Toon posts:

Hoe Windows extreem snel laten booten?*

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het op één of andere manier mogelijk om een windows versie enorm snel te starten? Slaapstand gaat sneller dan starten vanaf 0 maar het zou nog sneller mogen.
De bedoeling is dat ik een pc in m'n auto bouw met tv kaart en radio kaart... En dat mijn autoradio deruit gaat. Dus moet mijn pc snel starten zodat ik muziek heb.

THX

Verwijderd

Tuurlijk koop gewoon een supercomputer. (Of zet een hele oude windowsversie dr op, dat zou ook kunnen helpen)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 22:31 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Computer op standby laten staan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 22:30:
Tuurlijk koop gewoon een supercomputer.
Tja, de snelheid van de pc zegt natuurlijk niet alles over de snelheid waarmee een pc door de post heenkomt. Dus de snelste pc hoeft ook niet het snelst te booten natuurilijk.

Verwijderd

Mischien dat het programma bootvis ook zal helpen, het zal waarschijnlijk niet zo veel schelen, en ik weet ook niet of dat voor dat hibernaten iets uitmaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 22:37 ]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Is met de search wel wat over te vinden hoor :)
Xtremer in "Ultra snelle boottime, hoe ?"

Ik heb zelf uitgeprobeerd wat er hier verteld wordt, en het scheelt wel :)
Geen enorm snelle boottime, want daar zijn mijn specs ook niet naar, maar het scheelt zeker wel!

[ Voor 19% gewijzigd door Laurenz op 21-10-2004 22:35 ]

Leave only footprints, take only memories

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:16

Nik

Herbinate geloof ik... Zit in XP. Hij schrijft het geheugen naar je HDD, en opstarten gaat lekker snel :) Of zoek eens naar Windows Embedded (heb horen zeggen dat dat ook snel werkt).

Verwijderd

Je kunt ook het opstartscherm uitzetten, scheelt ook weer 2 sec. Start>uitvoeren>msconfig
klik op boot.ini en vink NOGUIBOOT uit.
Het nadeel is dat je niks ziet bij het opstarten, dus ook niet bij schijfcontrole.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 22:36 ]

• ZuBat
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2022

ZuBat

Huh?

Wat je ook zou kunnen doen is kijken of je net behulp van nLite (meuktracker: nLite 0.99.1 beta) je windows versie kunt slopen en zodoende een snellere versie krijgt.

help :?

Verwijderd

Typisch.......die gast wil ook zn pc in zn auto.......................

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 22:44 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

een solid state HD nemen
lekker snel, lekker duur :X

Verwijderd

Misschien Winpatrol (ff googlen) installeren, die waakt over je systray..
Geeft je de mogelijkheid om de programma's die geladen worden tijdens het opstarten te stoppen voordat ze geladen worden.
Wat dus resulteert in snellere opstarttijd.. ;)
Werkt prima bij mij!!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit, want dit is werkelijk brandhout. Welke versie van Windows hebben we het over? Zie ook de WOS policy :)

Windows EEEEnorm snel starten mogelijk ? ==> Hoe Windows extreem snel laten booten?

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 21 oktober 2004 @ 23:03:
Titeledit, want dit is werkelijk brandhout. Welke versie van Windows hebben we het over? Zie ook de WOS policy :)

Windows EEEEnorm snel starten mogelijk ? ==> Hoe Windows extreem snel laten booten?
Ik dnek dat het niet echt nodig is de titel te editten :/ , En welke windows, dat is mij gelijk als het maar snel gaat.Natuurlijk niet onder windows 98 hé want dan kan ik nog moeilijk DIVX draaien.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Sowieso vraag ik me af wat voor PC dat dan gaat worden in je auto. Als het klein moet, is het mini-itx platform erg populair, maar dan doe je bijna altijd concessies aan de snelheid. Sommige van die bordjes kunnen booten van CF, misschien is er met Linux iets te knutselen in die richting?

Je kunt moeilijk een 15k SCSI schijf in je auto hangen, denk ik zo.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:43
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 08:41:
[...]

Ik dnek dat het niet echt nodig is de titel te editten :/ , En welke windows, dat is mij gelijk als het maar snel gaat.Natuurlijk niet onder windows 98 hé want dan kan ik nog moeilijk DIVX draaien.
sinds wanneer werkt divx niet onder windows 98 :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

een zo kaal mogelijke winxp start volges mij het snelst. en dan met hibernate aan ofzo.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Windows XP embedded maakt niet zo heel erg veel uit qua boottime is mijn ervaring. Ik zou dan XP MCE 2005 installeren en de 2e cd "vergeten". Schijn je ook een enorm kale windows van te krijgen en bovendien boot het sneller dan 2k/ reguliere XP.

Verder zou ik idd naar hybernate gaan kijken, dat werkt best rap.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Vergeet ook niet om boot up floppy seek en perform POST uit te zetten. Scheelt ook 5 seconden :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik weet dat er ide flash disken zijn, mikrotik (www.mikrotik.com) heeft er bijvoorbeeld 1 waar ze hun router os op leveren. Dat samen met een uitgeklede XP versie moet volgens mij best snel kunnen zijn.

OF mischien moet je een pda kopen ? die hoeft ook niet op te starten omdat ie altijd draaid, nu weet ik niet wat voor accu je nodig hebt als je dat met een mini-itx wil bereiken, (tenzij hibernate een werkbare oplossing is )

Maar een pc zal volgens mij altijd langzamer booten dan een autoradio. alhoewel mijn pioneer er ook best een tijd over doet om bij de 1e keer de cd te analyseren, (leuk dat ie wma en mp3 snapt maar hij wordt er niet sneller op :'( ) denk dus dat 7 a 10 seconden best acceptabel is voor een autoradio en dit is best te halen met windows xp.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 11:38:
Vergeet ook niet om boot up floppy seek en perform POST uit te zetten. Scheelt ook 5 seconden :)
en naturlijk alles wat je maar kan vinden in het bios met een cache-mogelijkheid aanzetten. (shadow-ram oid)

btw Windows XP SP2 (geslipstreamde install) boot op mijn pc binnen 35 seconden zonder er iets aan getweaked te hebben.

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
gewoon de pc niet laten uitschakelen? :)
kom je na een paar dagen, accu leeg :X

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je je auto-PC nou gewoon gelijk schakelt met je voorverwarming. Dan slaat je auto + PC aan 5 minuten voordat je weg wil gaan. Probleem opgelost, lijkt me zo.

Ennuh, aangezien een PC in de auto vaak wat specifiekere hardware/software vereist, weet ik niet of het wel zo handig is om programma's zoals BootVis en TuneXP te gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik snap het nu niet helemaal, waarom moet het extreem snel opstarten? bang om 30 sec zonder muziek te zitten ?
Als ik me bios goed config en in me Win niet te veel laat opstarten dan boot mijn Win XP in 30 á 40 seconden :)

Gabriël AM5

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

je moet zorgen dat je een extreem snelle bios hebt, niet zon standaard board dat op zijn gemakje alle 12 ATA poorten gaat checken...

ik heb op het werk een Dell SFF systeem en die is in 2 sec door de bios heen, en als je een beetje je xp tuned moet een totale boottijd van 10 sec wel lukken

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Jimbolino schreef op 23 oktober 2004 @ 00:13:
je moet zorgen dat je een extreem snelle bios hebt, niet zon standaard board dat op zijn gemakje alle 12 ATA poorten gaat checken...

ik heb op het werk een Dell SFF systeem en die is in 2 sec door de bios heen, en als je een beetje je xp tuned moet een totale boottijd van 10 sec wel lukken
Een boottijd van 10 sec? Ja, da's een goeie :D

Mijn recordtijd was 27sec, en toen ben ik 2 uur bezig geweest om alles naar topsnelheid te tweaken. Helaas viel er voor mij toen weinig in te stellen in het BIOS. (Was op een laptop)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:42

HeepH

Dope Rapper

*kuch 23 seconde in windows*

je moet _cker_ winlite eens uitchecken, en heel je windows strippen ;) dat helpt echt

verder idd een snelle schijf, raptor ofzo, om ook die bottleneck eruit te halen, voldoende ram voor het systeem dat je wil starten (duh) en verder niets laten starten in windows behalve wat nodig is....

hmmm, een raptor is wel serial ata, dat moet je prolly apart laten detecten....

[ Voor 12% gewijzigd door HeepH op 23-10-2004 17:29 ]

http://specs.tweak.to/16495

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Je kan heel makkelijk een CF kaart op een IDE poort aansluiten, is een soort kabeltje/stekkertje voor. Het enige wat gedaan hoeft te worden is de goeie contactpunten met elkaar verbinden :)

Als je dan 512MB kaart hebt kun je daar wel een gestripte win van starten, en dan een HD erbij voor opslag :Y)
Ik zou trouwens niet lager dan win2k of winxp gaan ;)
Pagina: 1