie zoveel nut als je een analoge kabel signaal gebruikt.. iig is mn signaal nie superruisvrij ofzo.. (dat is ook zo op tv)... en ik vind dat ik goede kwaliteit kan opnemen, niet met de standaard software, ik neem nu meestal op met Intervideo WinDVD Producer, die heeft goede filters erin... en soms Intervideo WinDVR, die geeft nog beter beeld, alleen ik kan nie zo goed zenders ermee zoeken... als iemand met dat goed kan uitleggen :D?, en dan ziet het er op mn tv (gebrand op cd/dvd; afgespeeld op mn Yamada DVX-6600 :P) beter uit dan datzelfde signaal direct op tv :D, minder ruis en scherper beeld :D...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
"ik vind"... en ik vind van niet, nogal relatief he :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:09:
die kun je in een regfile saven ja :)
Dank! Dan komt er een interne!

Nu nog een keuze maken tussen de Leadtek Winfast PVR2000, Hauppauge WinTv PVR-250 of de Terratec Cinergy 600-FM.
Wie heeft er goede/slechte ervaringen met 1 van deze kaarten??

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:56

dlmh

Lo-Fi

Ik heb de Hauppage PVR250 en ben er zeer tevreden over. Bezit, zoals vermeld, over een MPEG2 chip dus lage CPU belasting en goede kwaliteit. Geeft het audio signaal overigens over de PCI bus, dus je hoeft niks door te lussen!
Was ff klooten om 'm met MCE aan de praat te krijgen, maar draait nu als 'n trein. Gelukkig kan je bij MCE gewoon je regio kiezen en stelt hij de kanalen dan vanzelf in.
Afstandsbediening die erbij zit is erg prettig en bezit over voldoende functionaliteit. Wederom ook ff klooten om deze met MCE aan de praat te krijgen (zelf de keymapping instellen...).
Heeft geen radio, maar dat doe ik toch over internet.
Als je trouwens de standaard software gebruikt heb je GEEN teletext. Dit is dus geen beperking van de kaart (andere software doet het wel), maar van de eigen software.

Heb in het verleden een Terratec TV+ gehad. Dit was een stereo TV tuner met een Conexant BT848 chip. Vergeleken met de Hauppage kaart had deze erg slecht beeld... maar het is al vaker naar voren gekomen dat dit aan de chip ligt.

Succes!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:40:
[...]

Dank! Dan komt er een interne!

Nu nog een keuze maken tussen de Leadtek Winfast PVR2000, Hauppauge WinTv PVR-250 of de Terratec Cinergy 600-FM.
Wie heeft er goede/slechte ervaringen met 1 van deze kaarten??
Lees de reviews :?

Cinergy 600 = Philips, aardige kwaliteit enzo.
PVR-250 heeft een hardware MPEG2 encoder. Als je die nodig hebt lijkt de keuze me snel gemaakt (of kan je iig de Cinergy uitsluiten). PVR2000 weet ik zo uit m'n hoofd niks van.

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:10:
[...]

Lees de reviews :?

Cinergy 600 = Philips, aardige kwaliteit enzo.
PVR-250 heeft een hardware MPEG2 encoder. Als je die nodig hebt lijkt de keuze me snel gemaakt (of kan je iig de Cinergy uitsluiten). PVR2000 weet ik zo uit m'n hoofd niks van.
Kan wel reviews lezen (wat ik heb gedaan) maar wil ook ervaringen van gebruikers.
Want iedereen denkt er natuurlijk weer anders over
Over de PVR2000 kan ik maar 1 review vinden, en deze is niet erg uitgebreid.
Heb wel een hardware encoder nodig, dan valt de Cinergy al af, handig weer 1 minder :9

Weet je toevallig wel over de XFX Nvidia NVTV samenwerkt met een ATI kaart.
Andersom kan het wel, ATI remote wonder kan samen met Nvidia kaart.
Op de site van Nvidia staat er niets over, waarschijnlijk zijn ze daarvoor te trots O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 10:26 ]

Verwijderd

Nog ff een ander vraagje tussendoor.

Is hier iemand die de externe TVtuner van Prolink heeft, of iemand kent die zo'n ding bezit(PixelView PlayTV Box-3)
http://www.prolink.com.tw...multimedia/playtvbox3.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.prolink.com.tw/image/products/multimedia/product/PlayTV%20Box3-250.jpg

Deze kaart vind ik zeer interessant omdat de fullscreen resolutie van dit ding 1280x1024 bedraagt of widsscreen 1280x786.
Je kan met deze kaart wel TVkijken in windows maar je hoeft geen software/drivers te installeren, beetje vaag :? (ben niet zo thuis in de TVkaarten wereld)

Afbeeldingslocatie: http://www.prolink.com.tw/image/products/multimedia/product1/BOX3-2.jpg

Lijkt me een super apparaat, kan er alleen op de site van Prolink info over vinden verder niet. (wat er al niet op de site van PL staat)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 13:17 . Reden: Taal-vaudje ]

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:11
Ik heb een geforce 4 ti 4200 128 ddr, maar ik wil nog een direct x 9 kaart halen voor de nieuwste games, maar ik wil ook nog een tv kaart?

Kan ik dan het beste een videokaart en tvkaart in 1 nemen of wat?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:21:
[...]

Kan wel reviews lezen (wat ik heb gedaan) maar wil ook ervaringen van gebruikers. Want iedereen denkt er natuurlijk weer anders over
Dus in plaats een reviewer die systematisch te werk gaat, vergelijkt, en z'n methodes in de review vermeldt, vertrouw je liever op de onderbuik van Henkie of Pietje die toevallig een mening heeft over een kaart :X

Dat mag je rustig doen, maar daar hebben anderen niets aan als bron van enigszins objectiverende informatie. Daarom heeft deze topic ook niet zoveel zin (meer).

Verder mag je de GoT Huisregels er nog eens op nalezen mbt het schoppen van je topics. Binnen 24u dien je de edit knop te gebruiken. Zo niet gaat een topic dicht. Maar dat ging deze toch al- bij deze...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.