[XP SP2] Hoe krijg ik S-ATA schijf als C: voor windows*

Pagina: 1
Acties:

• delirium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb Windows XP op mijn net nieuwe systeem geinstalled (zie sig) en nu heeft hij de nieuwe S-ATA schijf als I: erin gegooid nu staat windows dus op I: niet een ontzettende ramp maar is het niet mogelijk deze als c: te krijgen al dan niet met opnieuw installen van windows.

er zitten 4 HDD's in 3 IDE en 1 S-ATA, de IDE1-Master ziet hij als C:

Ook heb ik de bestaande C: schijf geprobeerd te formatten vanuit windows, niet denkende aan mijn boot.ini en ntldr enz.

welke files heb ik exact nodig om hier weer op te zetten kan iemand me dat vertellen (voor ik reboot :))

p.s. dit zijn dus 2 vragen maar de 2e is zo klein toch maar in 1 topic gedaan

cheers

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In je bios de S-ATA als primairy boot te kiezen als dat mogelijk is. Anders tijdelijk je IDE schijven even loskoppelen en Windows installeren op de S-ATA disk en dan je schijven weer aankoppelen.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Control Panel - Administrative Tools - Computer Management

daar dan het tabje "Disc Management" aanklikken. Daar kan je per partitie aangeven welke driveletter hij moet hebben.

boot.ini en ntldr kan je herstellen vanaf je windowsXP cd in recovery console dacht ik. Dat weet ik niet zeker ;) zelf nog nooit NTLDR of boot.ini gewist ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fludizz schreef op 21 oktober 2004 @ 23:56:
Control Panel - Administrative Tools - Computer Management

daar dan het tabje "Disc Management" aanklikken. Daar kan je per partitie aangeven welke driveletter hij moet hebben.

boot.ini en ntldr kan je herstellen vanaf je windowsXP cd in recovery console dacht ik. Dat weet ik niet zeker ;) zelf nog nooit NTLDR of boot.ini gewist ;)
Maar dat lukt dus niet zodra er al een OS op staat.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 22 oktober 2004 @ 00:01:
[...]

Maar dat lukt dus niet zodra er al een OS op staat.
:? vreemd? ik kan gewoon wel alle driveletters gaan lopen rondslepen... Enige wat ie doet is waarschuwen dat sommige programma's mogelijk niet meer werken daarna in verband met foutieve verwijzingen :?

Win2k laat het iig toe, en ik heb het ook een keer op Windows XP gedaan voor een vriendin van mij. (winXP pro, SP1 welliswaar)

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 17:01
Dat zal niet lukken met de schijf c.q. partitie waat Windows al op geinstalleerd staat. Volgens mij moet je dan Windows er opnieuw opzetten.

• delirium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
bedankt voor jullie tips

ik heb het uitgeprobeerd maar met de C: kan je niet lopen kloten dit pikt hij niet
ach ik install hem wel opnieuw met het advies van Terw_Dan

(Schijven loskoppelen, S-ATA als primary instellen kan nl niet, maar als windows hem maar als C: ziet, das nl lekker makkelijk (blegh, dat een mens zich zo kan aanpassen aan een OS)

nou bedankt voor jullie reacties
Pagina: 1