[XP] Geen toegang tot netwerkshare

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Eerder lukte het me altijd om via het netwerk de DVD-rom aan te klikken en te bekijken.
Ik heb 2 PC's die d.m.v. een netwerk met elkaar verbonden zijn. Op PC1 heb ik alles gedeeld en dus ook de DVD-ROM (= I:).
Als ik nou op PC1 bij start...---> uitvoeren...---> \\computernaam\C invoer, dan schiet de C-schijf ervoor. Echter wanneer ik bij uitvoeren \\computernaam\I invoer dan geeft hij aan \\computernaam\I is niet toegankelijk.

U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten hoe u toegangsmachtigingen hebt. Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken.

Ik heb al een aantal machtigingen toegekent aan de I-schijf, o.a. Gast en NETWERK, maar dat helpt niet.

Wat moet ik doen om het station weer te kunnen benaderen op deze manier?

Verwijderd

Wat gebeurt er als je in Explorer in je titelbalk doet: \\computernaam? Zie je dan 'I:' staan? Wat gebeurt er als je daar dan op dubbeklikt?

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Daar gebeurt exact hetzelfde. Zeer vreemd en het heeft vast te maken met een beveiligingsbeleid o.i.d. Maar daar heb ik nooit aan lopen rotzooien, omdat er zoveel restricties e.d bestaan dat je door de bomen het bos niet meer ziet :'(

I komt wel tevoorschijn, maar als je daar op klikt dan hebben we weer de messagebox.

De vaste schijven doen het wel op deze benaderingswijze !

[ Voor 14% gewijzigd door M. Mulder op 22-10-2004 11:14 ]

Verwijderd

Je zegt dat je Gast hebt toegevoegd aan de permissies. Ik neem aan dat je hem daar ook de juiste rechten hebt gegeven? En staat je Gast-account wel enabled? (Moet je even naar User Accounts gaan en kijken of er een rood kruis bijstaat).

Als je naar de permissies van C en I kijkt, komen de permissies dan overeen? En zit er überhaupt wel een leesbare disc in de DVD-drive?

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
De GAST-account is gewoon enabled en er staat geen rode kruis door. De permissies zijn exact hetzelfde als de C-Schijf en is toegankelijk voor Iedereen met Volledig beheer.

Er zit een goede leesbare DVD in, heb ook al andere geprobeerd. Hetzelfde probleem manifesteerd zich met de gewone CD-ROM speler. Die is ook niet via deze wijze te benaderen.

Verwijderd

SP2 geinstalleerd?
Een vriend van mij had toen ook dat probleem........

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Nope, geen SP2 geïnstalled. Maar dat zou typisch zo'n probleem voor SP2 zijn idd. Vind het aardig annoying dat deze niet te sharen valt. Je geeft toch aan dat je hem deelt en door iedereen gebruikt kan worden.

Verwijderd

Simple File Sharing uitgezet?

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Simple File Sharing heb ik wel uitgezet, maar het probleem voltrok zich al voordat ik deze had uitgevinkt. Heb hem nu even weer aangevinkt, maar het probleem blijft bestaan.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Weet iemand of deze optie ergens in het beveiligingsbeleid is verborgen?
Wanneer je de netwerkshare voor iedereen toegankelijk maakt, dan moet je het station toch gewoon kunnen benaderen ! :?

Verwijderd

Zet de pc's eens in een andere werkgroep. Dat heeft bij mij al heel vaak geholpen. ;)

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Heb net effe een ander werkgroep op beide PC's aangemaakt, dezelfde uiteraard, maar dat helpt ooknie?

Dus het probleem ligt ergens anders B)

Verwijderd

neem aan dat je ook al in de beiliging rechten hebt gekeken en niet alleen anar de share rechten??

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Het vreemde is:

Als ik naar Systeembeheer.......Computerbeheer...........Systeemwerkset................Gedeelde mappen...............Shares toega en ik kijk bij de CD/DVD rom drives dan zie ik daar bij het aantal clientverbindingen 1 staan en staat er geen standaardshare achter, terwijl dit bij de andere drives wel het geval is en het aantal clientverbindingen 0 is.

Snapt iemand hoe dit kan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

removable drives (CDROM drives en DVD drives en ook je floppy for that matter) staan NOOIT administratively shared (c$, D$ enzo).

Verder betekent het dat je dus wel 1 session hebt naar je fileserver, dat is dus die ene waar je je foumelding van krijgt.

Welke User staat daarbij genoemd?"

[ Voor 57% gewijzigd door alt-92 op 23-10-2004 19:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Die session met waar achter staat 1 m.b.t het aantal client verbindingen? Waarom staat er wel continu een 1 achter de removable drives maar niet achter de vaste stations. Ligt daar het probleem niet ?
Pagina: 1