Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IDEE stealth airplane nabootsen

Pagina: 1
Acties:

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik heb een miditower. een recom blackstealth met een cheapass waterkoeling erin, nu wil ik een nieuwe watercooling inbouwen met losse pomp en reservoir, mijn case komt dan zo vol te zitten dat het eigenlijk niet meer mooi is, dus ik ga zoals velen voor mij een 2de case onder mijn kast zetten. De kast is zwart dus een zwarte mdf kubus zo groot als de case, daar komt dan mijn pomp, reservoir en radiator(en) in te zitten. Dat was even de uitleg, nu komt mijn idee.

De case heet dus blackstealth en wil aan de zijkant van die mdf case aan beide kanten stealthwings eruit laten komen wanneer ik de pc aanzet. Er moet dus gesoldeerd worden om een stappenmotor, servo's .....,..... ik weet het niet, aan te sturen om die wingetjes eruit te laten komen. Achter die wings zitten dan de radiatoren. Hoe kan ik dit het beste oplossen qua aansturing en qua motor, aandrijving. hieronder een klein paintjobje:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/stamfweekend/Computer/newidea.jpg

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Ik wist niet dat stealth planes uitklabare vleugels hadden? :?

Opzich zijn servo's en stappen motoren helemaal niet nodig, een motortje en een verbreek contact is genoeg :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Rey Nemaattori schreef op 22 oktober 2004 @ 02:04:
Ik wist niet dat stealth planes uitklabare vleugels hadden? :?

Opzich zijn servo's en stappen motoren helemaal niet nodig, een motortje en een verbreek contact is genoeg :P
Nou ja je weet wel wat ik bedoel. Beetje james bond Styley.

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:33
Als je die vierkante behuizing ook schuine vlakken zou geven, krijg je waarschijnlijk een meer steathy look.
Succes

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
erg leuk dat je dit vraagt, ik zit met ongeveer zelfde project (maar bij mij moeten boxenuitklappen) en ik was eigelijk zelf van plan soortgelijk ding te posten

Nu kan ik hier ook wat info uit halen.

Als je hulp nodig hebt bij iets ik wil gerust mijn (kleine) kennis delen :)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
inderdaad wat hoeken van die kast afhalen zodat je een kast met allemaal gekantelde vlakjes krijgt. Dan diepzwart spuiten en dan heb je idd wat :9

Overigens is pneumatisch met wat lichteffecten eronder nog veel stoerder >:)

[ Voor 22% gewijzigd door HunterPro op 22-10-2004 11:54 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:19

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou als je een echte stealth look wilt doen dan klappen de vleugels niet uit he ;)
Ik ken namelijk geen stealth vliegtuig met uitklappende vleugels ;)
wat leuke foto's:
F 117A pics
F 117A schema
B2 pics
mooie f 22 pic
nog 1

Maybe dat deze wat inspiratie geven ;)

Gabriël AM5

• Entity_Razer
Wel pneumatisch is misschien wel meer "show" maar heb jij enig idee hoeveel dergelijk (zelfs kleinschalig) systeem kost?

We hebben het over druktank, reservoir, slangen en de pompen zelf.....

Dat betaal je niet gewoon voor een casemod vind ik.

Stappenmotoren zullen ook wel werken zeker?

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Verwijderd

"motoren", neem maar een kleine servo, je hebt servo's die van 1 positie naar de andere gaan. dusja, stappenservo's zeg maar.

neem niet gewoon een rechthoekige vorm, wees creatief en maak het heel mooi!

• Entity_Razer
Mja dat wel, maar ontwerp is niet direct belangrijk , ontwerp is maar uitzagen uit het materiaal, belangrijker is de techniek erachter.

Aansturing van de motor/servo en welke onderdelen hiervoor nodig zijn.

Misschien kan dit van nut zijn :
[rml][ HowTo] Stappenmotoren[/rml]
[rml][ el] stappenmotor stappen te groot?[/rml]
stappenmotor aansturing

[ Voor 34% gewijzigd door Entity_Razer op 22-10-2004 21:25 . Reden: links ]

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 22:30

cdoens

Peugeot-gek

Voor dat pneumatische gedoe, is dan Technic Lego geen idee? Pompje maak je door een motortje aan een klein cilindertje te koppelen, aansturen gaat met 9 volt, dus met wat kunst en vliegwerk krijg je dat wel uit je PC voeding, anders een klein trafootje. Je moet alleen aan dat Lego zien te komen ;)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Verwijderd

Is nog niemand op het idee gekomen om die coolermaster jet cpu fan van het koelblok af te schroeven en dit onder de "vleugels" te monteren. Zou er volgens mij best 1337 uitzien :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 19:19:
Is nog niemand op het idee gekomen om die coolermaster jet cpu fan van het koelblok af te schroeven en dit onder de "vleugels" te monteren. Zou er volgens mij best 1337 uitzien :D
haha zou er idd leuk uitzien, maar is niet stealth denk ik

Verwijderd

Over dat idee met een pneumatisch systeem:
Je kunt natuurlijk ook het ding aansturen met een servo/stappenmotor en er een onaangesloten zuiger voor de show aan hangen
Pagina: 1