Als ik in mijn device manager kijk, dan is deze helemaal leeg. Er verschijnen na verloop van tijd bovenaan wel de extra icoontjes zoals 'disable', 'enable' en 'scan for changes'. Ik zie echter niet de naam van mijn computer staan, dus ik kan hem ook niet uitklappen. Ook 'show hidden devices' helpt niet.
De oplossing die ik op google en GoT heb gevonden, namelijk de Plug & Play service uit en weer aan zetten heeft niet geholpen. De andere oplossing die ik gevonden heb, namelijk een her-installatie van het OS, zal ongetwijfeld helpen, maar dat is geen oplossing voor het probleem...
Het is niet alleen zo dat mijn device manager leeg is. ook het 'hardware' tabje bij de eigenschappen van verschillende apparaten (muis, hard disks, etc) is helemaal leeg.
Een bijkomend probleem is dat mijn IDE apparaten niet meer door windows gedetecteerd worden. Ik zou dit op kunnen lossen, maar dan moet ik wel bij mijn device manager kunnen.
De dingen die ik al geprobeerd heb zijn:
-IDE drivers opnieuw installeren
-Plug & Play service aan en weer uit zetten
-'Scan for changes' in mijn lege device manager
-Mobo drivers updaten en her-installeren
-de 'add hardware' wizard in windows uitvoeren
-andere IDE kabels proberen
-eideloos gezoek op GoT en Google
Mijn configuratie is als volgt:
AMD Athlon XP-M 2600+
512 MB
Abit NF7-S 2.0
Radeon 9800 Pro
2x SATA Seagate Barracuda v7 80 GB in RAID 0 (met de Sillicon Image chip op mijn NF7-s v2.0)
1x NEC 1300a (die wordt dus niet meer gezien in windows, wél in de bios)
1x IDE Western Digital 160 GB (die wordt dus óók niet meer gezien in windows, wél in de bios)
De beide IDE Drives zijn op een apart IDE kanaal aangesloten.
Mijn creativiteit is even op, weet iemand een oplossing voor mijn probleem?
De oplossing die ik op google en GoT heb gevonden, namelijk de Plug & Play service uit en weer aan zetten heeft niet geholpen. De andere oplossing die ik gevonden heb, namelijk een her-installatie van het OS, zal ongetwijfeld helpen, maar dat is geen oplossing voor het probleem...
Het is niet alleen zo dat mijn device manager leeg is. ook het 'hardware' tabje bij de eigenschappen van verschillende apparaten (muis, hard disks, etc) is helemaal leeg.
Een bijkomend probleem is dat mijn IDE apparaten niet meer door windows gedetecteerd worden. Ik zou dit op kunnen lossen, maar dan moet ik wel bij mijn device manager kunnen.
De dingen die ik al geprobeerd heb zijn:
-IDE drivers opnieuw installeren
-Plug & Play service aan en weer uit zetten
-'Scan for changes' in mijn lege device manager
-Mobo drivers updaten en her-installeren
-de 'add hardware' wizard in windows uitvoeren
-andere IDE kabels proberen
-eideloos gezoek op GoT en Google
Mijn configuratie is als volgt:
AMD Athlon XP-M 2600+
512 MB
Abit NF7-S 2.0
Radeon 9800 Pro
2x SATA Seagate Barracuda v7 80 GB in RAID 0 (met de Sillicon Image chip op mijn NF7-s v2.0)
1x NEC 1300a (die wordt dus niet meer gezien in windows, wél in de bios)
1x IDE Western Digital 160 GB (die wordt dus óók niet meer gezien in windows, wél in de bios)
De beide IDE Drives zijn op een apart IDE kanaal aangesloten.
Mijn creativiteit is even op, weet iemand een oplossing voor mijn probleem?