[XP][IE] Downloaden gaat verkeerd

Pagina: 1
Acties:

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04 06:33
Als ik in Windows XP bijvoorbeeld ergens een .zip bestandje wil downloaden, gewoon van download.com ofzo, dan probeert hij het gelijk te openen ipv me te vragen of ik het wil opslaan. Maar wat het vreemde is, is dat hij het niet echt opent, maar als een internet pagina laat zien, zoals hier: http://img.photobucket.co...87/cryonic90/naamloos.jpg
Ik heb alle instellingen al nageken van IE en gezocht, maar ik kon niet echt iets vinden

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over IE zijn beter op z'n plek in Software Algemeen - ik ga je topic dan ook verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 15:50
Al geprobeerd om je browser te updaten / opnieuw te installeren?

Je hebt IE versie?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• cryonic90
Mijn IE versie is 6 met SP2, ik zal ff proberen om hem opnieuw te installeren

edit: Als ik IE opnieuw wil installeren met de Sp1 versie wil dat niet, omdat hij zegt dat er al een nieuwere versie is geinstalleerd, en verwijderen wil ook niet, omdat ik dan heel SP2 moet verwijderen denk ik

[ Voor 59% gewijzigd door cryonic90 op 22-10-2004 12:41 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Start windows verkenner, klik op extra, mapopties, tabblad bestandstypen, selecteer het type bestand waar de problemen mee zijn (in jouw geval zip/rar), klik op geavanceerd en plaats een vinkje voor "openen na downloaden bevestigen".

(Als dit je probleem oplost, dan volgende keer iets beter zoeken aub.)

[ Voor 48% gewijzigd door FlipFluitketel op 22-10-2004 13:01 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• cryonic90
FlipFluitketel schreef op 22 oktober 2004 @ 12:59:
Start windows verkenner, klik op extra, mapopties, tabblad bestandstypen, selecteer het type bestand waar de problemen mee zijn (in jouw geval zip/rar), klik op geavanceerd en plaats een vinkje voor "openen na downloaden bevestigen".

(Als dit je probleem oplost, dan volgende keer iets beter zoeken aub.)
Dit lost mijn probleem dus niet op, werkt nog steeds niet, het vinkje stond er al voor namelijk

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Misschien last van spyware?

• cryonic90
Gescand met adaware en spybot, maar heeft niet geholpen

• sjhgvr
  • Laatst online: 29-04 20:15
Install Winrar of Winzip eens, het lijkt er namelijk op dat geen enkel programma de extensie ".zip" 'toegeeigend' heeft.

oisd.nl

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

cryonic90 schreef op 22 oktober 2004 @ 14:16:
Gescand met adaware en spybot, maar heeft niet geholpen
Ook al met hijack this gekeken?

• cryonic90
Winzip en Winrar zijn beide geinstalleerd en hijackthis heb ik ook al gebruikt en staat dus niks meer tussen wat weg moet.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 13:45

TwoR

Gekleurde stippen

he dit had ik ook toen ik SP2 geinstalleerd had, nadat ik SP2 weer verijwderd had was het over, misschien dat je dat een keer kan proberen, of je moet zeker weten dat het met sp2 eerst nog wel goed ging.

• cryonic90
Ik weet heel zeker dat het eerst met SP2 wel goed ging, maar sinds een week is het ineens mis
edit: maar ik ga het al anders aanpakken, ik ga de schijf formatteren, dat was eigenlijk toch al een keertje nodig

[ Voor 39% gewijzigd door cryonic90 op 22-10-2004 18:46 ]

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Rechts klik -> Save as (of zoiets) geprobeerd?

Firefox natuurlijk ook een optie ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Radiant op 22-10-2004 19:37 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Welk programma staat er ingesteld waar de zip/rar-files standaard mee geopend moeten worden? Staat dit niet per ongeluk op Internet Explorer?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• cryonic90
Nee, dat was niet zo, maar ik heb het al opgelost, ik heb windows maar opnieuw geinstalleerd.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoiets heb ik ook eens gehad met Win2k en IE. Op sommige sites worden de bestanden direct geopend en soms kreeg ik een download scherm. Je moet doen wat Radiant zegt, gewoon via de rechtermuis (of linker ligt eraan hoe je je muis hebt ingesteld ;) ) en kiezen voor opslaan als. Dit is iig wel vreemd, misschien dat er nog eens een update komt ervoor. Er is een IE SP2 update beschikbaar via Windows Update, installeer die eens als je m nog niet hebt.

Edit: naam typo.

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 22-10-2004 20:40 ]

Commandline FTW

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je het bericht zelf wel gelezen(uiteraard anders post je het niet 8)7)? Dit gaat er absoluut niet over zelfs zijn problemen staat er niet. Er is een kleine kans dat zijn probleem hierdoor opgelost zal worden. Ik zeg niet dat het niet kan, enkel dat het zeer onwaarschijnlijk is.

Commandline FTW

Verwijderd

Dit heb ik nu dus ook...

ik heb XP sp2 geinstalleerd en de eerste keer dat ik een zipbestand download kreeg ik de mogelijkheid het bestand te downloaden daar waar ik wil.

Ook kon ik in dit venster een vinkje weghalen waardoor ik dacht dat hij de volgende keer gelijk om de download lokatie zou vragen. Daarintegen vraagt hij niets meer maar download eerst het bestand (geen respons totdat de download compleet is) en mijn zipprogramma start. Het zipbestand is gedownload ergens diep in de "temporary internet files"...

Ik denk dat ik ergens in het register een aanpassing moet maken ofzo, want ik kan echt niets anders vinden... (windows opnieuw installeren zolas hierboven vind ik geen goede oplossing)

(Ja, het vinkje in de verkenner "openen na downloaden bevestigen" staat aan.)
Pagina: 1