Ik voer een student in. dit gaat goed. de studentnummer is een auto_increment en die word ook goed aangemaakt.
meteen daarna moet ook login/pass worden aangemaakt, waarin de login(username) die studentnummer moet zijn. dit doet hij niet. er gebeurd niets, ook geen fout melding. ik weet niet waar het fout zit.
ps let even niet op de variabele namen achternaam en achternaamn. heb ik maar snel gemaakt, klopt wel allemaal
meteen daarna moet ook login/pass worden aangemaakt, waarin de login(username) die studentnummer moet zijn. dit doet hij niet. er gebeurd niets, ook geen fout melding. ik weet niet waar het fout zit.
ps let even niet op de variabele namen achternaam en achternaamn. heb ik maar snel gemaakt, klopt wel allemaal
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <? if (empty($achternaamn)){ exit(); } else{ $sql = "INSERT INTO studenten VALUES ('','$voornaamn', '$voorletter', '$tussenvoegsel', '$achternaamn', '$straatnaam', '$huisnummer', '$toevoeging', '$postcode', '$woonplaats', '$geboortedatum', '$geboorteplaats', '$nationaliteit', '$telefoonnummer', '$mobielnummer', '$emailadres' )"; $sql_query = mysql_query ($sql, $connection) ; $sql ="INSERT INTO login ('username','password') SELECT studentnummer, achternaam from studenten where studenten.achternaam=$achternaamn"; $sql_query = mysql_query ($sql, $connection) ; $achternaamn=""; echo "Student toegevoegd"; } ?> |
[ Voor 14% gewijzigd door AngryAngel op 22-10-2004 11:10 ]
Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...