Asrock K8S8X opstart probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Togvet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 21:44
Hallo allemaal.
Ik zit met een probleem. Vandaag heb ik een pc in onderdelen ontvangen om hem daarna zelf te assembleren.
De (betrefende) onderdelen:
Amd athlon64 3000+ boxed
Asrock k8s8x
Aopen behuizing met 300w voeding
Powercolor 9600xt
Nu zit ik met het probleem dat als ik hem met de aopen voeding aanzet hij geen enkel leven geeft. Soms als ik hem aanzet gaan de ventilatie van's van de voeding proc en vga draaien maar ik heb nu nog steeds geen beeld. Als ik een andere voeding in deze pc zet gaan altijd alle van's draaien maar ik heb nog steeds geen beeld. Ik heb van een andere pc het geheugen, aan/uit knopje, grafischekaart, en dus ook de voeding overgezet. De van's gaan draaien maar nog steeds geen teken van leven op mijn scherm. Mijn scherm is ook niet defect. Wat ook een raar verschijnsel is dat als ik de Aopenvoeding in mijn andere pc zet hij gewoon werkt .Ik heb geen mogelijkheid om het moederbord of de proc uit te wisselen. De hardeschijven en dvd stations ed. zijn niet aangesloten. Zou hier het mobo kapot zijn of is er ergens kort sluiting of is het iets heel anders? Heeft iemand enig idee?
Met vriedelijke groet..

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:24
zou het niet een defecte proc kunnen zijn, zo een die soms wel post en soms niet?

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

En het zijn fans, geen van's, fan is het Engelse woord voor ventilator.

Verwijderd

Als het gaat om een QF50 kast gaat, die voeding werkt niet goed samen met dat bord, wellicht ergens een fors timingsprobleem

Verwijderd

controleer of je proc goed in z'n socket zit,
en clear CMOS. Zie de handleiding van het mobo.

Verwijderd

Je zegt niks over je geheugen. Hoeveel geheugen heb je, en kan je mischien een ander bankje proberen? Weet je ook zeker dat je geheugen de snelheid aankan? Leen anders even een bankje van een kennis/vriend om die te proberen.
Ook handig om even een andere (PCI) videokaart te proberen, weet je ook zeker of die goed is of niet of dat heel mischien je AGP poort defect is (ook eens gehad). Daarnaast meot je PC met een oude PCI kaart geneog vermogen hebben om het geheel op te starten. Ik draai zelf een duron 1600@XP2400MHz, 786MB ram, opgefokte TI4200 ed op een Aopen 300W.
Mocht je denken dat je wellicht kortsluiting hebt kun je hem ook even buiten de kast proberen op een niet geleidende ondergrond. Dan moet je er wel goed om denken dat je de AGP kaart er helemaal indrukt!

En anders: Zorg dat de CPU fan op de juiste connector aangesloten is (sommige mobo's checken de fanspeed en gaan anders uit). Ook ff alle IDE/power leds loskoppelen en alleen de power schakelaar aansluiten. Dit geeft heeeel soms ook wel eens problemen.

Verwijderd

Togvet schreef op 22 oktober 2004 @ 02:00:
Soms als ik hem aanzet gaan de ventilatie van's van de voeding proc en vga draaien maar ik heb nu nog steeds geen beeld.
Oei. Dat klinkt ernstig. Dit had ik ook toen bij mij een BIOS Flash fout ging (thx 2 Asus EZ Flash). BIOS weg, ding wil niet meer booten. Fans gingen draaien, moederbord lampje op groen, maar gewoon geen boot. Lijkt alsof jij dit nu ook hebt... Als je zelf niks met de BIOS ofzo hebt gedaan, lijkt het erop alsof je moederbord DoA (dead on arrival) is...

Ik weet niet wat er gebeurt als de processor kapot is, boot ie dan ook helemaal niet, of kan je nog net BIOS in? Ik weet wel dat als BIOS kapot/weg is, je deze rotzooi krijgt.

• Togvet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 21:44
Bedankt voor jullie reacties.. Ik heb van alles geprobeerd, de hele voeding doorgemeten, ander geheugen, andere voeding. Wat bleek er zat nog een 2e voedings connector op mijn moederbord die niet op de Aopen-voeding zat. Deze aangesloten van een andere voeding en jahoor hij ging aan!

Verwijderd

haha je bedoelt zo'n vierpins connector? Staat toch gewoon in het boekje van het moederbord dat je die moet aansluiten :)?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 15:38 ]

Pagina: 1