Limiteert HP ook totaal afdrukken op laserprinterstoners?

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het wordt verteld dat bepaalde merken printerfabrikanten een chip in hun inktcartridges doen die bijhoudt hoeveel prints er al met die cartridge is gemaakt. Na tig aantal gaat ie op stop en print ie niet niks meer.

HP limiteerd het navullen van printercartridges.

Nou vraag ik me ook af, doen ze dat ook bij toners? Bijhouden van hoeveel prints er zijn gemaakt en de stekker eruit als het maximum is bereikt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Ja dat is zeker zo, teminste op de HP 5500 (of iets wat er op lijkt)
Hij houd het percies bij, maar je weet teminste wel altijd PERCIES waarneer je inkt op is :P.

Ik denk dat er wel mogelijkheden zijn om die chip weer te resetten, maar hoe zou ik niet percies weten. Check op google voor HP chip resetter, of misschien dat er mensen zijn die hier meer van weten.

Verwijderd

Maxxi schreef op 22 oktober 2004 @ 01:49:
Ja dat is zeker zo, teminste op de HP 5500 (of iets wat er op lijkt)
Hij houd het percies bij, maar je weet teminste wel altijd PERCIES waarneer je inkt op is :P..
niet elke print gebruikt even veel inkt lijkt me?

Verwijderd

de reden dat de fabrikanten dit doen is dat ze kunnen garanderen dat het aantal pagina's dat volgens de specs van de cartridge geprint kan worden allemaal van goede kwaliteit zijn.
maar als er iets met zo'n cartridge gebeurt voor dat het maximale aantal pagina's bereikt zijn dan heb je daar garantie op (via de dealer)
maar reset je de chip en ze komen daar achter bij HP ben je de ....... want dan krijg je geen support en kun je garantie op die cartridge wel vergeten.
daarnaast is het hervullen van en cartridge niet aan te raden want er zitten onderdelen in die echt maar dat aantal pagina's kunnen afdrukken en dus aan slijtage onderhevig zijn.
je krijgt dan bijv. verstopte printkoppen,niet werkende image drums, ratelende tandwielen etc...