[XPSP2] probleem met file/printersharing

Pagina: 1
Acties:

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-03 13:23

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
Na update van Windows XP naar Service Pack 2, heb ik een aantal file/printershare problemen naar mijn linux-bakkie toe.

Ik kan de computer niet meer via de netbios-name benaderen, maar enkel en alleen nog via het IP.

Daarnaast kan ik vanuit de linux-machine totaal geen verbinding krijgen naar de windows xp machine, krijg connection lost (m.a.w. die poorten zitten dicht bij sp2).

Dus wat doe ik, ik ga naar de netwerkverbindingen, vraag de eigenschappen op, ga naar de firewall instellingen, en vink bestands/printerdeling bij de uitzonderingen aan. Echter heeft dit 0,0 impact op mijn problematiek.

Mijn enige solutie op het moment is om de firewall dan maar uit te schakelen, maar dit biedt uiteraard niet mijn voorkeur, omdat het gewoon een config-probleem is (dunkt mij).

Dus als iemand enig idee heeft wat ik hier fout doe dan hoor ik dat graag.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

windows firewall uitzetten en dan een goeie echte firewall nemen...

sygate personal firewall ofzo

enne..
ServicePacks over een bestaande installatie met programma's en alles geeft vaker problemen...

[ Voor 35% gewijzigd door Romke op 22-10-2004 09:55 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 22:56
ik had op mijn pc ook problemen met bij me samba server komen, en dan vooral het printen , maar dit was opgelost door de nieuwste samba te instaleren.

(print job werd verstuurd, verdween uit de xp spooler , maar kwam nooit daadwerkelijk me printer uit)