Toon posts:

[Exchange + VPN + Outlook] Rechten ophalen mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een VPN verbinding bij een klant van ons met de server op de zaak.
Als hij verbinding maakt met VPN en inlogt op de Terminal Server werkt het perfect. Nu probeer ik verbinding te maken met exchange via de lokale outlook (welke dus niet in het domein hangt) krijg ik netjes logonto schermpje.

Wanneer ik in dat schermpje de logingegevens gebruik van de gebruikers komt ie gewoon weer terug.

Wat heb ik gecontroleerd en geprobeert:
- Inloggen als administrator, dan word zijn naam netjes ingevuld. Maar dan kan ik nog geen mail ophalen omdat zijn account niet geaccepteerd word.
- In de eventviewer is ook niks bijzonders te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 12:42 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
xp client :?

control userpasswords2 en dan bij het tabje advanced naar manage passwords, hier vul je dan de naam van de server in en je username/password combi,

als je dan connect naar die server gebruikt hij die logon credentials

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 22 oktober 2004 @ 12:48:
xp client :?

control userpasswords2 en dan bij het tabje advanced naar manage passwords, hier vul je dan de naam van de server in en je username/password combi,

als je dan connect naar die server gebruikt hij die logon credentials
Inderdaad Windows XP Client, maar ik snap niet war je bedoelt met 'control userpasswords2 '.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 12:50:
[...]

Inderdaad Windows XP Client, maar ik snap niet war je bedoelt met 'control userpasswords2 '.
cmd prompt, intikken op start>uitvoeren..

ik dacht dat ik duidelijk was ;) niet dus.. my mistake

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, je kan vanuit diezelfde PC dus wel de mail ophalen van het administrator account?

Verwijderd

Topicstarter
Ok duidelijk.
Als ik hier vervolgens de gegevens in zet, duurt het in outlook iets langer maar daarna komt het popup schermpje weer terug. De gegevens worden dus niet geaccepteerd.

Administrators kunnen op zelfde machine wel mail ophalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 13:01 ]

Verwijderd

Wat voor server, en wat voor Exchange gebruik je?...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

als ik het dus goed begrijp probeer je via een VPN tunnel connectie te maken met een Exchange Server. Echter gaat er iets mis met je authenticatie.

Welk OS is Domain Controller van het domain waarin je Exchange Sever draait.
Op welk OS draait de exchange server
Kan je de server(s) pingen op netbios naam en of FQDN

More info dus..

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de server pingen op netbios naam en als ik met mijn eigen account inlog werkt het wel prima.

De gebruikers hebben lokaal een exchange server gehad, het vreemde is dat als ik inlog met een andere user als iemand uit het brief, dat de authenticatie even duurt en vervolgens netjes de mail ophaalt. Doe ik dit met een user vanuit het bedrijf dan krijg ik direct het login schermpje weer terug.

Ik heb het werkstation al uit het domein gehaald en lokaal ingelogt. De server die zei hadden draaien heb ik even uit gezet maar nog steeds zelfde probleem. Waar kan hij nog meer die gegevens vandaan halen ??

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
ben jij PNS waardig :? :+

gebruik daar dit knopje voor Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 08:29:
Ik kan de server pingen op netbios naam en als ik met mijn eigen account inlog werkt het wel prima.
Maurice, kun je ook pingen op FQDN :? alleen netbios is niet voldoende ben ik gisteren nog weer achter gekomen.
Maar zo te zien zit het probleem daar niet, aangezien jij wel inkunt loggen.

En welke exchange versie gebruik je nu :?
De gebruikers hebben lokaal een exchange server gehad, het vreemde is dat als ik inlog met een andere user als iemand uit het brief, dat de authenticatie even duurt en vervolgens netjes de mail ophaalt. Doe ik dit met een user vanuit het bedrijf dan krijg ik direct het login schermpje weer terug.
ik heb er 3 x overheen gelezen, maar ik snap niet wat je bedoelt met dat bold stukje
Ik heb het werkstation al uit het domein gehaald en lokaal ingelogt. De server die zei hadden draaien heb ik even uit gezet maar nog steeds zelfde probleem. Waar kan hij nog meer die gegevens vandaan halen ??
welke server heb je uitgezet?

en als je een nieuw profiel aanmaakt wat dan?

of het hele exchange verhaal op de client een keer weg gooien, en opnieuw configureren :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Probeer zoals hierboven al een keer gemeld is ook eens op fqdn te pingen. De vpn verbinding die jij opzet, geeft die als DNS server je w2k/2k3 server mee?

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Heb je via webaccess al eens geprobeerd te connecten? dus http://servenaam/exchange ? En krijg je dan een prompt voor username en password? Als je dan de gegevens van de gebruiker invult doet ie het dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ruim 2 jaar later, maar beter laat als nooit.

Dit heb ik in der tijd wel opgelost. Het probleem was dat de gebruiker alleen rechten had op één server. Hierdoor kreeg hij geen authenticatie, wel apart omdat de pc niet in het domein hing.
Maar dat was de oplossing, hoop dat iemand er iets aan heeft !!
Pagina: 1