[Encarta] Onderzoekscentrum en Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:29
Ik ben de trotse bezitter van de Encarta 2005 DVD. Nou zit hier ook een hele mooie functie in, namelijk het onderzoekscentrum.

Nou is voor het onderzoekscentrum Internet Explorer 5.5 vereist om te functioneren. Op zich geen probleem. Ware het niet dat ik Firefox gebruik als browser en deze ook als standaard browser staat ingesteld. Onderzoekscentrum wil niet starten.

Internet Explorer staat nog gewoon op de pc en gebruik ik zelf ook nog wel eens als het echt niet anders kan, dus het onderzoekscentrum zou normaal moeten functioneren.

Op de microsoft website staan nog geen relevante artikelen hiervoor, ik denk omdat het nog een vrij nieuw product is.

Heeft iemand misschien tips om het toch werkend te krijgen? Svp geen 'verander je standaardbrowser naar IE', dat kan ik zelf ook wel bedanken ;).

Verwijderd

Mischien zit er een setting in encarta ofzo, waardoor encarta iexplore voor fileurl zet die hij uitvoert?

edit:
Heb iets gevonden dat mischien zal werken. Zoek het bestand op dat encarta probeert te openen.
openen met>programma kiezen
selecteer IE maar vink niet het dingetje aan waar staat: dit type bestand altijd met dit programma openen.

Dan ben je volgens mij klaar, alleen moet je nog ff proberen of hij het na een reboot nog doet.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 00:38 ]

• Dennis
Onderzoekscentrum is een losstaande applicatie, gewoon een .exe dus. De applicatie zelf voert blijkbaar een check uit, maar in plaats van te kijken of IE op het systeem aanwezig is (wat dus zo is) kijkt het ding blijkbaar aan welke applicatie HTTP is verbonden (Firefox).

Dat is slecht geprogrammeerd en vervelend om binnen het netwerk hier op te lossen, omdat ik overal Firefox gebruik en ik dat absoluut niet ga wijzigen.

Verwijderd

Dennis schreef op 22 oktober 2004 @ 01:38:
Onderzoekscentrum is een losstaande applicatie, gewoon een .exe dus. De applicatie zelf voert blijkbaar een check uit, maar in plaats van te kijken of IE op het systeem aanwezig is (wat dus zo is) kijkt het ding blijkbaar aan welke applicatie HTTP is verbonden (Firefox).
Ik denk dat dat programma een command uitvoert zoals bijv. deze
code:
1
file://C:\index.html
terwijl het had moeten zijn:
code:
1
iexplore file://C:\index.html

Daar is niet goed over nagedacht, nee. Maar mischien dan je erachter kunt komen welke files deze .exe dan allemaal opent, en daar bij uitvoeren wat ik in mijn vorige reply gezegd heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 13:55 ]

• Dennis
Je begrijpt het probleem volgens mij niet helemaal. Het heeft niet zozeer met bestanden te maken. Zoals ik net al aangaf ligt dat niet aan een extensie maar aan iets anders wat blijkbaar wordt gecontroleerd.

• Dennis
Iemand een idee?

• Dennis
Nogmaals een schop!
Pagina: 1