Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen type I en II? Ik heb nog een vrij oude laptop liggen die ik nu wil gaan gebruiken om vanaf de bank draadloos te internetten. Maar die zal vast wel een type I-slot hebben aangezien het een Toshiba Pentium I is. Dus een Wifi-g kaartje (type II) gaat waarschijnlijk niet werken. Heeft iemand een suggestie?? Werkt een Wifi-g USB2.0 stickje bv wel op een USB1!?? (dan uiteraard gelimiteerd op de snelheid van USB1)
Type I, II en III is alleen een form-factor, het geeft alleen de dikte aan.
Type III zijn gewoonlijk enkel echte harddisks in PCMCIA-formaat, hoewel ik er eentje van 2 GByte heb die in een type II package zit.
Als je 2 PCMCIA-slots boven elkaar hebt, kun je daar gewoonlijk wel 2 van het type I of type II in kwijt, maar meestal maar eentje van type III.
Echte type I-only PCMCIA-slots kom je gewoonlijk niet in laptops tegen, maar in hardware waar die extra paar millimeter echt cruciaal zijn (PDA's), of het slot maar voor een bepaalde kaart bedoeld is (PCMCIA-flash-cards voor routers, switches enz.).
Verwacht maar dat je je type II kaart in je oude laptop kwijtkunt.
Type III zijn gewoonlijk enkel echte harddisks in PCMCIA-formaat, hoewel ik er eentje van 2 GByte heb die in een type II package zit.
Als je 2 PCMCIA-slots boven elkaar hebt, kun je daar gewoonlijk wel 2 van het type I of type II in kwijt, maar meestal maar eentje van type III.
Echte type I-only PCMCIA-slots kom je gewoonlijk niet in laptops tegen, maar in hardware waar die extra paar millimeter echt cruciaal zijn (PDA's), of het slot maar voor een bepaalde kaart bedoeld is (PCMCIA-flash-cards voor routers, switches enz.).
Verwacht maar dat je je type II kaart in je oude laptop kwijtkunt.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Ongeacht of het type I of II is, is van jou veel belangrijker of het een
pcmcia (16 bits) of cardbus (32 bits) slot is.
Als ik het goed heb, zijn de meeste (alle ?) 54 Mbit kaartjes 32 bits,
waarschijnlijk is jouw pcmcia slot 16 bits.
Dan gaat een 32 bits kaartje NIET werken !
pcmcia (16 bits) of cardbus (32 bits) slot is.
Als ik het goed heb, zijn de meeste (alle ?) 54 Mbit kaartjes 32 bits,
waarschijnlijk is jouw pcmcia slot 16 bits.
Dan gaat een 32 bits kaartje NIET werken !
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Dit heeft neits met type 1/2 te maken 
Type 1, 2 en 3 zijn fysieke maten, 2 is een 'normaal' PCMCIA slot, 1 is extra dun en 2 is twee PCMCIA slots dik.
Vroeger werd 1 nogal eens gebruikt voor RAM uitbreidingen en 3 voor harde schijven, tegenwoordig is alles type 2
Waar je met oudere laptops tegenaanloopt is het verschil tussen PCMCIA (16p) en Cardbus (32b) PC Cards. Het is vrij simpel uit te zoeken, kijk naar de tech specs in de manual van je laptop, zeker in de begintijden van Cardbus was dat een flinke verkoopargument, dus staat het er verdomde duidelijk in als je het hebt. Er schijnen ook gewoon 16b (PCMCIA) WLAN kaartjes te zijn, maar de meeste zijn Cardbus.
Mbt USB, ja, dat werkt zeker, maar dan wel met 11MB/s - wat redelijk meevalt, want dat is 88Mbps dus sneller dan de 54Mb van Wifi-g.
Edit:
Jaja, dubbelpost, maar sommige mensen werken en kunnen niet elke 5 seconden op F5 klikken
Type 1, 2 en 3 zijn fysieke maten, 2 is een 'normaal' PCMCIA slot, 1 is extra dun en 2 is twee PCMCIA slots dik.
Vroeger werd 1 nogal eens gebruikt voor RAM uitbreidingen en 3 voor harde schijven, tegenwoordig is alles type 2
Waar je met oudere laptops tegenaanloopt is het verschil tussen PCMCIA (16p) en Cardbus (32b) PC Cards. Het is vrij simpel uit te zoeken, kijk naar de tech specs in de manual van je laptop, zeker in de begintijden van Cardbus was dat een flinke verkoopargument, dus staat het er verdomde duidelijk in als je het hebt. Er schijnen ook gewoon 16b (PCMCIA) WLAN kaartjes te zijn, maar de meeste zijn Cardbus.
Mbt USB, ja, dat werkt zeker, maar dan wel met 11MB/s - wat redelijk meevalt, want dat is 88Mbps dus sneller dan de 54Mb van Wifi-g.
Edit:
Jaja, dubbelpost, maar sommige mensen werken en kunnen niet elke 5 seconden op F5 klikken
[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 22-10-2004 21:37 ]
Oslik blyat! Oslik!
dion_b: dubbelpost. 
Of een USB 2.0 stickje gaat werken in een USB 1.0 slot weet je ook niet zeker tot dat je het probeert. USB 2.0 is namelijk backwards compatible met USB 1.1 en dus niet per se met 1.0. Als je zo'n PC Card in je laptop steekt is het ook erg belangrijk dat je in het BIOS de juiste instelling hebt staan (niet in pic mode voor 32 bits kaartjes), heb ik ondervonden.
Of een USB 2.0 stickje gaat werken in een USB 1.0 slot weet je ook niet zeker tot dat je het probeert. USB 2.0 is namelijk backwards compatible met USB 1.1 en dus niet per se met 1.0. Als je zo'n PC Card in je laptop steekt is het ook erg belangrijk dat je in het BIOS de juiste instelling hebt staan (niet in pic mode voor 32 bits kaartjes), heb ik ondervonden.
Verwijderd
Ik heb zo'n klein dinkie van Sitecom voor de USB poort. Kost volgens mij ongeveer evenveel als een PCMCIA kaart, en werkt op zowel 11 als 54Mbit, voor USB 1.1 en 2.0. Ik weet niet onder wel typenummer ze los verkocht worden of wat ze precies kosten. Want ik heb zelf een hele set met wireless router, PCMCIA kaart en USB-dinkie aangeschaft via de groothandel.
Tja, heel mischien werkt het dan niet. Mischien even vragen bij een computerhandel. Als zij zeggen dat het werkt, maar het werkt niet kun je hem ongetwijfeld inruilen.
Tja, heel mischien werkt het dan niet. Mischien even vragen bij een computerhandel. Als zij zeggen dat het werkt, maar het werkt niet kun je hem ongetwijfeld inruilen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 17:21 ]
Houd er wel rekening mee dat voor een hoop 54mbit spullen geen win98 drivers meer zijn.... Kwam ik dus achter toen ik een USB 54Mbit van Asus wou installeren, mooi niet dus, Win2k/XP only
Pagina: 1