Toon posts:

Draadloos: "TCP/IP is not enabled" fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop Dell Latitude D800, met een Truemobile 1400 draadloze netwerkkaart ingebouwd. OS is Windows XP Pro SP1. De laptop heeft een statisch IP adres.
Met het draadloos netwerk zijn er verder geen problemen, andere laptops kunnen zonder problemen inloggen op het domein.

Het probleem dat zich voordoet is dat de laptop een uitstekende verbinding met het AP weergeeft, maar hij heeft geen IP adres. Het TCP/IP protocol zou niet "enabled" zijn. Wanneer ik de drivers van de netwerkkaart herinstalleer dan werkt het wel weer even. Maar meestal na een paar keer rebooten gaat het weer mis.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Laatste drivers voor de netwerkkaart geinstalleerd
- Laatste BIOS-versie geinstalleerd
- TCP/IP protocol geherinstalleerd
- Zelfs de laatste firmware op het access-point geinstalleerd.

Ik zou het nog kunnen bergijpen als het nooit werkte maar waarom werkt het wel even na het herinstalleren van de drivers?
Heeft er iemand ideeen of ervaring met een soortgelijk probleem?

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 11:43:
... De laptop heeft een statisch IP adres...
..maar hij heeft geen IP adres. Het TCP/IP protocol zou niet "enabled" zijn. ..
Kan je dat nog even toelichten :?

Edit: Kijk voor de zekerheid even bij de advanced opties in de power management van de draadloze netwerkkaart of windows hem niet uit kan zetten om stroom te besparen... via system>hardware... niet via networkconnections dus...

[ Voor 36% gewijzigd door Neophyte op 22-10-2004 11:52 ]

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Topicstarter
Wel, ik bedoel, normaal gezien heeft hij een statisch IP adres.
Alle PC's met internet-toegang in ons netwerk hebben een statisch IP adres.

Maar nu krijgt hij dus helemaal geen IP adres, het probleem ligt dus ook niet aan een probleem met DHCP of zo.

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 11:48:
Wel, ik bedoel, normaal gezien heeft hij een statisch IP adres.
Alle PC's met internet-toegang in ons netwerk hebben een statisch IP adres.

Maar nu krijgt hij dus helemaal geen IP adres, het probleem ligt dus ook niet aan een probleem met DHCP of zo.
Lijkt me logisch verder dat je geen ip krijgt via je DHCP als het statisch in ingesteld, maar laten dat maar even buiten beschouwing :)

Zie edit..

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Even voor het simpelste eerst... je hebt in de netwerkeigenschappen wel gewoon het tcp/ip protocol staan? En deze ook aangevinkt?

Weer maar een dit want je reageert niet zo snel :P

Kijk ook even of je "Let Windows manage this connection" uitstaat in je dialog box als je vendorbased software voor die kaart installeert. Die dingen doen het vaak niet zo goed samen.

Of kill de vendorbased (waarschijnlijk een icoontje in je system tray) en enable "Let Windows manage this connection " weer...

[ Voor 60% gewijzigd door Neophyte op 22-10-2004 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, uiteraard staat het tcp/ip protocol aangevinkt. Nee er is geen vendor-based software geinstalleerd voor het beheer van deze verbinding
En ik heb het TCP/IP protocol ook al geherinstalleerd om zeker te zijn dat het hier niet aan lag.

edit: en sorry voor de late reply, was even iets gaan eten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 13:12 ]

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Ik denk toch dat het zit in een probleem tussen de software die de verbinding regelt en windows die het ook wil regelen. Weet je heel zeker dat er niks in je systemtray staat van je wireless, maar niet van windows?

Probeer anders ook nog even je WEP helemaal uit te zetten als je dat hebt draaien. Misschien dat daar iets fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ja er staat helemaal geen software op die de connectie gaat regelen.
Verder maakt het ook niet uit of ik de WEP-encryptie uitzet of laat aanstaan. Hij krijgt dan ook een perfecte verbinding met het acces-point, 54Mbps, signal strength excellent, maar geen IP-adres.
Ik raak er niet meer aan uit.

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Andere opties, staat er toevallig bij je network-adapters ook eentje bij met Network Bridge?
Zo ja.. deleten.. en ook die firewall van windows uitzetten als je die aan hebt staan..

Verwijderd

Topicstarter
Er staat geen enkele netwerkbridge geconfigureerd, de firewall van Windows stond wel aan, maar die heb ik ondertussen ook uitgeschakeld, zonder enig resultaat. (ook niet na reboot)

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Pfff even terug naar die dhcp instellingen, gebruik je normaal wel de dhcp server van je AP?
zo ja, zet dan ook even je wireless netwerkkaart op dhcp.
Doe dan even een repair voor de zekerheid op je netwerkkaart aanklikken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, we hebben hier wel een DHCP server, maar de dhcp van het acces-point staat ook gewoon altijd uit. Met geen van de andere laptops hebben we hier ooit een probleem mee gehad, de instellingen zijn op het ip-adres na verder ook identiek.

• Neophyte

Neophyte

it's back....

EN toch blijf ik erbij dat er software moet lopen dat je verbinding wil regelen en windows die dat ook wil.
Heb je dit icoontje echt niet?
Afbeeldingslocatie: http://www.coloradocollege.edu/helpdesk/images/wireless/delltruemobile/delltruemobile8.JPG

Verwijderd

Topicstarter
De client utility voor de Dell Truemobile is de eerste toepassing die ik ervanaf gegooid heb. Nee, ik heb deze toepassing echt niet. Dit icoontje staat er niet.

Ik heb ondertussen ook nog een hele tijd met Dell aan de telefoon gehangen, maar die mensen hoe behulpzaam ook, kunnen dus blijkbaar niet helpen van het moment het om een echt probleem gaat.
:'(

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Zet dat progje er eens terug op dan en zet windows besturing uit.. het blijft een dell....

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 22:19
Hmm ik hoop dat het je lukt, ik heb mijn deHell truemobile 1300 mini-pci kaartje maar terug naar deHell gestuurd (nouja 3 maanden mee bezig geweest)

Ik kon het niet aan de praat krijgen, waarschijnlijk idd een probleem tussen dell driver + xp zero config. Werden ook wel meer dingen over gemeld als je er is met google op zoekt.

Nu een intel 2200 BG kaartje erin en draait prima.
Pagina: 1