Kodak 6490 firmware update

Pagina: 1
Acties:

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Beste Heren,

Ik weet dat dit hier een uitstekend forum is om mijn vraag te stellen. Ik bezit een DX6490 waar ik wat leuke kiekjes mee maak. Alleen nu merk ik toch steeds vaker dat foto's niet echt scherp zijn. Graag zou ik tips willen hebben van mensen die denken dat ik het anders moet doen (langer laten focussen of zo?? geen idee) tevens heb ik een vraag bij de foto moet de bloemen is er weinig ligt. Met een flits ziet het er niet altijd mooi uit hoe krijg je ze nu toch natuurlijk licht... graag hoor ik wat tips van jullie!

Afbeeldingslocatie: http://www.404zone.nl/scripts/upload/userfiles/blogbuster/100_1262.jpg

Kijk deze foto is toch niet normaal, deze zijn nog rustig gemaakt ook hij gaat steeds over het scherpe punt heen.
Afbeeldingslocatie: http://www.404zone.nl/scripts/upload/userfiles/blogbuster/100_1263.jpg

Hoe krijg je dit natuurlij lichter?
Afbeeldingslocatie: http://www.404zone.nl/scripts/upload/userfiles/blogbuster/100_1256.jpg

weer zoo prachtig sherp : (
Afbeeldingslocatie: http://www.404zone.nl/scripts/upload/userfiles/blogbuster/100_1264.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.404zone.nl/scripts/upload/userfiles/blogbuster/100_1270.jpg

Ik hoop dat jullie wat kunnen helpen hiermee! thnx alvast

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Hoe donker is het op de foto's met de katten? Als het schemerig donker is, kan de camera al in de war raken en niet goed focussen.

Voor de laatste foto had je de macro modus aan moeten zetten (bloemetje).

Bloemen natuurlijk licht maken kan niet. Zo te zien was het al aardig schemerig. Het enige wat je kunt doen is je camera op ISO400 zetten en de ruis voor lief nemen. Later in fotoshop kun je nog met helderheid en contrast spelen om de foto's natuurlijker lichter te maken.

Alors.

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03-2025
blogbuster, in aanvulling op mijn antwoord in je andere draadje :

1. De DX6490 focust regelmatig niet op het goede onderwerp in donkere omgevingen, binnenshuis valt daaronder. Je krijgt soms het teken dat hij heeft kunnen focussen, maar je ziet door de EVF dat dat niet goed is gegaan. Laat dan de ontspan-knop los en druk hem opnieuw half in. Soms lukt het een 2e of 3e keer wel. Lukt het niet, denk dan aan puint 2.

2. Gebruik bij afstanden tussen jou en je onderwerp tot enkele meters de macro-mode als je veel/compleet hebt ingezoomd. De kortste focusafstand op 380mm is namelijk 2 meter.

3. Houd de sluitertijd in de gaten. Voor je het weet heb je vrij ver ingezoomd, en krijg je bewegingsonscherpte. Ben je bijvoorbeeld ingezoomd tot 200mm en stelt je camera 1/20 sec. voor, dan kun je een scherpe foto wel vergeten. In dit geval kun je een hogere ISO-waarde proberen.

Verwijderd

Beste BlogBuster,

Ik heb ook een DX6490 en ik ervaar dezelfde problemen als wat jij nu beschrijft. Naa een speurtocht op het internet ben ik er achter gekomen dat dit best nog wel eens een bugje in de firmware van de camera kan zijn. Voor deze camera zijn firmware versies 1.03 en 1.04 in de omloop (als ik het mij goed herrinnenr) echter is nergens bekend hoe je de laatste firmware voor je kamera kunt krijgen, in ieder geval niet vanaf de website van kodak.

Mocht jij wel een oplossing weten voor dit probleem dan hoor ik het natuurlijk ook graag en welke firmware versie heb jij?

Verwijderd

KODAK Picture Software consists of the three applications listed below:

* KODAK Picture Software
* KODAK Picture Transfer Software
* KODAK Camera Connection Software

You have selected the KODAK Camera Connection Software application.

Who Should Install This Software

You should download this software if you don’t have your software CD or you want the latest KODAK Camera Connection Software. This software is identical to the Camera Connection Software contained in the KODAK Picture Software CD version 1.4. This version contains the following enhancements from the previous versions of Camera Connection Software:

* Allows download of new firmware (e.g., DX3215, DX3700, and DX3900)
* Allows compatibility with future Kodak digital cameras

This software is compatible with Mac OS 8.6 and 9.X and is available in Deutsch, English, Espanol, Francais, Italiano, and Japanese.

Supported Devices

This software is compatible with the following Kodak cameras and devices:

* KODAK EASYSHARE Cameras (LS, DX and CX series)
* KODAK DC4800 Zoom Digital Camera
* KODAK DC 290 Zoom Digital Camera
* KODAK mc3 Portable Multimedia Device

What does the Software Do?

This software, once installed, allows you to view the contents of your camera and perform the functions that the camera is capable of (e.g. transferring images from the camera to the computer). See your cameras User’s Guide for details.
Met name het stukje "Allows download of new firmware" lijkt mij wel interessant. Mij lijkt dat je dus de picture software moet installeren om nieuwe firmware te kunnen uploaden (en waarschijnlijk dus ook downloaden via het web oid). Ik heb hier echter geen ervaring mee, dus het is alleen bedoeld als tip!

Verwijderd

Ja, die software heb ik dus, alleen is die firmware nergens te vinden, voor andere camera types wel maar voor de DX6490 niet.

Verwijderd

Kun je met de software niet zoeken naar nieuwe firmware?

Verwijderd

Nee, 'tis ook al een redelijk hot item in google en daar heeft ook nog niemand de nieuwe firmware gevonden.

Verwijderd

Heb je al naar Kodak gemaild/ gebeld?

Verwijderd

Is al door diverse andere mensen gedaan, krijgen steevast het "Don't call us, we call you" antwoord terug.

Verwijderd

Vraag er dan bij of ze je een nummer kunnen geven die gekoppeld is aan jouw vraag en vraag in welke termijn ze dat gaan doen. Lukt het niet ga ze dan bestoken.

Verwijderd

Weet je, ik probeerde alleen maar aan blogbuster aan te geven dat ik zijn probleem herken omdat ik dat ook ondervind met mijn camera. Hoe ik een bedrijf moet spammen teneinde een nieuwe firmware los te krijgen is volgens mij een heel andere discussie. Bovendien heb ik nog nergens kunnen vinden dat dit met die nieuwe versie wel verholpen zou zijn en ken ik blogbuster z'n firmware versie niet. Misschien heeft hij wel de nieuwere versie en toch hetzelfde probleem.
Pagina: 1