Toon posts:

PC loopt vast -> raar scherm.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

mijn PC heeft zo de laatste paar dagies nogal last van vastlopertjes. Ze zijn heel raar, want het hele scherm wordt gevuld met het volgende patroon (de kleur klopt ook wel):

Afbeeldingslocatie: http://tom.chaozz.nl/raar.jpg

Behalve dat dit je nogal hoofdpijn bezorgt lijkt het me niet echt goed :S.

Het gebeurt zomaar random, en niet vaak. Maar het is volgens mij niet softwarematig, want het gebeurt zowel in XP als windows 2000.

Ik denk dus dat het aan mijn hardware ligt? Waarschijnlijk videokaart aangezien er zo'n raar scherm komt?:

Msi KT3 Ultra 2 mobo
AMD Athlon XP 2000+
Samsung 256mb (pc2700)
Maxtor 40gig 7200rpm en een 40gig 5400rpm
Geforce 4 Ti-4200 (128mb) (met zalman HP-80 koeler, de koeler die erop zat was zomaar gebarsten :'()

Er zit nog een 10/100mbit netwerkkaart in die ik nu niet gebruik.
en een SpeedTouch 120 (802.11b Wireless USB adapter)

Edit:

Omdat ik niet zeker weet dat het de videokaart is, heb ik het maar in 'Overige Hardware' geplaatst

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 02:23 ]

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011

NWD.neoMagic

hatseflats!

Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat het je videokaart is. Zie je door dat patroon wat je aangeeft wel nog je normale beeld of is het echt allemaal wit? In dat eerste geval heeft waarschijnlijk je cache-geheugen van je videokaart het begeven...

www.networkingday.com

Verwijderd

Topicstarter
NWD.neoMagic schreef op 22 oktober 2004 @ 02:25:
Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat het je videokaart is. Zie je door dat patroon wat je aangeeft wel nog je normale beeld of is het echt allemaal wit? In dat eerste geval heeft waarschijnlijk je cache-geheugen van je videokaart het begeven...
Het is helemaal wit. Van de hoek linksboven tot rechtsonder ;). Met mooi blauwe vierkantjes.

Wat ik trouwens niet verteld heb is dat er nog een een groot 'blok' in het patroon zit bestaande uit dezelfde blauwe kleur verticale lijnen. Die beweegt met de muis mee.. Toch nog een soort muis pointer erin dus :S.

Enig idee hoe je dat cache geheugen eventueel zou kunnen testen?

Zo ziet dat blok er ongeveer uit:

Afbeeldingslocatie: http://tom.chaozz.nl/raar2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 02:40 ]

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011

NWD.neoMagic

hatseflats!

Enig idee hoe je dat cache geheugen eventueel zou kunnen testen?
Nee niet echt.. maar je kunt natuurlijk wel even proberen om de kaart in een andere PC te proberen en een andere kaart in jouw PC te steken en uit te testen. Dan pas weet je helemaal zeker of het inderdaad je videokaart is..

www.networkingday.com