Ik vroeg mij af wat voor een computer ik minimaal moet kopen als ik het volgende wil doen:
-24 uur per dag / 7 dagen per week aan
-Bittorrent client draaien
-Remote Desktop programma draaien
-waarschijnlijk windows XP of 2003 server.
-downloads sharen op het LAN
Computer hoeft geen router / firewall functies uit te voeren, ik heb al een hardwarerouter.
Minimum systeemeisen voor Windows Xp en 2003 zijn respectievelijk een 300 mhz en een 133 mhz CPU. Voor 2003 beveelt microsoft een 550 mhz CPU aan. Bittorrent clients vragen dacht ik minimaal een Pentium CPU.
Geheugen dacht ik minimaal 128 Mb.
HDD komt er waarschijnlijk nieuw in.
Mijn vraag was dus of iemand ook deze applicaties draait op zijn PC en wat volgens hem het minimum is aan systeemeisen (vooral met de remote desktop software). Dit om niet een te sloom systeem aan te schaffen.
Alvast bedankt!
-24 uur per dag / 7 dagen per week aan
-Bittorrent client draaien
-Remote Desktop programma draaien
-waarschijnlijk windows XP of 2003 server.
-downloads sharen op het LAN
Computer hoeft geen router / firewall functies uit te voeren, ik heb al een hardwarerouter.
Minimum systeemeisen voor Windows Xp en 2003 zijn respectievelijk een 300 mhz en een 133 mhz CPU. Voor 2003 beveelt microsoft een 550 mhz CPU aan. Bittorrent clients vragen dacht ik minimaal een Pentium CPU.
Geheugen dacht ik minimaal 128 Mb.
HDD komt er waarschijnlijk nieuw in.
Mijn vraag was dus of iemand ook deze applicaties draait op zijn PC en wat volgens hem het minimum is aan systeemeisen (vooral met de remote desktop software). Dit om niet een te sloom systeem aan te schaffen.
Alvast bedankt!