Toon posts:

[iPod] Muziek verwijderen in iTunes, laten staan op iPod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb een week geleden een iPod {20 Gb} aangeschaft en heb ik een probleempje met m'n schijfruimte.
Er kan namelijk maar 28 Gb op onze harde schijf.
Heb nu ongeveer 10 Gb op m'n iPod staan en dus ook in iTunes, want meer past niet op onze computer.
Als ik al die liedjes van mijn computer haal gaan ze ook van m'n iPod af als ik hem weer bijwerk toch? Is er geen manier om die liedjes gewoon van mijn computer te halen en dat ze wel op mn iPod blijven staan? Of kan ik die liedjes ergens mee verkleinen?
Is er misschien een manier om ruimte te besparen op m'n computer?
Ik zie bevoorbeeld staan bij de eigenschappen van m'n schijf:
''Station comprimeren om schijfruimte te besparen''
Kan ik dit aanvinken, wat doet dit?
Ik hoop dat jullie een manier weten om dit op te lossen.

Alvast Bedankt.

Rectal

{Grotere harde schijf kopen is geen optie omdat m'n pa over een jaar (maybe 2) een nieuwe computer wil kopen en nu een harde schijf kopen vind hij dus zonde.}

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
kan je niet itunes uitzetten, ipod loskoppelen, stuff van je computer gooien en dan weer nieuwe meuk op je computer zetten en erbij op je ipod zetten

hij synct toch niet je hele ipod leeg als je niets in je queue hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25
Jawel, wel als je "automatisch synchroniseren" aan hebt staan :)

Maar als je dat uit zet, dan is er niets aan de hand en kan je je hele iTunes library leeg keilen. Daarna kun je met de hand liedjes naar de iPod sleuren. Misschien iets minder handig dan het automagisch af laten handelen, maar in dit geval even de enige manier, voor zover ik weet.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:16

Suaver

jokecoat

cailin_coilleach schreef op 22 oktober 2004 @ 07:39:
Jawel, wel als je "automatisch synchroniseren" aan hebt staan :)

Maar als je dat uit zet, dan is er niets aan de hand en kan je je hele iTunes library leeg keilen. Daarna kun je met de hand liedjes naar de iPod sleuren. Misschien iets minder handig dan het automagisch af laten handelen, maar in dit geval even de enige manier, voor zover ik weet.
Jep klopt, hier had ik in het begin ook last van, ik had toen een playlist verwijderd wat de iPod niet echt opprijs stelde, ik kreeg dus elke keer als ik hem connecte een probleem omdat hij die playlist niet kon bijwerken aangezien ik die verwijderd had. Maar als je dus ff switched van optie "automatisch synchroniseren" is er niks aan de hand.
Als je je iPod eraan gooit, ff tweede muisknop erop, en dan iPod-Opties... if correct zou je dit moeten zien:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/d.schraven/ipod.jpg

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Je kan ook een plugin downloaden voor Winamp. Daarmee kan je veel beter controleren wat er op je harde schijf staat en op je iPod. Mijn ervaring met iTunes is niet zo goed op dat gebied.

I used to be an atheist, until I realised I was god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazz schreef op 22 oktober 2004 @ 03:17:
kan je niet itunes uitzetten, ipod loskoppelen, stuff van je computer gooien en dan weer nieuwe meuk op je computer zetten en erbij op je ipod zetten
gruwel :P
hij synct toch niet je hele ipod leeg als je niets in je queue hebt staan?
juist wel

Als je auto-sync aan hebt staan, dan wordt de bibliotheek van de iPod gelijk gemaakt aan die van iTunes. De enige oplossing die er voor dit probleem bestaat is het beheren van je iPod op "manual" te zetten zoals hierboven te lezen is. Doe dit dan wel "voor" je aan de slag gaat.

Misschien kun je ergens aan een nieuwe HD komen van 20 of 40 gig voor in je PC, automatische synchronisatie werkt namelijk stukken fijner :)
Je kan ook een plugin downloaden voor Winamp. Daarmee kan je veel beter controleren wat er op je harde schijf staat en op je iPod. Mijn ervaring met iTunes is niet zo goed op dat gebied.
Niet zo uitgebreid misschien, wel goed

Je kunt namelijk kiezen tussen het synchroniseren van je complete bibliotheek, (dan pakt hij alles) en voor afzonderlijke afspeellijsten. Ik heb zelf gekozen voor het laatste omdat ik ook afspeellijsten heb die ik niet op m'n iPod wil gebruiken zoals eentje met de laatstgespeelde tracks en eentje met Radiostations.

Als je voor de afspeellijst synchronisatie kiest moet je er dus wel voor zorgen dat alle tracks uit je iTunes bibliotheek in de afspeellijsten komen te staan. Als je slimme afspeelijsten gebruikt met b.v. het filter "genre 'is' pop" en je hebt tracks die als genre "europop" in de info hebben dan worden deze vanzelfsprekend niet in een afspeellijst en dus ook niet op de iPod gezet. :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 07:57

Obi

{Grotere harde schijf kopen is geen optie omdat m'n pa over een jaar (maybe 2) een nieuwe computer wil kopen en nu een harde schijf kopen vind hij dus zonde.}
Pricewatch:
Maxtor D740X,80GB (7200rpm) € 56,45
Is dat echt geen optie? Die krengen kosten erg weinig tegenwoordig, wat je ervoor terug krijgt in opslag is gewoonweg erg prettig. HD kan gewoon mee verhuizen naar een nieuw systeem.. Niet 'weggegooid geld' dus.. Tracks die je blijkbaar nog wilt luisteren omdat je ze op de i-pod wilt houden zou je ook niet van je systeem willen gooien eigenlijk, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk ook erg vervelend dat als de iPod schijf crashed of wanneer je je iPod verliest je meteen al je muziek kwijt bent. Helemaal als je de muziek gekocht hebt via de music store. Daarom is muziek alleen op de iPod hebben een beetje link naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De muziek die je gekocht hebt kun rustig weer downloaden als je het oude kwijtgeraakt bent, zonder daar extra voor te hoeven betalen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download dan een prog als copypod als je pc het begeeft
heb het ook gehad
dacht dat ik 15 gig aan muziek kwijt was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 18:40
Een tweedehands 20 GB harddisk hoeft toch niet zoveel te kosten? kan je die meteen reserveren als muziek-disk en straks gewoon meenemen naar de nieuwe computer, hoef je straks ook niet alles over te kopieren.
Pagina: 1