Toon posts:

[Chello] Nieuwe Motorola modem, router werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb onlangs een nieuwe modem gekregen van chello (wegens snelheid verhoging, geloof er helemaal niks van maar ja) en nu krijg ik geen verbinding meer via me router(sweex LB000020). Ik heb 2 computers, 1 pc met win xp en een powerbook g4. Allebei krijgen geen verbinding met het internet en hebben een ip adres: 192.168.2.101 zoiets ongeveer.

Heb chello gebeld en die gast zei dat hij me niet kan helpen, maar ik moest ff me mac adres van me netwerkkaart clonen. Heb ik ook al gedaan en nog steeds geen verbinding via router en kan niet meer op het xbox Live netwerk.

Een directe verbinding werkt wel overigens (xbox Live netwerk niet, dns error)

alvast bedankt,

MR

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 02:10 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:50

lordsnow

I know nothing

Je hebt een nieuw modem, dus waarschijnlijk ook een ander IP adres gekregen van Chello.

Als dit het geval is, en je hebt je vorige IP handmatig hebt ingevoerd in je router, krijg je geen verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm nee, me ip adres word altijd automatisch opgevraagd. Dus ik heb niks handmatig ingevuld.

En directe connectie werkt overigens wel

Ik heb echt valles geprobeerd: 10 x modem gerest, router gerest, vershillende netwerk kaarten gebruikt, kabels vervangen en nog steeds werkt mijn router niet

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 02:33 ]

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

soulrebel schreef op 22 oktober 2004 @ 02:30:
Ok ik heb een nieuwe motorola modem (SB100e) gekregen van chello (ouwde vervangen). nou werkt me sweex LB000020 router niet meer. Directe connectie werkt overigens wel

Dus ik naar chello bellen en die gasten zeiden dat ze router probleme niet kunnen behandelen. MAaar hij agf me een tip om me MAC adres te klone. Heb ik gedaan, maar nog steeds geen internet verbinding. Ik krijg 192.168.2.101 als ip adres en het vernieuwen van me ip adres lukt wel(krijg steeds hetzelfde, maar toch)

kan iemand me helpen
Heb je al eens geprobeerd om de quick-setup nogmaals te doorlopen?
Misschien staat je router om wat voor reden dan ook niet op dynamic IP ingesteld, en ontvangt 'ie daarom dus geen gegevens van je modem.

| Specs Aurora24 | My music |

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan best zijn dat die router de verkeerde MAC gekloond heeft. Ga zelf na wat de MAC is van de NIC waarmee je chello installeerde (hint: ipconfig /all), zet dat handmatig in die router en reset modem en router.

Maar post alsjeblieft wat meer info, als je Starten van topics in NT *lezen* zou volgen is er al zat wat je nog had kunnen posten, kijk je naar andere chello modem topics, dan zou dit rijtje niet misstaan:

- wat voor modem had je (Com21 of Terayon verschilt nogal qua instellingen...)?
- indien Com21: vast IP (Gelderland) of DHCP (Holland)?
- welk van die twee bakken (XP of G4) gebruikte je om chello te installeren en wat was de MAC?
- wat voor MAC zit nu in router?
- heb je modem en router wel gereset nadat je router ertussen gehangen hebt?
- wat voor IP krijgt router van modem?
- tot waar kun je pingen (router, chello gateway, chello DNS server, willekeurige URL)?
-last but not least: ben je zeker dat die chello modem niet gewoon op standby staat? :z

Oslik blyat! Oslik!