HpVL400 PCI Extender verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Ik heb het moederbord van een oude Hp Vl400 desktop pc in een liefelijk klein aopen kastje gestopt. Echter dit is een kast waar de pci brackets gewoon haaks op het m0b0 staan zoals in elke tower. In de originele kast liepen die dingen evenwijdig aan het mobo dmv een pci extender die van 1 slot 3 maakt. Echter zijn op het mobo gewoon 3 sloten aanwezig en het lijkt me dat deze ook gewoon functioneel kunnen zijn. Nu wil ik gewoon die extender eruit halen en niet gebruiken echter begint ie dan te zeuren dat hij er niet inzit en boot vervolgens niet.

Kan ik via een bios fix oid zorgen dat ie zonder pci extender werkt? Het KAN namelijk wel aangezien hetzelfde moederbord in een een andere model zit als tower en werkt zonder dat ding.

Ik heb al gezocht naar biossen ed, in de manual staat er ook nix over. Er is geen halt on error optie in de bios. Geen jumpers etc.

help?

Verwijderd

Als hij in een andere kast wel zo werkt moet het met een andere ook lukken. Dus ik neem aan dat je er 2 hebt. Vergelijk de biossen eens, en maak desnoods een bios backup van de versie die wel werkt, en flash daarmee de bios van de versie die niet werkt :)

Of kan het zijn dat het ene bord een andere revisie is, of geen origineel HP bord maar een vergelijkbaar type uit de winkel?

• Pakjebakmeel
Ik heb op de site van hp niets kunnen vinden . Het lijkt ook of de borden dezelfde bios gebruiken :/ Zou het dan iets hardwarematigs zijn>?

Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://radiomann.hp.infoseek.co.jp/HomePageMac/GRPmacs/PM44s-A1FEtxdpre.JPG

Is het dus maar dan zitten er ook nog 2 slots NAAST het riser slot op het mobo... En die wil ik dus gebruiken. Nogmaals dit is NIET mijn model maar kon geen plaatje van een vl400 riser vinden. :/

De riser zit in 1 van de 3 pci sloten en heeft een mini extentie stukje pci slot achter het normale van een aantal pinnetjes ... Dus slot 1 is ook een normaal pci slot met een extra verlenging voor een riser. Lijkt me dat ze ook zonder de riser zouden moeten werken>? Enige functie is dus de sloten 90 graden draaien wat ik juist niet wil :/

[ Voor 84% gewijzigd door Pakjebakmeel op 25-10-2004 12:00 ]

• Pakjebakmeel
Het schijnt volgens het HP Fora dat je de BIOS kan flashen . Het onding verwijderen en rebooten. Dan herkend ie alles exclusief riser. Ik zal het proberen vanavond en mijn bevinding posten

offtopic:
Sorry voor de kick, maar er is dusdanig weinig over te vinden dat het me wel intressant leek om de ( mogelijke ) oplossing te posten

GELUKT!!! Wel even een jumper op de PSU fan header zetten .. Pin 2-3. Anders gaat ie daar over zeuren... _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Pakjebakmeel op 14-01-2005 14:57 ]