het zal wel een n00b vraag zijn, maar ik kon er niets over vinden dus, here goes..
Ik ben bezig met een C++ programmaatje die lijnen opslaat, inleest en weergeeft. Is vrij simpel maar ik breid het later nog wel uit. Dus ik heb eerst de volgende classes aangemaakt.
probleem is nu dat een lijn slechts 10 coordinaten kan bevatten. Dat moet niet via een constante 10 of 20 of whatever. Ik wil tussen de 0 en oneindig coordinaten hebben. Net zo wil ik geen limiet hebben aan het aantal lijnen in een tekening.
Hoe kan ik dat het beste doen? met pointers ofzo?
maar hoe maakt je bij het aanmaken van een class TMyDrawing een TMyLine array van varabele grootte aan?
Ik ben bezig met een C++ programmaatje die lijnen opslaat, inleest en weergeeft. Is vrij simpel maar ik breid het later nog wel uit. Dus ik heb eerst de volgende classes aangemaakt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| class TCoordinate {
int x;
int y;
};
class TMyLine {
TCoordinate Coords[10];
};
class TMyDrawing {
private:
TMyLine Lines[10];
public:
bool ReadFile(string filename);
bool WriteFile(string filename);
}; |
probleem is nu dat een lijn slechts 10 coordinaten kan bevatten. Dat moet niet via een constante 10 of 20 of whatever. Ik wil tussen de 0 en oneindig coordinaten hebben. Net zo wil ik geen limiet hebben aan het aantal lijnen in een tekening.
Hoe kan ik dat het beste doen? met pointers ofzo?
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider