Toon posts:

[AMD] Budget Syteem

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een simpel systeem samen te stellen, waarin ik het oude geheugen wil blijven gebruiken. Dit is 512 mb sdram.
De nieuwe processor word een AMD sepron 2200+ alleen ik kan geen moederbord vinden die dit geheugen en deze processor ondersteund. Ook moet er een VGA slot zitten.

Alvast bedankt,
Martin

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

wellicht goedkoper om een asrock bordje te nemen ipv. te zoeken naar een bord waarop sdram nog wordt ondersteund.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan moet er ook meteen nieuw geheugen gekocht worden, en dat is niet echt de bedoeling ;)

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:03
256 mb ddr is volgensmij bijna net zo snel als die 512 van jouw

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
BurnerT schreef op 22 oktober 2004 @ 08:52:
256 mb ddr is volgensmij bijna net zo snel als die 512 van jouw
Dat is heel wat anders.

Maarja sdram ondersteuning is idd een probleem. Zoeken naar een sdram bordje welke nieuwere CPU's ondersteunt is als een speld in een hooiberg zoeken. Ik zou die 512 MB gewoon verpatsen aan iemand.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:42

mr_petit

opperprutser

zelf denk ik dat het lastig wordt.
Ik denk dat je het moet zoeken in de gebruikte hoek, maar dan moet je natuurlijk wel opletten dat het mobo ook een sempron ondersteunt. (meeste sdram moederborden zijn geeneens getest voor werking met een thorougbred met een hogere rating dan 2000+)

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben overgehaald, kan nu voor zon 160 een goed systeempje maken. Bedankt.

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 08:45:
Ik ben bezig om een simpel systeem samen te stellen, waarin ik het oude geheugen wil blijven gebruiken. Dit is 512 mb sdram.
De nieuwe processor word een AMD sepron 2200+ alleen ik kan geen moederbord vinden die dit geheugen en deze processor ondersteund. Ook moet er een VGA slot zitten.

Alvast bedankt,
Martin
Er zijn geen nieuwe bordjes meer voor te krijgen. Dan moet je zoeken naar een occasion...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Dell met 256 mb sdram en een Intel Celeron 2,4 ghz staan en die is echt voor geen meter vooruit te branden. Langzaam en slecht dat deze werkt. Echt een ramp machine. Geef mij maar liever ddr en dat merk je echt wel.

Windows start heel traag op, Word opstarten, Internetten gaat al bijna niet omdat die zooooooooooo traag is.

[ Voor 20% gewijzigd door itsalex op 22-10-2004 10:10 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

Thandor

SilverStreak

Wegblijven bij dat SD-Ram. Een AMD Athlon XP met traag geheugen is niks waard. Je moet zorgen dat je er (indien de Sempron 2200+) 333MHz DDR in krijgt.

Daarnaast heb je met die oudere borden minder features.

VGA Slot = AGP Slot lijkt mij ?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
itsalex schreef op 22 oktober 2004 @ 10:09:
Ik heb hier een Dell met 256 mb sdram en een Intel Celeron 2,4 ghz staan en die is echt voor geen meter vooruit te branden. Langzaam en slecht dat deze werkt. Echt een ramp machine. Geef mij maar liever ddr en dat merk je echt wel.

Windows start heel traag op, Word opstarten, Internetten gaat al bijna niet omdat die zooooooooooo traag is.
Dat is een beetje offtopic... maar het is bekend dat een Intel P4/Celeron erg langzaam is met SDRAM. Een AMD wordt daar niet zo door beperkt. Verder is in veel situaties 512 MB SDRAM wel degelijk sneller dan 256 MB DDR (bijv. bij veel vensters open).
Als jouw Dell echt zo ontzettend traag is is er hard- of softwarematig iets mis mee.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter heeft reeds een syteempje. In dit topic voortborduren is (en was) niet nodig ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.