Toon posts:

[xp]sp2 problemen AMD Athlon 64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Begin een beetje moe te worden van sp2!
Heb het nu 3x geprobeerd om sp2 te installeren!
Eerste keer door win update, daarna nog 2x met verschillende cd's.
Eerste keer ging van alles mis," deze computer" reageerde niet meer (kreeg zoek zaklampje),opstarten duurde veeeeeeel langer ,eindigend met een irritante piep (zo'n lekkere foutmeldings piep) :( ,bsod's :'(
Tweede keer was mijn printer (canon mpc190) onbruikbaar, win zag hem wel, maar hij werkte gewoon niet, bleef hangen,weer langdurig opstarten, en die piep!
Derde keer weer de printer, alleen geen piep bij het opstarten, alleen deze keer bleef hij hangen bij eerste keer opstarten 8)7
Ik heb echt van alles de laatste drivers, ook van het moederboard!
Twee dagen geleden nieuwe lappie gekocht, acer aspire 1610, sp2 geinstalleerd, geen problemen (denk ik,zet iederre keer pictogrammen automatisch opruimen uit,bij opnieuw opstarten staat hij weer aan? :? ).
Waarom werkt het niet op mijn mooie AMD athlon 64 kindje :'(
Is het dan toch iets met de AMD 64?
En hoe zit dat met dat verhaal dat je over 8 maanden sp2 verplicht moet installeren, zal moeilijk gaan als die zooi niet werkt bij mij!!!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik hoop inderdaad NIET dat het over 8 maanden verplicht is, want dan heb ik ook een probleem. Heb SP2 ook geinstalleerd gehad op mijn 64 bits processortje, maar dat gaf niks anders als ellende.....

Spontane reboots, vreemde foutmeldingen, langzame internetverbinding, instabiel systeem.....

Dus voor mij geen SP2 meer. Nu maar hopen dat Longhorn BETA inderdaad in februari uitkomt, dan hebben we 4 maanden om daar wat mee te doen (als SP2 echt verplicht word, maar dat lijkt me sterk.....)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
-Leon- schreef op 22 oktober 2004 @ 12:48:
Ik hoop inderdaad NIET dat het over 8 maanden verplicht is, want dan heb ik ook een probleem. Heb SP2 ook geinstalleerd gehad op mijn 64 bits processortje, maar dat gaf niks anders als ellende.....

Spontane reboots, vreemde foutmeldingen, langzame internetverbinding, instabiel systeem.....

Dus voor mij geen SP2 meer. Nu maar hopen dat Longhorn BETA inderdaad in februari uitkomt, dan hebben we 4 maanden om daar wat mee te doen (als SP2 echt verplicht word, maar dat lijkt me sterk.....)
dan herinstall je toch windows :? was is precies je probleem :? je verwacht dat een maandenlang gebruikt/verklooid ( :? ) systeem moeiteloos kan upgraden en als dat niet lukt geef je de schuld aan sp2 :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Persoonlijk ben ik erg blij met SP2.. Eindelijk heeft MS de ballen gehad om een SP te maken waarin daadwerkelijk rigoreuze security verbeteringen gemaakt worden. Helaas zorgt dit soms wel voor problemen met bepaalde software.. Zelfs de software van MS zelf heeft problemen met SP2, maar ze hebben toch gekozen voor de security deze keer ipv het gebruikersgemak.

Op een MS conventie afgelopen woensdag heb ik gehoord dat bepaalde achterhaalde biossen problemen geven met SP2.. Check je bios versie dus en vraag je hardwareleverancier of het nodig is een update te doen voor sp2.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:59
Probeer een nieuwe install te doen met een geslipstreamde SP2 cd. Bij mijn laptop werd ik ook helemaal gek van de problemen. Dus toen heb ik het maar zo gedaan en dat werkt perfect.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo gek op een nieuwe install, m'n systeem werkt perfect, nooit problemen.
Wie zegt dat de problemen voorbij zijn bij een nieuwe install.?
Al die moeite dadelijk en dan nog problemen?
En zoals ik al eerder zei, ik heb alle laatste drivers, incl. bios (1.4)
Plus, m'n systeem is nu 2,5 maanden oud, hoe verrot kan het zijn :?

Verwijderd

Wie zegt dat dit aan de AMD 64 cpu ligt? Kan het probleem niet in een andere hoek worden gezocht...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik wist waar het aan lag, zou ik heeeel gelukkig zijn, want hier wordt ik niet vrolijk van.
Vooral als er iedere keer als ik het installeer, weer iets anders gebeurd!
Niet echt stabiel dus op mijn systeem!?
En ik heb alles gecontrolleerd (adaware,spybot, virus scan ,system mechanic etc..).
Mijn systeem is verder 100% in orde, nooit BSOD'S gehad voor SP2, nooit hangen, niks!
Wish I knew
:(

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:46

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je hebt toch een mobo met VIA chipset? op de via site staat dat met WinXP SP2 het aan te raden is om niet de GART-Drivers te installeren, dus het vinkje AGP-drivers tijdens de installatie van Hyperion 1.53 weghalen...

linkje

misschien dat dat kan helpen... en heb je al is een geslipstreamede versie van SP2 geprobeerd? want op mijn pc (PC2 van sig) werkte het in het begin ook sloom na de update, ook na verse windows install.. dus ff een geslipstreamde versie gemaakt en voila hij werkt perfect :D

[ Voor 33% gewijzigd door BiG-GuY op 22-10-2004 14:52 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
"je hebt toch een mobo met VIA chipset? op de via site staat dat met WinXP SP2 het aan te raden is om niet de GART-Drivers te installeren, dus het vinkje AGP-drivers tijdens de installatie van Hyperion 1.53 weghalen..."

MSI K8N Neo platinum nforce 3 heeft volgens mij geen Via chip :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het vandaag weer geprobeerd, de 4de keer
Eerst spybot en daarna ad-aware aan het werk gezet, met Norton en daarna system mechanic m'n register opgeschoond,hdd's gedefragmeerd, alle progs afgesloten, en hoppa, de officiële microsoft cd erin
Klaar met installeren, goed opgestart, geen rare piepjes, alles goed?
Probeer te scannen met canon mpc 190, SERVER IS BEZET,fout,fout,fout
Daarna weer hetzelfde, blijft om de haverklap hangen, bij configuratie scherm,programma toegang en instellingen,deze computer, taakbalk weg, weer piep na opstarten
SP2 heeft iets tegen mijn puter
Weet het ook niet meer, geef het op
Hij werkt perfect, waarom m'n tijd blijven verdoen met iets wat alleen maar problemen geeft
Is ook een leuke opmerking,"SP2 werkt niet bij 10% v/d pc's waarop het geinstalleerd wordt!", SP2 is 100 miljoen x gedowload/besteld!!!
Betekend dus dat 10 miljoen gebruikers pissed zijn, ach, zijn er niet zoveel O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 16:24 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Iets minder smilies en iets meer denkwerk zou beter staan.

Haal die Canon MPC er eens helemaal af (drivers, services et al) en probeer het nog eens.

Andere mogelijke optie is DEP /NX uit te schakelen via boot.ini..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kris_112
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03 12:52
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 14:55:
MSI K8N Neo platinum nforce 3
Ik heb laatst m'n systeem geupgrade met ook een AMD64 met zelfde moederbord, maar bij mij wás SP2 als geinstalleerd. Na het installeren van de nieuwe hardware kwam ik uberhaupt niet bij het bureau-blad maar mocht ik na het begin van het booten van windows al direct een mooi blauw scherm aanschouwen. Het opnieuw installeren van Windows, SP2 en alle drivers was de enige optie. Misschien toeval, misschien wil deze hardware-combi toch echt een verse install

Verwijderd

Topicstarter
thaRealKris schreef op 23 oktober 2004 @ 16:23:
[...]

Ik heb laatst m'n systeem geupgrade met ook een AMD64 met zelfde moederbord, maar bij mij wás SP2 als geinstalleerd. Na het installeren van de nieuwe hardware kwam ik uberhaupt niet bij het bureau-blad maar mocht ik na het begin van het booten van windows al direct een mooi blauw scherm aanschouwen. Het opnieuw installeren van Windows, SP2 en alle drivers was de enige optie. Misschien toeval, misschien wil deze hardware-combi toch echt een verse install
Ik probeer dat te voorkomen, ik heb zoveel geïnstalleerd, het idee dat ik alles er opnieuw moet opzetten...........
Maar zal toch moeten denk ik, maar wacht wel tot het echt niet anders kan!!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anders maak je een ghost zodat je altijd weer terug kunt. Hierdoe doe je een clean install (Liefst met een slipstreamed sp2 uiteraard). Als dat wel werkt weet je in ieder geval iets. (dat het niet aan de hardware ligt)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, gedaan!
Hdd geformateerd en alles opnieuw geïnstalleerd!
En hij doet het!!!!!
Alleen m'n printer krijg ik niet aan de praat?
Bij het installeren is hij al heel lang bezig met "setup probeerd de service nu te starten/stoppen", alsof hij blijft hangen?
Als ik daarna één van de onderdelen aanklik van het menu, dan krijg ik een server fout (server bezet) en daarna hangt het programma en moet ik het via taakbeheer afsluiten!
Het ligt duidelijk aan het printer programma, want ik heb het uitgeprobeerd op m'n nieuwe laptop (ook met sp2 erop), en daar doet hij precies hetzelfde!!!!!!
Ga nu Googlen, kijken of ik iets kan vinden, en anders morgen maar contact opnemen met canon!
Als iemand iets weet, laat het effe horen!!!

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden, hij werkt!
Met dank aan het whirlpool forum in australië!
Voor mensen met een canon mpc 190, ga naar mpnetipc.ini (\windows\system32)
en verander 127.0.0.2 in 127.0.0.1
Opnieuw opstarten en voila, alles doet het weer!!!

Er is ook een patch op canon.com.au te vinden, maar die is voor de engelse installatie, weet niet of tie ook met de ned installatie werkt!

Raar trouwens dat ik hierover op canon.nl niks kon vinden?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 12:55 ]

Pagina: 1