Chaintech SLV3 (Volari V3) Hardware Mpeg Decoding werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Etharion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:43
Heb onlangs een Chaintech SLV3 (Volari V3) videokaartje binnengekregen, welke ik wilde gebruiken voor in mijn HTPC pc, omdat deze volgens de specs hardwarematige mpeg2 decoding voor dvd/hdtv tot 20Mbit/sec zou moeten hebben.
Dit leek erg mooi, maar ik krijg het niet aan de praat. CPU gebruik ligt nog een stuk hoger dan bij mijn 9800pro en het lijkt er sterk op dat decoding volledig softwarematig gebeurd.
Heb de laatste display drivers van zowel de Chaintech als van XGI geprobeerd, maar dit maakt geen verschil.
Heb verder de volgende players VLC, WinDVD en standaard Windows Media Player in combinatie met de Windvd Intervideo, Elecard en Ligos codecs geprobeerd, maar het resultaat blijft ongeveer gelijk => hoog cpu gebruik (vermoedelijk software decoding).

Testpc:
Intel Celeron D 335@3400
Ep-4PGM2I
512Mb Pc3200
Volari V3 - SLV3
WinXP SP2
DVD playback ~35% cpu usage
HDTV 720p ~80% cpu usage
HDTV 1080i @ 15Mbps 100% cpu usage :(

Heeft iemand enig idee hoe ik de hardwarematige mpeg2 decodering aan de praat kan krijgen? Moet ik hiervoor iets specifieks instellen of aparte software/codecs installeren?

Ps. Wist niet zeker of dit in dit forum of audio/video forum thuishoort, als het op de verkeerde plaats gepost is, hiervoor mijn excuses.
Pps. Heb al rondgezocht op internet, maar er valt zeer weinig informatie over deze kaarten te vinden.