[fedora] medion 42200 wireless

Pagina: 1
Acties:

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 21:36
de notebook is uitgerust met de Intel® PRO/Wireless 2200BG.

Ik heb het volgende probleem bij linux met deze notebook:

De wireless aansluiting wordt gewoon herkent. (volgens lspci of dmesg, weet t niet meer precies)

Echter wordt hij niet gestart omdat je daarvoor op het keyboard een hotkey hebt zitten om deze aan te zetten.
Standaard staat hij uit.
Linux herkent echter deze hotkey niet,dus ik kan het wireless niet starten en daarom zegt hij bij iwconfig ook.
no wireless extensions found.

na het zoeken op internet heb ik de volgende url gevonden:
http://home.conceptsfa.nl/~revdmeer/md40100/#wirelesslan

echter werkt dit niet voor mijn notebook.

kan iemand me helpen?

[ Voor 1% gewijzigd door Xsion op 22-10-2004 09:44 . Reden: typo in url ]

• Xsion
kick

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Misschien heb je hier wat aan?
http://ipw2200.sourceforge.net/
ik hoor het wel

• Xsion
bedankt,

maar helaas heb ik deze site al gevonden. hij wordt ook herkent. echter moet de wlan aangezet worden via een hotkey en staat deze standaard uit.
Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om deze aan de praat te krijgen in linux.

hij vindt de hardware wel als ik hem restart vanuit windows naar linux maar dan zet hij in linux de wlan led uit. Dan is hij ineens niet meer beschikbaar.
dan ziet linux hem niet meer.

iemand een idee?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
In Windows draait er een programmaatje dat monitored wanneer er op die knop wordt gedrukt, zo ja dan wordt wireless in/uit-geschakeld.

Ik vind het een rampenplan (ook in Windows), als je namelijk uitlogt/user switched staat wireless ook continu weer uit. Waardeloos. Ik hoop van harte dat iemand al reverse-engineered heeft wat het programma precies doet, zodat het mogelijk wordt het ding gewoon aan te zetten 'on startup'.

Maar of dat al bestaat voor Linux (je zou het wel verwachten, right?) weet ik zo 1-2-3 niet.

Verwijderd

Wilke schreef op 25 oktober 2004 @ 13:22:
...reverse-engineered heeft...
Maar of dat al bestaat voor Linux (je zou het wel verwachten, right?) weet ik zo 1-2-3 niet.
Umm het in en uitschakelen van apparatuur op linux gaat toch hetzelfde bij alle apparaten? Zou het niet liggen aan de manier waarop linux apparaten aanmeldt?

Maar ehmm, zorgt dat knopje er hardware-matig voor dat ie uitgeschakelt wordt? of puur software-matig?. Anders zou je naar een call moeten gaan zoeken die hem inschakelt en hier een scriptje met C van maken, bij hardware wordt het inderdaad lastig om het op te lossen, maar omdat die windows een switch programma gebruikt kan het wel denk ik. Tech-support Medion niet te bereiken?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

bij de 2200BG drivers zit een load script en die werk bij mij prima (fedora2), het was een kwestie van drivers compilen en draaien met die hap.

En het lampje werk bij mijn acer 661 Lmi dan trouwens ook niet (de knop ook niet) maar hij gaat als een banaan :)

je mag me ook contacten via mail/icq/msn/irc kan ik kijken of ik je kan helpen, doe ik ook iets terug voor de community op GoT

[ Voor 21% gewijzigd door Pim. op 25-10-2004 14:22 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Xsion
fedora core 2 heeft geen problemen maar vindt het device gewoon niet.

de hotkey geeft volgens mij iets door dat hij hardwarematig gezien wordt.
maar heeft software nodig om te functioneren.

Verwijderd

Misschien een optie om je wireless standaard aan te zetten in je BIOS??

• Xsion
helaas die optie is er niet, kan alleen kiezen uit disable en last state.
maar zoals ik al aangeef disabled linux hem op de een of andere manier automatisch.
iig na reboot staat ie altijd uit.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 14:00:
Maar ehmm, zorgt dat knopje er hardware-matig voor dat ie uitgeschakelt wordt? of puur software-matig?
Ik weet niet of dat bij alle laptops hetzelfde is, maar bij die ik ken is het softwarematig. Er draait dus continu een progje wat in de gaten houd of er op dat knopje wordt gedrukt :r
Anders zou je naar een call moeten gaan zoeken die hem inschakelt en hier een scriptje met C
van maken
Dat zeg ik, reverse engineren dus ;)

Maar iets geeft me het idee dat het al gewoon in de Linux-driver zou moeten zitten, waarom het juist in dit geval dan niet 'gewoon' werkt snap ik ook niet echt (veel weet ik hier niet van namelijk ;) )

• Xsion
ik heb het inmiddels half werkent door de driver van een acer laptop aan te passen.
ik krijg nu alleen nog de melding unable to load firmware.

weet iemand welke map ik die firmware moet plaatsen?

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06-2025

FrostXL

cool as ice

Het volgende werkte onder kanotix bug hunter 9a:
#modprobe acerhk
#echo 1 > /proc/driver/acerhk/wirelessled
#modprobe ipw2200
#iwconfig
Dan onder kde > kanotix > netwerk > wlan
De eigenschappen van je netwerk instellen, daarna
met
#dhclient eth1
Verbinding met je netwerk maken

Dit kun je natuurlijk ook allemaal in een scriptje zetten bij opstarten.
Succes.

Weet jij al?

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 11:04

stefklep

((Stefklepje))

Mag ik vragen wat voor acces point dat je hebt? Heb namelijk hier de zelfde laptop met een linksys router/modem maar ze herkennen me kaar niet eens :( dus dat schiet ook lekker op

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06-2025

FrostXL

cool as ice

Ons acces punt is Asus WL-500g

Weet jij al?

• TheRebell
  • Laatst online: 16-02 08:09
Ik heb ook zo'n probleem. Ik heb een Acer 8003 en alles van sourceforge gehaald en geinstalleerd (ipw2200 enzo)
Dat gaat allemaal goed en hij herkent hem ook, echter heb ik ook zon mooi knopje aan de voorkant zitten. Hiermee kun je je wifi aan/uit zetten. Onder M$ geen probleem alleen onder linux reageert het niet :(
Mijn bluetooth knopje doet het trouwens wel...

Ik krijg de volgende melding als ik hem actief probeer te maken:
"ipw2200 device eth1 does not seem to be present, delaying initialization"

Dit komt natuurlijk omdat hij niet 'aan' staat maar daar heb ik dat stomme knopje voor nodig... In mn bios aanzetten gaat trouwens ook niet.

Iemand (al) een oplossing hiervoor?

ps: Fedora C3

[ Voor 4% gewijzigd door TheRebell op 13-11-2004 02:05 ]

Pagina: 1