Toon posts:

ODBC[IDOL-IV]>SQL[MSQL] via DTS over 1 verbinding ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste DBA'ers ;)

Zoals de titel al verklapt wil ik onder een windows 2003 omgeving met MS SQL 2000 geïnstalleerd een verbinding maken via een ODBC koppeling naar een IDOL-IV database server ( Thoroughbred ODBC dataserver ) om databases welke daar op staan ( IDOL-IV ) in SQL te importeren.

Nu heb ik deze IDOL-IV netjes onder Windows als ODBC koppeling aangemaakt met de benodigde drivers, en ik kan deze databases welke deze bevat ook netjes benaderen. tot zover geen probleem :D

Maar.........

Wanneer ik in MSQL Import and Export Data de source als zijnde de IDOL-IV opgeef en als target de MSQL server ( inclusief de over te halen databases op de IDOL-IV en waar deze heen moeten ) en ik laat de Import executen....DAN....slaagt de helft succesvol & de andere helft mislukt...( om en om, 1 database copy slaagt de volgende faalt etcetc )

Ook dit kan ik verklaren omdat de IDOL-IV maar een licentie heeft van 1 verbinding tegelijkertijd, en Msql standaart een Import doet met 4 verbindingen (toch ? ) tegelijkertijd.....

Nu heb ik het volgende geprobeerd om te zorgen dat er een Import plaats vindt met een maximum van 1 verbinding tegelijkertijd....

- Ik heb in DTS design mode het import proces van de verschillende databases op on completion geprobeerd te zetten, wat al wel tot gevolg heeft dat meer databases succesvol verlopen maar nog geen 100 %
- Ik heb in DTS design de verbindingen bij elke database de IDOL-IV op "Connection 1" & de de SQL op "Connection 2" gezet = 1 verbinding naar IDOL-IV( dit was een losse flodder )..zonder resultaat...
- ik heb met Import and Export Data mijn te importeren database selectie naar een VB script laten exporteren...waar ik tot mijn verbazing wel gewoon simpel de gelijktijdige verbindingen op kon geven....alleen heb ik verder totaal geen VB ervaring en als ik het geexporteerde VB script dan in een lege DTS package plak dan mislukt deze, dit heeft volgends mij te maken dat het gexporteerde VB script wordt gemaakt als een procedure, dus dat je deze nog in een ander VB script moet plakken en dan de procedure aan moet roepen. ( dit DENK ik hoor....verder ben ik totaal onbekend met VB )

Heeft iemand suggesties voor mij om mijn doel te bereiken ? ( voor zover ik alles helder over heb kunnen brengen :D )

( Het zijn 96 databases welke geimporteerd dienen te worden, dus een DTS package designen met de hand is iets wat ik als laatste optie wil doen....maar als het niet anders kan dan zal dat wel moeten...alleen dan moet ik wel weten dat het werkt... )

P.S

Mocht er een programma zijn welke bovenstaande gemakkeljik uit kan voeren voor niet al te veel €uro's dan is dan ook een mogelijke oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 11:42 . Reden: p.s addon ]