Toon posts:

[XP] Geen internetverbinding na installatie SP2*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een normale internetverbinding (gedeeld met de buurman :-) ) weining problemen. mijn pc stond op het automatisch downloaden van eventuele upgrades/patches. dus na een tijdje kreeg ik de vraag of ik SP wilde installeren, geen problemen gehad met het downloaden dus ik dacht waarom niet.

echter na de installatie werkte mijn internetverbinding niet meer. vanalles geprobeerd. herstellen verbinding, firewall uitgezet, netwerk opnieuw gezocht maar niets mag baten.

kan iemand helpen ??

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
vast ip adres geprobeerd :? kan je wel pingen :? kan je pingen op ip nummer, kan je pingen op hostname :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Vast IP geprobeerd, pingen lukt ook niet. de vraag is eingelijk hoe kan dit nou ??, ik heb helemaal niets veranderd.

Verwijderd

wat voor een abo heb je, had het laatst ook bij buurman met cablewanadoo. kon wel pingen etc in sp2, maar niet surfen, na deinstallatie werkte alles weer. Firewall had er niks mee te maken :?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurman heeft een Abo bij hetnet en ik gebruik die verbinding (gaatje in de muur geboord).
ik heb het een aantal weken geleden ook al gehad toen SP2 eraf gegooid en alles werkte weer.
mijn notebook werkt wel, dus op mijn werk een verbinding via xs4all, en thuis inpluggen op mijn netwerk en voila. ????????

Verwijderd

Zoiets had ik ook toen ik SP2 geinstalleerd had.

Bij mij lag het eraan dat je eerst nog een paar instellingen moet aanpassen
ten eerste: de windows firewall (staat in control panel erbij) daar heb ik teon aangezet welke programma's er WEL door mochten, hier stond namelijk helemaal niks
ten tweede: druk op START en daar zie je ergens een nieuw knopje bij de control panel knop (ik meen iets met verbinding instellen of zoiets, ben niet thuis dus kan het niet helemaal nakijken)
daar kun je een type kiezen wat je wilt gebruiken. (windows programma's, overige instelling en nog een keuze. Daar heb ik gekozen voor overige en mijn eigen instellingen aangevinkt.

Hopelijk kom je eruit
suc6

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat het OS in je topic titel staat :)
Verder - kan je proberen iets concreter te zijn in wat het niet doet en wat meer direct op een vraag te antwoorden?

Je topic start bestaat namelijk uit niet meer dan 'hij doet het niet' - en daar kunnen we natuurlijk niet zo veel mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal proberen wat meer technische details boven water te krijgen.
Moet even het eea nakijken thuis (ben nu op mijn werk) maar kunt u mij vertellen op welke manier ik mijn netwerk kan/moet pingen, of is er een commando waarop ik in één scherm alle benodogde details kan zien?.

Verwijderd

Voor te pingen:

Ga naar start -> uitvoeren (run)
Typ daar in "cmd" (command bij oudere versies)
Typ in "ipconfig" om je eigen ip adres en zo te zien (voor het geval je niet weet wat het is)
Typ "ping 192.168.0.100" (als dat je ip zou zijn, vul dus het ip in dat je wilt pingen)

Als het werkt krijg je te zien:
Antwoord van 192.168.0.100 bytes=32 tijd <1 ms TIL=128
(hij pingt 4x)
en dan nog wat statistieken

Als je bij het pingen een time-out krijgt, is er meestal iets niet goed ingesteld of iets mis met de verbinding

Verwijderd

Kun je geen verbinding meer maken of geen I-net explorer meer gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan qua verbindingen helemaal niets meer, geen mail ophalen, niet op de pc van mijn buurman kijken, niet internetten, helemaal niets meer (verder werkt alles lokaal wel hoor :-) ). ik moet vanavond mijn ipconfiguratie nakijken voordat ik met aanvullende informatie kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ,hier zijn we weer.

bij het geven van een ipconfig krijg ik deze melding:
ipadres: 10.0.0.2

als ik nu ping 10.0.0.2 intype dan krijg ik de melding verzenden mislukt, foutcode 65.
wat moet ik nu doen ?.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Foutmelding door google heen halen?

http://support.microsoft.com/?kbid=316414

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1