Rsync van Windows naar Debian

Pagina: 1
Acties:

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 15:50
Om een windows PC te backuppen maak ik gebruik van rsync die de data naar een Debian Woody server stuurt. Echter krijg ik telkens errors als ik de optie "backup" gebruik.
Met deze optie wil ik verwijderen dan wel veranderde bestanden in een aparte directory plaatsen zodat ik terug kan gaan naar een oudere versie.

De errors die ik krijg zijn:
keep_backup failed en Permission denied
Met google kom ik er niet uit. De user (via SSH) kan gewoon schrijven in de directory (want de "gewone" rsync pompt alles netjes over en dat komt er ook netjes in te staan. Alleen de backup optie wil niet werken.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn hierbij?

Verwijderd

De backup optie van rsync zal bestaande files in je backup directory hernoemen: er wordt een tilde voor gezet als een bestand al bestaat. Je zou even moeten controleren of het goed gaat als je de eerste keer je backup uitvoert naar een lege backup directory.

• Zeezicht
Ik gebruik ook de backup-dir optie om de backup's in een andere directory te zetten (de naam van de directory bevat de tijd en datum zodat het terugzoeken makelijker is).
In de backup dir maakt hij wel de subdir /cygdrive/ aan maar daaronder komt niks meer.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat de directory die gemaakt wordt/gemaakt is niet de juiste permissies hebben ;) Iets wat imho toch duidelijk uit die foutmelding komt? Check de permissies eens en post ze hier?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Zeezicht
ALs het zo simpel zou zijn dan had ik het hier niet durven vragen ;). Ik heb verschillende permissies getest zelfs met chmod 777, maar dat mocht niet baten.
Dus de error message klopt gewoon niet, want met 777 kan het process alles doen wat het maar wil.

Verwijderd

Wat meer details zijn van harte welkom. Je werkt blijkbaar met cygwin, gezien de cygdrive directory. /cygdrive is wat dat betreft wel een speciale directory. Het is een mountpoint voor je 'windows schijven'. Misschien gaat er daardoor iets mis.
Wil je je exacte commando even posten, anders kunnen we je denk ik niet van dienst zijn.

• Zeezicht
Het commando is het volgende:
rsync --force --ignore-errors --numeric-ids --delete -v -rt --stats --compress --blocking-io --relative --exclude-from="/cygdrive/c/program files/cwrsync/exclude_list.txt" --modify-window=2 --backup --backup-dir=/home/user/rsync/incremental/2004-10-19 /cygdrive/e/user/. user@server.nl:/home/user/rsync/main/

Verwijderd

Ik heb het 1 en ander getest. Daarbij heb ik een paar dingen anders gedaan: ik gebruik de -e ssh optie om het over ssh te doen; verder gebruik ik relatieve paden. Zeker omdat je als gebruiker toch wel in je home-dir terecht komt. Scheelt bovendien typen! Daarbij kwam ik er achter dat de --backup-dir relatief tov de rsync bestemming is. Backups worden in elk geval gemaakt. Dit commando heb ik gebruikt:

rsync --force --ignore-errors --numeric-ids --delete -v -rt --stats --compress --blocking-io --relative --modify-window=2 --backup --backup-dir=backup -e ssh /cygdrive/d user@debianbak:rsync/main

• Zeezicht
Bedankt voor het testen alvast. Ik zal jouw commando eens nalopen en hier ook gaan testen.
Pagina: 1