[PHP] Fotogallery met E-Mailfunctie *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is een simpele fotogallery met behulp van PHP te maken waar een E-Mail functie in zit? Dus dat de gebruiker tumbnails van alle foto's krijgt, de foto's die hij wil hebben selecteert, zijn E-Mail adres invult en hij vervolgens die foto's toegemaild krijgt?

Ik vraag hier niet om het script, maar enkel of dit mogelijk is. Ikzelf heb geprobeerd een voorbeeld van zo'n gallery te vinden maar vind alleen gallery's met tumbs, vorige en volgende, reactie op foto etc.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:05
Zeker is dat mogelijk. Alles wat jij wilt kun je met PHP maken.

Enige probleem is email. En dan meer de mail servers omdat die heel grote berichten vaak weigeren (nou heel groot, soms vaak al 5 MB of meer). Dus een paar full-size 5 megapixel foto's kan al teveel zijn. Maar dat kun je ook weer oplossen door er bijvoorbeeld 3 losse mails van te maken (afhankelijk van totale grote). Loopt de mailbox wel helemaal vol, maar goed... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt :)

Dat is inderdaad wel een probleem van dit systeem, wat je eigenlijk niet kan oplossen. Opzich lijkt het me dan ook wel te doen dat je er een soort teller bijdoet, die aangeeft wat de totale grootte is van de foto's die je hebt geselecteerd, zodat als de gebruiker een mailbox van 10MB heeft hij kan zien voor hoeveel MB hij heeft geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:00

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Imho is het lastigste als je zo'n functie gaat maken het mime-encoden van de binaries (de jpegs geschikt maken als attachment dus). Maar daar zijn vast wel standaard scriptjes voor te vinden ;) ik dacht, laat ik iig de termen even noemen, dan heb je iets om op te googlen :X

[ Voor 22% gewijzigd door PowerFlower op 22-10-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:05
Attachments kun je al met de standaard mail function van PHP. Lees meer hierover op Zend

[ Voor 26% gewijzigd door Postman op 22-10-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:00

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Postman schreef op 22 oktober 2004 @ 12:39:
Attachments kun je al met de standaard mail function van PHP. Lees meer hierover op Zend
Yup, maar je moet de binary dus base64 encoden en in een multi-part mime mail gooien. En dat kan wel makkelijk met PHP, maar is niet echt een standaardfunctie verder ;)
Pagina: 1