Toon posts:

Na inloogen op domein springt refreshrate op 60 hertz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
titel typo: inloogen=inloggen

Weet niet of dit het juiste forumdeel is maar toch....

we hebben hier een vaag probleempje: als een gebruiker inlogt op het domein met een xp client, dan springt de refreshrate terug op 60 hertz. natuurlijk kun je hem wel terug zetten, maar de gebruikers vinden dat vervelend waar ze mij dan weer ,terecht , mee gaan vervelen.
Als lokale admin op zo'n machine blijft het wel staan.

het gebeurd pas na het inloggen en voordat het inlogscript gaat lopen.

al verschillende dingen getest, andere drivers (monitor en videokaart) verschillende resoluties. (wat overigens als reseltaat opleverde dat bij de resolutie van 1280x1024 het wel goed blijft, alleen dit is maar bij een aantal stations.) Totaal geen touw aan vast te knopen dus.

Het is ook niet hardware gebonden denk ik, want we werken hier met een mengelmoes van systemen en monitoren (qua merk en type dan)

Iemand een idee of de oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 10:38 ]

• Maartenr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 13:24
Een grouppolicy?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
idd, klinkt alsof het OF uit het inlogscript komt maar eerder uit een policy
het gebeurd pas na het inloggen en voordat het inlogscript gaat lopen.
policy dus :/

[ Voor 42% gewijzigd door Pakjebakmeel op 22-10-2004 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is juist het vreemde: de policy's worden pas in het inlogscript doorgevoerd.

Maar na wat rond gesnuffeld te hebben, ben ik het volgende tooltje tegen gekomen:http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1847

Hiermee kun je de refreshrates eenmalig vastzetten op elke gewenste en monitor supportende resolutie met bijbehorende refreshrate.

Nu nog een een workaround maken waarbij ik niet achter elk station moet gaan zetten met dit tooltje.

Even kijken met regmon wat dit in het register verandert. Ik hou de geinterreseerde(n) op de hoogte.