bestandslocatie MS Outlook XP

Pagina: 1
Acties:

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
hallo,

Ik zit met het volgende probleempje.
Als ik een .doc bestand wil opslaan vanuit Outlook wijst deze standaard naar mijn locale harde schijf. Nu wil ik deze automatisch laten verwijzen naar mijn eigen netwerkschijf. In word is dit gewoon in te stellen maar is dit ook mogelijk in Outlook?

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

• saxion
ok bedankt! maar is dit ook in te stellen zonder registerwijziging of tool?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Waarom dat :?

In OL zelf is er blijkbaar niets (of loop zelf nog eens alle knopjes langs als je dat graag wilt). Maak een .reg file, dubbelklik en je bent er: makkelijker kan niet, ook voor een willekeurige n00b. (en de mensen die zo slim zijn om .reg niet standaard meer te koppelen aan het register wijzigen, weten ook wel hoe het dan wel moet).

En het feit dat het binnen drie minuten was gevonden met Google, betekent toch echt dat je zelf (beter) moet zoeken voor je een vraag stelt :*
Welke zoektermen had je zelf gebruikt op Google/in F1? <-- misschien kunnen we je wat leren

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 22-10-2004 11:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• saxion
F_J_K schreef op 22 oktober 2004 @ 11:36:
Waarom dat :?

In OL zelf is er blijkbaar niets (of loop zelf nog eens alle knopjes langs als je dat graag wilt). Maak een .reg file, dubbelklik en je bent er: makkelijker kan niet, ook voor een willekeurige n00b. (en de mensen die zo slim zijn om .reg niet standaard meer te koppelen aan het register wijzigen, weten ook wel hoe het dan wel moet).

En het feit dat het binnen drie minuten was gevonden met Google, betekent toch echt dat je zelf (beter) moet zoeken voor je een vraag stelt :*
Welke zoektermen had je zelf gebruikt op Google/in F1? <-- misschien kunnen we je wat leren
Er zijn hier meerdere gebruikers dit met dit probleem kampen. Wat zou ik in de reg key moeten zetten? Het gaat om MS OUTLOOK XP...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Het gaat om MS OUTLOOK XP...
Eeeeuhm. Lees het artikel nog eens helemaal door (incl. de links in dat artikel).

(En lees mijn hele reply eens ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 22-10-2004 11:51 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• saxion
F_J_K schreef op 22 oktober 2004 @ 11:51:
[...]

Eeeeuhm. Lees het artikel nog eens helemaal door (incl. de links in dat artikel).

(En lees mijn hele reply eens ;) )
ik heb gezocht bij google op bestand oplaan and Outlook.
Hier heb ik direct niet iets zinnings gevonden en ik kan geen directe register key vinden dit betrekking heeft op mijn situatie...dus misschien wil je helpen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
als je een Domain draait op basis van ActiveDirectory kan je met de resourcekit van Office XP/2003 heel fijn via een GPO dit toekennen

prutsen met registry key's doe je in principe niet meer (alhoewel een gpo ook een registry key aanpast), maarja je moet niet moeilijk doen als het makkelijk kan ;)

A wise man's life is based around fuck you

• saxion
zwelgje schreef op 22 oktober 2004 @ 12:57:
als je een Domain draait op basis van ActiveDirectory kan je met de resourcekit van Office XP/2003 heel fijn via een GPO dit toekennen

prutsen met registry key's doe je in principe niet meer (alhoewel een gpo ook een registry key aanpast), maarja je moet niet moeilijk doen als het makkelijk kan ;)
ok bedankt!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ik doel op
When you are running Outlook 2002 on a Windows 2000-based computer, attachments are saved in the My Documents folder even though you change the default location in the registry.
2002 == XP. En de regkey die van belang is, is My documents al kan je ook even met Sysinternal's Regmon kijken welke registerkey wordt aangepast als je bijvoorbeeld www.swinc.com/odefpath gebruikt. Uit mijn hoofd weet ik dat niet :P

Maar vraag is dus of het werkt, zoals al op de site werd genoemd.

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 22-10-2004 13:50 ]

• saxion
F_J_K schreef op 22 oktober 2004 @ 13:49:
Ik doel op

[...]

2002 == XP. En de regkey die van belang is, is My documents al kan je ook even met Sysinternal's Regmon kijken welke registerkey wordt aangepast als je bijvoorbeeld www.swinc.com/odefpath gebruikt. Uit mijn hoofd weet ik dat niet :P

Maar vraag is dus of het werkt, zoals al op de site werd genoemd.
Ja deze tool werkt perfect! maar is niet waar ik naar op zoek ben. Het zal denk ik toch echt in de active directory moeten worden gewijzigd. Met regmon kom je inderdaad achter welke keys er dan worden gewijzigd. Bedankt daarvoor! Ik kom er denk ik wel uit nu...

[ Voor 11% gewijzigd door saxion op 22-10-2004 14:59 ]

• saxion
Nu heb ik nog een ander probleempje wat hier ook betrekking op heeft.
Als ik vanuit outlook XP een .doc of .xls open en vervolgens in de betreffende apllicaties (word of excel) opslaan als doe, dan verwijst hij auto naar de C:\WINNT
map. Kan dit ook ergens gewijzigd worden?
Een nieuw document openen in word of excel en vervolgens opslaan als, gebeurt wel naar de goede locatie.

Pagina: 1