Toon posts:

AMD 2600+ welke versie?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn PC upgraden, maar welke processor moet ik nu hebben? Het systeem bestaat nu uit:

-Elitegroup K7S5A (zonder toevoeging erachter) - http://www.ecsusa.com/products/k7s5a.html
-AMD Athlon XP (draait nu op 1,15 Ghz)
-Twinmos 256 mb DDR-ram
-Soundblaster Live 5.1
-Nvidia 32 Mb
-Maxtor 80 Gb harddisk

Eigenlijk wil ik de AMD 2600+ gaan gebruiken en 256 Mb DDR toevoegen. Volgens mij moet ik de 266 Mhz versie AMD hebben, maar ik zie alleen de 333 Mhz in de lijsten staan. Welk geheugen (snelheid) kan ik het beste toevoegen? Of is het beter om 512 Mb erin te stoppen en het oude geheugen te verwijderen?

Verwijderd

Welkom op GoT! :)

De hoeveelheid geheugen voegt aan de standaard systemen niet veel toe. Je zult meer rendement halen uit sneller geheugen, in dit geval dus 333 of zelfs 400 mhz geheugen (geen verschil in prijs).

Je moederbord ondersteunt echter geen hogere FSB dan 133 (266) mhz, dus je zult daardoor niet het maximale uit je 2600+ halen. Hij zal in plaats van 1,92 ghz op 1,53 ghz draaien.

Het maakt in dit geval ook niet uit of je je oude geheugen houdt of dat je er nieuw geheugen (met een hogere snelheid) in stopt, omdat de FSB toch niet hoger kan.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 09:47 . Reden: Post even iets uitgebreid ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je een 1800+ (1533 MHz) die met een FSB van 100 draait. Dus eerst maar de jumper zoeken die de FSB op 133 zet. Dan idd alleen je geheugen verdubbelen zou ik zeggen, gewone en goedkope 256 MB module. Is nu meestal 400 MHz maar dat zal het normaal gesproken wel doen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb niet het idee dat je ook maar de FAQ van dit subforum hebt doorgenomen om je vragen te beantwoorden :) Hieronder heb je een greep van de relevante stukken uit de PMG FAQ:

Welke moet ik nemen?
Welke CPU's kan ik allemaal op mijn mobo prikken?
Hoeveel/welk geheugen kan ik op mijn mobo plaatsen?
Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien?
Voor hoeveel echte MHz'en staan de modelratings?

Hier op GoT wordt van je verwacht dat je minimaal inzet toont en research pleegt eer je een topic opent. Daaronder valt overduidelijk het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Zie alsook de [faq]registratievoorwaarden[/] :)

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 22-10-2004 09:56 ]

Dit topic is gesloten.