Toon posts:

[ASP] Vertalen van php scipts naar ASP scripts?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig om een bestaande website te vernieuwen. Deze website is gemaakt met behulp van PHP. Nu werd er aan mij gevraagt om deze helemaal over te zetten naar een ASP website. Omdat er nogal wat PHP scrips in de website staan was ik benieuwd of ik deze bijvoorbeeld via dreamweaver MX of via internet kon laten vertalen na ASP? weet iemand of dit mogelijk is een waar dit kan?

Het gaat vooral om het script dat er voor zorgt dat de menubalk (head) maar een keer geladen hoeft te worden in de website en dat we niet met frames hoeven werken. Weet iemand deze ASP code zo toevallig

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 10:03 ]

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Misschien iets te logisch, maar probeer voor de grap: http://www.php-asp-convertor.com/ eens :+

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gooide er net wat code in, maar veel meer dan comment-tekens en functiedefinities veranderen doet 'ie niet.
PHP:
1
function start($identifier)

werd
ASP:
1
Function fn_start(fv_identifier)

En dan nergens anders in de code $identifier vervangen door fn_identifier. Zo te zien kan deze omzetter ook niets met objecten / klasses.
Ik denk dat je als je het helemaal met de hand doet, dat je dan sneller klaar bent.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:56

mulder

ik spuug op het trottoir

IMHO is van PHP naar ASP een flinke downgrade, waarom zou je dit doen als ik mag vragen?

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Don Facundo schreef op 22 oktober 2004 @ 11:36:
IMHO is van PHP naar ASP een flinke downgrade, waarom zou je dit doen als ik mag vragen?
De gehele site is nu in html, pas is deze helemaal vernieuwt in php maar in de tussentijd is webhoster overgeschakeld van Linux (Apache) naar Windows 2003 Server (IIS). Mijn baas wil dat ik hem nu ga converteren naar asp, omdat dit beter zou werken onder IIS.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Daar zijn de meningen over verdeeld, dat hoeft niet altijd het geval te zijn.

En het vertalen van PHP naar ASP heb ik ook eens gedaan in een groot project: belangrijk is gewoon dat je de syntax van beide talen goed beheerst, dan is het eigenlijk een fluitje van een cent.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 12:56:
[...]

De gehele site is nu in html, pas is deze helemaal vernieuwt in php maar in de tussentijd is webhoster overgeschakeld van Linux (Apache) naar Windows 2003 Server (IIS). Mijn baas wil dat ik hem nu ga converteren naar asp, omdat dit beter zou werken onder IIS.
Het overschakelen naar een andere host lijkt me makkelijker. Je gaat toch niet je code omzetten omdat je host zit te klooien.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Hmmm ik denk dat het misschien goedkoper is, om alles bij een andere provider onder te brengen, dan alles om te zetten, daar gaat aardig wat tijd en debugging in zitten. En waarschijnlijk zal ook bij jou baas zijn: Tijd=Geld, en geld heeft hij niet ;)

PS wat is dat voor een provider die zomaar ineens overstapt van PHP naar ASP, zonder te overleggen met zij/haar klanten.

[ Voor 13% gewijzigd door ge-flopt op 22-10-2004 13:02 ]

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

ASP onder IIS werkt "beter" dan PHP onder IIS :?
Het werkt in principe hetzelfde, parser leest het script en geeft de output terug aan IIS.. Snap niet waarom ASP dan beter zou werken :P (behalve als ze natuurlijk ineens geen PHP meer willen ondersteunen).

Ik zeg hetzelfde, makkelijker om gewoon een andere host te nemen. Ik ben zelf niet zo'n liefhebber van ASP omdat het niet echt portable is, veel hosts ondersteunen PHP (vaak zijn die hosts ook goedkoper dan hosts die ASP ondersteunen) en het werkt in principe op elk platform. ASP werkt alleen maar (goed) op Windows Servers met IIS.
ASP is trouwens al aardig veroudert, er is al ASP.NET en dat soort dingen..

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Waarschijnlijk hebben ze daarom (de hoster) ook Windows 2003 server, voor ASP.NET.

Verder lijkt mij dat ze nog steeds PHP ondersteunen. Zou wel raar zijn om ineens over te stappen van PHP naar ASP. Gewoon PHP blijven gebruiken dus.

En je kunt best ASP gebruiken onder Apache en Windows. Lastig te installeren, maar het werkt best goed hoor ;)

Verwijderd

[...]

Dan installeert meneer de webhoster toch even fijn php onder IIS? Waar slaat dit nou weer op, de klanten moeten hun websites gaan herschrijven omdat zij zo slim zijn om even van platform te veranderen?

Ik zou zeggen: Meneer de hoster, u installeer maar fijn php of anders zijn wij :w

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:35

RMX

Idd Rudy, gewoon PHP gebruiken...

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het vertalen is naar mijn idee gewoon een één op één actie en moet je dus handmatig doen. Dat is overigens over het algemeen gewoon de beste optie. Zoals André zegt is het gewoon belangrijk dat je beide talen goed begrijpt, want dan werkt het een stuk makkelijker.

Verder kan je er natuurlijk ook voor kiezen om PHP op de IIS Server te installeren opdat je dan gewoon PHP kan blijven draaien op de IIS Server mits de provider dit ondersteund. Mocht je de server lokaal (in eigen netwerk) draaien, dan adviseer ik je gewoon om PHP te installeren.

offtopic:
waarom wil je het eigenlijk converteren?

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
[...]

Says enough!

Verwijderd

Topicstarter
Ook is het zo dat de personen die de website gaan beheren beter om kunnen gaan met microsoft producten zoals als access en dergelijk en niet met een SQL database. Dus ja da wordt het denk toch maar ISS server op een windows systeem met ASP code. :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 15:31:
Ook is het zo dat de personen die de website gaan beheren beter om kunnen gaan met microsoft producten zoals als access en dergelijk en niet met een SQL database. Dus ja da wordt het denk toch maar ISS server op een windows systeem met ASP code. :|
IIS kan prima met php overweg voor zover ik weet, wat is de moeite voor je host om deze erbij te installeren? Je laat je toch niet dwingen door je host om van programmeertaal te wisselen :? , omdat híj het zo nodig vindt om van platform te wisselen.... Voor jou tien anderen geldt in dit geval m.i.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Inderdaad. Op mijn win 2000 servertje thuis draaien asp, .net en php al maanden vriendelijk naast elkaar. Half uurtje werk, staat er op, met support voor mssql als je wilt. (Maar ik neem aan dat je mysql wilt houden). Ik zou m'n baas hard uitlachen als hij met zo'n idiote odracht zou komen.
De gehele site is nu in html, pas is deze helemaal vernieuwt in php maar in de tussentijd is webhoster overgeschakeld van Linux (Apache) naar Windows 2003 Server (IIS). Mijn baas wil dat ik hem nu ga converteren naar asp
De site is pas verbouwd naar php, en moet nu ineens asp worden? Hebben jullie verder niks te doen ofzo?

Roomba E5 te koop

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 15:31:
Het een sluit het ander niet uit. Ten eerste is Access natuurlijk ook gewoon een SQL database (heerlijk als mensen die termen lekker door elkaar halen) en verschilt het in werking weinig van bijv. MySQL. Als je MySQL wilt draaien bijv. geef je de beheerders gewoon MySQLFront.

Los daarvan is een overstap van PHP naar ASP wel wat anders dan even de syntax vertalen. De beschikbare functies e.d. zijn in ASP totaal anders, bijv de procedure om een database aan te roepen is onder ASP een stuk anders dan onder PHP. Verder heb je nog te maken met dingen die in ASP niet out of the box ondersteund worden en in PHP wel, of vv.

Maar nu je toch de kans heb, zou ik als ik jou was overstappen naar ASP.NET :P
Valt wel mee, het zijn allebei embedded platformen die gebruikmaken van een scripttaal. Het enige wat PHP heeft is een paar dingen meer out of the box zoals url rewriting. Ik hoop toch dat kinderachtige dingen als "OMG MICROSH!T IS TEH DEVIL!" niet meetellen bij de keuze voor een webapplicatie-platofrm :P

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

Alle kosten doorsturen naar de hoster, zij zorgen voor extra kosten dus betalen maar. Opdracht gever zal wel getekend hebben voor zijn hosting (met PHP ondersteuning). is dat weg, da contractbreuk (bij een normaal contract).

Gebruik ASP.NET ipv ASP3.0. .NET bied zoveel meer en is een zware upgrade van PHP naar ASP.NET. Het zal je verschrikkelijk veel ontwikkelingstijd schelen als je .NET gebruikt en de codes zijn ozo verschrikkelijk mooi en schoon.
Weet iemand deze ASP code zo toevallig
ja

ASP:
<!--#include virtual="/inc/header.asp"-->

ASP.NET (VB.NET):

<%@ Register TagPrefix="Include" TagName="headers" Src="header.ascx" %>
<Include:header runat="server"/>

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Topics wat beter is: ASP vs PHP en ASP vs ASP.Net hebben we in het verleden al genoeg gehad en zijn met de search te vinden.
Daarnaast zullen er vast wel tooltjes zijn die stukken van PHP naar ASP kunnen vertallen. De vertaling zal niet 1 op 1 gaan; babelfish vertaalt bijvoorbeeld ook van Engels naar Nederlands, maar mist hier en daar eea. Oftewel: je code gaat dan waarschijnlijk niet werken.

PHP is ook op IIS te installeren; geen probleem. Maar dit is een taak van de hoster zelf. MAar deze discussie heeft weinig met programmeren an sich te maken. De huidige discussie draait nu een beetje om welke taal / omgeving beter is; de argumenten zijn ver te zoeken.

* gorgi_19 doet deze dan ook dicht.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.