Toon posts:

[XP] Geluid in XP klinkt ineens hol/echo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gister dat alle geluiden in XP in echo-vorm zijn, zelfs Winamp speelt MP3's nu echo/hol af....
Games hebben hier geen last van.

Ik snap er niks van, heeft iemand hier ervaring mee??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 11:00 ]

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:41
Als je SB Live hebt moet je eens in AudioHQ kijken, bij EAX Control, en dan ff op Default zetten.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 10:59:
Ik snap er niks van, heeft iemand hier ervaring mee??
Ik had lopen spelene met mijn Soundmax settings. Ik weet niet meer wat (iets onder advanced geloof ik) en toen had ik ook precies dat probleem.

Geloof dat in de soundmax drivers opnieuw gedeinstalleerd/geinstalleerd heb om het weer goed te krijgen. lekker vaag he?

(wat voor geluids drivers heb je?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• coolhand
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-11-2021

coolhand

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC me

check je aansluitingen eens. Ik heb het een keer gehad dat het stekkertje achterin de geluidskaart er door stofzuigen een klein stukje uitgetrokken was. Na druk drukken alles weer ok.

Het kan ook zijn dat je stekkertje er wel goed in zit (op het oog) maar als je er een beetje aan draait hij het weer doet .

suc6

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-04 19:51

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Vertel aub wat voor geluidskaart je gebruikt.. deze problemen zitten vaak in de drivers en die verschillen per kaart.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:41
Heb ik ook een keer gehad na het spelen van GTA. Op de een of andere manier beef er een effect hangen ofzo. Nadat ik in AudioHQ alles op standaard had gezet klonk het weer prima.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Het kan idd na een potje GTA Vice City geweest zijn :)

Het gaat om een SB Live 5.1, ik zal de AudioHQ settings even bekijken.

• sig69
Same Here SB Live 5.1. Aan je setting was bij mij overigens niets te zien, maar zet ze een op wat anders en daarna op standaard en dan je instellingen opslaan.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu weer normaal geluid, ik heb de KX-drivers geïnstalleerd.

Ik heb gelijk ook een 5.1 setje aangesloten, alleen krijg ik nu geluid uit de 2 front speakers, maar de rest van de speakers krijg ik niet aan de praat....

Ik snap ook weinig van de KX-mixer.
Ik heb de speaker-mode op 5.1 gezet, maar nog niks.

Weet iemand hoe je een 5.1 set moet instellen met de KX-drivers??

• sig69
Ik ben niet bekend met KX drivers, maar als ik de standaard XP drivers gebruik heb ik ook alleen voor geluid. Met de 2000 drivers van Creative heb ik wel surround, maar dan sluit m'n pc niet goed af. :(

Ik heb ooit wel eens goede drivers gehad, maar ik kan ze niet meer vinden, helaas

Roomba E5 te koop

Pagina: 1