Ik heb hier een laptop Dell Latitude D800, met een Truemobile 1400 draadloze netwerkkaart ingebouwd. OS is Windows XP Pro SP1. De laptop heeft een statisch IP adres.
Met het draadloos netwerk zijn er verder geen problemen, andere laptops kunnen zonder problemen inloggen op het domein.
Het probleem dat zich voordoet is dat de laptop een uitstekende verbinding met het AP weergeeft, maar hij heeft geen IP adres. Het TCP/IP protocol zou niet "enabled" zijn. Wanneer ik de drivers van de netwerkkaart herinstalleer dan werkt het wel weer even. Maar meestal na een paar keer rebooten gaat het weer mis.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Laatste drivers voor de netwerkkaart geinstalleerd
- Laatste BIOS-versie geinstalleerd
- TCP/IP protocol geherinstalleerd
- Zelfs de laatste firmware op het access-point geinstalleerd.
Ik zou het nog kunnen bergijpen als het nooit werkte maar waarom werkt het wel even na het herinstalleren van de drivers?
Heeft er iemand ideeen of ervaring met een soortgelijk probleem?
Met het draadloos netwerk zijn er verder geen problemen, andere laptops kunnen zonder problemen inloggen op het domein.
Het probleem dat zich voordoet is dat de laptop een uitstekende verbinding met het AP weergeeft, maar hij heeft geen IP adres. Het TCP/IP protocol zou niet "enabled" zijn. Wanneer ik de drivers van de netwerkkaart herinstalleer dan werkt het wel weer even. Maar meestal na een paar keer rebooten gaat het weer mis.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Laatste drivers voor de netwerkkaart geinstalleerd
- Laatste BIOS-versie geinstalleerd
- TCP/IP protocol geherinstalleerd
- Zelfs de laatste firmware op het access-point geinstalleerd.
Ik zou het nog kunnen bergijpen als het nooit werkte maar waarom werkt het wel even na het herinstalleren van de drivers?
Heeft er iemand ideeen of ervaring met een soortgelijk probleem?