Toon posts:

AVI's zonder beeld, wel geluid op mijn pc

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stel AVI's gedownload die het op deze PC prima doen met Windows Media Player. Nou is de beeldkwaliteit bij mij boven stukken beter en heb ze daarom allemaal gebrand (en ja, ze doen het dan nog gewoon).

Ik heb Windows Media Player boven geinstalleerd, en vervolgens opende ik een AVI. Hij geeft geen beeld, maar doet alleen maar het geluid. Dit gaat op voor alle AVI's die ik gedownload heb en die overigens van compleet verschillende bronnen komen (dus aan de AVI zelf ligt het niet).

Als ik de AVI's open met een of ander vaag ingebouwd Videoprogramma geeft hij de volgende foutmelding: "MMSYSTEM272 stuurprogramma is niet goed geinstalleerd, neem contact op met de distributeur voor een andere" of zo.

Vroeger, voor ik mn PC helemaal had gereinstalleerd, draaiden AVI's trouwens wel gewoon. Toen had ik overigens ook een andere videokaart.

Ik draai op Windows 98, met een GeForce FX5200. Beneden draai ik ook Windows, op een Nvidia TNTding nogwat, een kaart uit de prehistorie iig.

Verwijderd

welke codecs heb je zoal draaien? en wat voor codecs zijn die avi's in?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-08 19:46

Nik

Tipje: DivX en Xvid codecs, zie je steeds vaker overal :)

Verwijderd

Installeer in deze volgorde Xvid, Divx en dan Nimo

Verwijderd

Als je deze player even download heb je nooit meer problemen (ik heb er tenminste nog niets niet mee kunnen afspelen..zelfs broken bestanden!)

http://www.downloads.ch/s...E1%2Dwin32%2Eexe&sID=1142

Deze player is gewoon erg goed en heeft 'alle' codecs die je nodig hebt! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke codec? Godallemachtig, al sla je me mors en morsdood. Heb ze gewoon gedownload... :?

Edit: Hey, ik heb idd geen Divx op mijn pc, maar mijn vaders pc (hier dus) wel.. Zou dat het kunnen zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 22:25 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 22:24:
Installeer in deze volgorde Xvid, Divx en dan Nimo
Nimo? :/

_GaM3R_'s codec pack is de beste op het net. Ik heb nooit iets anders geinstalleerd dan deze pack, en kan alles afspelen wat ik tegenkom. Even zoeken waar ie te downloaden is. :P

Edit: ik vind alleen maar een oudere, maar die gebruik ik zelf ook nog steeds, dus het moet voldoende zijn. :P Gooi eerst alle codecs die er nu op staan van de pc af, en installeer dan daarna deze pack.

[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 21-10-2004 22:35 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens. Ik ben nu alvast Divx aan het downloaden. Die codec van je die alles kan draaien lijkt me wel handig, heb ik iig geen problemen meer! Blijf maar aan het kloten met die AVI's, om mesjogge van te worden.

Verwijderd

FFDShow + AC3 Filter + Media Player Classic / BSPlayer of je andere favo player (geen VLC) speelt 99,99999% van alle films af die je download backupped :9

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 22:45:
FFDShow + AC3 Filter + Media Player Classic / BSPlayer of je andere favo player (geen VLC) speelt 99,99999% van alle films af die je download backupped :9
Alledrie aanwezig in de pack die ik postte. Plus nog wat zooi voor het correct afspelen van videobestanden met meerdere audiolkanalen en het weergeven van ingebakken ondertitels. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Gebruik altijd GSpot als je dit soort problemen krijgt: je kunt dan makkelijk checken of je de juiste codecs hebt. Verder wil ik het gebruik van codec packs in het algemeen afraden, er zijn teveel problemen (zeker met Nimo) geweest in het verleden: Xvid / ffdshow / ac3filter does the trick in de meeste gevallen :)

• Wincenty
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
IK snap het niet dat mensen nog steeds zo moelijk doen.

In iedeer geval download onderstande exe het is fddshow
als je die installerd zou je van alle problemen vanaf zijn ;)

http://unc.dl.sourceforge...show/ffdshow-20041012.exe

Veel plezir

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 22:45:
Het blijft uiteraard eigen ervaring maar waarom je VLC afwijst is een raadsel voor me.. ik heb er nooit problemen mee gehad, en ook nooit enige codec hoeven installeren. Ik en anderen trouwens. :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

ffdshow + AC3 _O_

ook goed:

VLC _O_

Maarrr ik ga dit topic sluiten :o
Dit omdat je antwoord al letterlijk in de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif SA FAQ staat en het ook al vele malen eerder is besproken hier op GoT (zie de GoT-search). Omdat het eerst lezen van de FAQ (en andere informatiebronnen) toch echt de bedoeling is op GoT en er eigenlijk niets nieuws over is te zeggen, sluit ik dit topci. Check dus een volgende keer ajb eerst even de relevante sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) in het desbetreffende subforum voor je een topic opent: scheelt jou weer tijd ;)

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 22-10-2004 10:50 . Reden: even leesbare smilies gepakt, \o/ is voor een nieuwe gebruiker wat moeilijk leesbaar :P ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.