Toon posts:

2 Netwerken koppelen over b.v. Internet.

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om twee interne netwerken software-matig te koppelen via internet. pcA en pcB moeten bij pcC en pcD kunnen en andersom, maar van buitenaf (internet) mag er niemand bij kunnen. pcB en pcC hebben beide een internetverbinding via de kabel.

Zoiets?

pcA----Netwerk----pcB- - - -Internet- - - -pcC----Netwerk-----pcD

pcA heeft Windows 95 Orginal, pcB Windows 98 en pcC en pcD hebben beide Windows 98 SE.

Kan dit software-matig? En zoja, hoe?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, kan met een IP(sec)-tunnel. Weet zogauw alleen even geen links.

Verwijderd

VPN. Virtual Private Network.

Dan maak je een IP-tunnel tussen 2 computers/netwerken. Werkt goed

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maak ik een VPN-verbinding tussen pcB en pcC?

Verwijderd

Welke OS gebruik je??
Ik ken het onder netware, maar er zal voor windows/linux ook wel zoiets zijn

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Waarom wil je dat met win98 (laat staan win95) doen? die zijn zo lek als een mandje...

installeer minimaal winNT of 2k. anders zou ik er niet aan beginnen.
2 firewalls ertussen kan ook.

degelijk professioneel spul:
www.axent.com
www.checkpiont.com

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Er draait Windows 95 op pcA, omdat NT4 er niet soepel op draait. Op de andere computers draait onder andere om dezelfde reden Windows 98. Windows 2000 draait niet lekker, en er wordt ook nog wel op gegamed, NT4 valt dus af.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

met win95/98 krijg je geen secure tunnel. het is onmogelijk om een zeef veilig te maken. Met nog niet 10 GB aan tooltjes.

Je kan er een router tussen zetten, of naar Win2k overschakelen...

Router kan hardware matig (Cisco zou toch al gauw een 17xx worden. quanta costa 3000,- p.s. :()
Of software matig, 2 simpele pc's is voldoende. Gebruik wel Redhat, want win2k is redelijk resource vullend :(

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1