Verster + Speakers && Hifi-zaak met uitgebreid assortiment

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
Ten eerste mijn excuses voor de totaal irritante titel, maar ik had geen flauw idee hoe mijn verhaal samen te vatten in een titel....

Ik ben van plan om mijn bestaande audio set te gaan vervangen, compleet, omdat ik eigenlijk gewoon een goedkoop receivertje met 2 goedkope speakers heb
(sony str de 475se met 2x infinity reference 41 mk2, zie me sig voor details (oude foto van opstelling, woon tegenwoord ergens anders....) )

Nu heb ik al tijden op internet rondgedwaald, op zoek naar mooie spulletjes binnen mijn budget, en vooral zeer veel ervaringen van mensen gelezen (dit zegt natuurlijk niks)

Verder ook bij aantal vrienden geluisterd naar diverse speakers en receivers.

Nu ben ik er dus achter dat ik het geluid van Denon zeer fraai vind, en richt mij qua keuze van versterker/receiver dus op dit merk...
Een vriend van me heeft 2 mooie B&W speakers staan met stukprijs van 550euro, type weet ik niet, vind ik ook prima klinken....

Even to the point :+

1.) Ik ben er nog niet uit of ik voor een versterker(Denon PMA-2000 MK4) moet gaan of voor een receiver(Denon AVR-3805)
2) Speaker keuze weet ik al helemaal niet wat ik wil, mooie opties zijn de Inifinty Beta 50, de Magnat Vintage 650 of een paar B&W's

--->Ik moet dus eigenlijk een winkel hebben in buurt van Rotterdam waar je gewoon naar binnen kunt stappen en waar je rustig de tijd krijgt om goed te luisteren, iemand weet waar dit zou kunnen?

---> Ook zou ik graag horen wat met vind van kwaliteitsverschil tussen de 2 bovengenoemde versterkers

--->daarnaast is mijn budget voor nu iets van 1200euro, kortom ik koop ofwel de versterker, ofwel de speakers (en het jaar daarna de rest). Maar nu komt het...als ik een mooie versterker koop heb ik dr weinig aan omdat me speakers van nu slecht zijn.....Koop ik nieuwe speakers, dan kan ik deze slecht aansturen met mijn versterker die beneden de maat is..... (wat is dus de minst slechte optie...)

T was een heel verhaal he B)
Bij voorbaat hartelijk dank voor enige vorm van advies :)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_dog op 21-10-2004 23:56 ]

• JT
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Kwaliteitsverschil moet je zelf horen. Ik zou me trouwens niet teveel op 1 versterker richten, dan zou ik me eerder op een type speaker richten aangezien deze ongeveer 70% van het geluid bepalen en de amp 30%. Daar volgt ook weer uit dat je beter eerst de speakers kan vervangen omdat je daar de meeste winst haalt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
met de versterkers hangt et een beetje af wat je wilt.
Als je denkt binnekort ook een home-cinema te willen hebben kan je die receiver nemen. Als je dat niet wilt, zou ik zeker voor de versterker gaan.

speakers:
Sja ik zelf heb geen ervaring met B&W speakers, mijn voorkeer gaat meer uit naar zelfbouw, ik weet niet of je zoiets wilt, maar ik kan verzekeren dat het de moeite waard is. In rotterdam zit daarvoor speaker en co, die kunnen je uitstekend advies geven en je kan daar ook heel gemakkelijk luisteren. Ze hebben in elke prijs catagorie wel wat, dus je hebt et voor et uitkiezen.

En over je laatste vraag, das lastig wat je van je versterker vindt.
Ik had hetzelfde probleem, alleen mijn versterker was zo brak dat ik eerst voor een versterker ben gegaan.
Als je versterker wel redelik is zou ik eerst voor speakers gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door B_FORCE op 22-10-2004 00:09 ]

One World Concepts

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:47
Als je budget beperkt is, zou ik niet twijfelen en eerst de speakers vervangen. Het verschil tussen 2 speakers hoor je onmiddellijk, terwijl het verschil tussen 2 versterkers meestal eerder subtiel is... (tenzij een van beide versterkers helemaal gaar is natuurlijk :P )

• mad_dog
Bedankt voor jullie reacties :)

-Zelfbouw, heb ik wel eens overwogen, maar is toch niet echt wat ik wil....
-Uit bovenstaande reacties wordt gezegt dat het waarschijnlijk beter is om de speakers eerst te vervangen, merk je meer verschil. Dit was ook mijn idee, maar stel nu het volgende:
ik koop die Magnat Vintage 650, als je de specificatie van deze speakers bekijkt dan krijg je duidelijk het idee dat je een bakbeest nodig hebt om deze aan te sturen....

-Weet iemand dan een winkel in de buurt van Rotterdam waar een hifi zaak zit met groot assortiment aan speakers?

(-->edit: Ik weet zelf nog niet of ik home cinema wil gaan maken. In ieder geval nu nog niet, wegens ruimte en geld gebrek, maar misschien later, dat weet ik nog niet. Als daarom het verschil in kwaliteit tussen een home-cinema en een "gewone" niet groot is, zal ik voor de home-cinema gaan, anders voor de versterker..... )

[ Voor 23% gewijzigd door mad_dog op 22-10-2004 09:55 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

mad_dog schreef op 22 oktober 2004 @ 09:53:
ik koop die Magnat Vintage 650, als je de specificatie van deze speakers bekijkt dan krijg je duidelijk het idee dat je een bakbeest nodig hebt om deze aan te sturen....
Uit welke specificaties haal je dat? Het enigste probleem is misschien dat ze 4 Ohm zijn, maar dat trekken de meeste receivers ook wel. Verder zullen ze wel een hoge gevoeligheid hebben (ik gok 90 dB oid), en dus gaan ze zelfs met 1W al redelijk hard. Verder staat er bij de aanbevolen versterker: > 30 W (waar men zoiets op baseerd weet ik niet). Ik durf te wedden dat je er met een 10 W versterker al flink wat geluid uit zal krijgen. Je receiver zal prima voldoen om mee te beginnen!

Tip: Als je gaat luisteren in de winken, neem dan je receiver mee! Luister dan ook naar een andere versterker. Kun je zelf oordelen waar je liever je geld aan wil spenderen: amp + goedkopere speakers of alleen goede (wat duurdere) speakers :)

[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 22-10-2004 10:19 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• mad_dog
deepspace schreef op 22 oktober 2004 @ 10:15:
[...]
Tip: Als je gaat luisteren in de winken, neem dan je receiver mee! Luister dan ook naar een andere versterker. Kun je zelf oordelen waar je liever je geld aan wil spenderen: amp + goedkopere speakers of alleen goede (wat duurdere) speakers :)
Das een prima idee!
Alleen zou ik dus niet weten waar een winkel zit met ruim assortiment, waar ze dus gewoon tijd aan je besteden, ook al ben je pas een ventje van 20...want daar scheelt het nog al is aan in veel winkels... :(

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Nou ik ben 17, en zelfs ik kreeg een bakkie koffie en een handdoek voor m'n natte haren ;) . ( Van Ingen )

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• mad_dog
Haha, een handdoek :D dat is idd goeie service!
Ik heb net heel het internet afgezocht op zoek naar hifi zaken bij rotterdam in de buurt. Ik vond er een aantal, maar allemaal hebben ze toch niet zon groot assortiment....

Er schijnt in tilburg een zaak te zitten met zeeer uitgebreid assortiment, heette iets van thuisbios | tqs
en je kan op afspraak komen daar...dus leek me wel wat :)

(alleen weer zo ver weg :( )
Pagina: 1