WinXP installeren op 160GB SATA Schrijf

Pagina: 1
Acties:

• zuurwatervis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-12-2025
Hallo,

ik ben bezig met het installeren van WinXP professional op een systeem (3000MHz AMD 64BIT, 1024Mb mem) met 2 sata 160GB schijven. Tijdens de installatie herkend windows niet de volledige grootte van de schijf (maar 130GB) maar dit probleem is met SP1 verholpen. Wanneer ik echter eerst winxp installeer en vervolgens sp1 installeer komen er op de een of andere manier fouten op mijn hdd waardoor ik niet meer kan partioneren of ghosten. Nu heb ik eigenlijk twee vragen:

1. Wat is de normale gang van zaken -> eerst een partitie maken van 160GB (met PartionMagic 8.0), windows een partitie laten formateren tijdens setup en vervolgens achteraf mijn eigen partitie indelen?

2. Als ik een 160GB schijf indeel, wat is dan de beste indeling: 1e partitie primair, 2e en volgende secundair? En moet hierbij een stukje ongefragmenteerd van 8Mb vooraf gaan (zoals standaard bij secundair in PM)?

Ik hoop dat een van jullie mij hiermee kan helpen, want na drie avonden "prutsen" wil ik eindelijk wel weer eens langer dan een uur windows geinstalleerd hebben!

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Windows Operated Systems - FAQ

Gewoon even doorlezen en alles komt goed. (tip: service pack 1 of 2)