Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Barcode reader + lcd paneel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Graag zou ik via mijn winkel aan de klanten een pasje willen geven waarop zij korting kunnen krijgen.

Nu ben ik al een poosje opzoek naar een barcode reader in de vorm van een soort pinapparaat dat kan worden aangesloten op een pc en de barcodes kan registreren.

Weet iemand toevallig waar ik verder kan zoeken? Of weet iemand exacte types te noemen?

Het apparaat moet in staat zijn de gelezen barcodes te versturen naar de pc (een zelf te schrijven applicatie vangt deze dan op) en als pc iets terug stuurt naar het apparaat moet deze het weergeven in een lcd scherm. Daarnaast zou het ook geen overbodige luxe zijn als er een nummeriek toetsenbord in zit. Letterlijk een soort pinautomaat dus...

Thx & elke tip is welkom

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

Is een magneetkaart lezer ook goed (zoals een pinautomaat)? Barcode lezers zijn namelijk vrij duur...

-edit-
Als je echt een barcode wil, zoek dan eens naar MetroLogic.

[ Voor 27% gewijzigd door TheBorg op 21-10-2004 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk, aanschaf magneet kaart of barcode kaart is ongeveer hetzelfde

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

conrad.nl -> computer & multimedia
Chipkaar ongeveer 1 Euro en een lezer 60 Euro. Alleen niks met display.
Misschien eens bij Farnell.com kijken.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Even snel wat gezocht, maar je zoekt dus zo'n soort systeem? www.dvi.nl Zij zijn speciaal voor kappers, maar er zijn natuurlijk meer van dat soort bedrijven :)

http://www.vja.nl/ is wat uitgebreider. en meer in jouw richting denk ik :)

[ Voor 64% gewijzigd door _ferry_ op 21-10-2004 22:33 ]

• AJtje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08-2024
Barcode scanners zijn vrij prijzig, ga maar uit van enkele honderden euro's voor een scanner, uitgaande van een scanner die je aan een kassa bij een winkel vind. Output van een dergelijke scanner kan oa. via Compoort maar ook tussen keyboard en PS/2 bijvoorbeeld. Dan zou je extern nog extern een display aan kunnen sluiten

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

O.a. Omron maakt die kaartlezers. Alleen ik zie nergens iets met een display erin. Misschien is een extern display idd. een goed idee.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:54

talin

ES-MA

mag het mischien ook wat simpeler ?

je kan van Symbol al handbarcode scanners krijgen voor weinig die je met een beetje knutselwerk wel ergens in weg kan werken , die sluit je aan op een COM poort of tussen toetsenbord .

het gescande kan je in kladblok al uitlezen dus mogelijkheden zat .

Afbeeldingslocatie: http://s88516613.onlinehome.us/images/tn/symbol-scanner-2.jpg

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

AcouSE

Swedish Chef

http://www.europdata-connect.com/

Hebben ongeloofelijk veel op het gebied van barcodereaders e.d.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:16
Barcodescanners zijn niet handig in jouw geval, want de pasjes kunnen makkelijk gecopieerd worden. Je zou beter magneetkaarten kunnen gebruiken. Als je toch barcodes wil gebruiken: Ik koop ze bij Dalosy (maar alleen omdat het in de buurt is): www.dalosy.nl

Als je een beetje op de prijs wil letten: de dingen die Talin noemt zijn best goed. Je zet toch al een PC neer: sluit daar een uit 15" (CRT/TFT) scherm op aan die de gegevens weergeeft, en koop een USB numeriek toetsenbord die je naast de scanner legt. Ik denk dat je dan voor 400 euro (Excl PC) klaar zou moeten kunnen zijn...

[ Voor 40% gewijzigd door Poltergeist op 22-10-2004 08:04 ]

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Wat ook heel mooi werkt is RFID. Aanschaf van een reader is wel duurder, de prijs van de pasjes is ongeveer hetzelfde! Er zijn meerdere bedrijven die dit soort oplossingen leveren. Is heel makkelijk op een computer aan te sluiten. Ik werk bij een bedrijf wat het maakt en ik ben er wel enthousiast over, dus vandaar. Ik heb ook ervaring met barcode. Het mooie van RFID is dat je veel meer informatie kwijt kunt in je pasjes en dat het ook mogelijk is deze te gebruiken voor een eigen betaalsysteem. Ons systeem wordt ondermeer toegepast bij Feyenoord, waarbij het ook meteen gebruikt wordt voor toegangscontrole. Er zit zelfs een foto van de gebruiker in de pas opgeslagen.

Verwijderd

Is chipkaart lezer ook goed?
www.conrad.nl -> computers&multimedia -> chipkaarten-techniek

als het numerieke toetsenbord alleen nodig is om pinodes in te typen is artikelnummer 967727 - 8B wel geschikt denk ik.
edit:
wel een beetje duur :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 18:08 ]

Verwijderd

bah waarom vroeg je dit niet op maandag, heb zojuist een barcodesysteem weg moeten gooien op werk :(
Die had je gratis kunnen krijgen.
Misschien hebben we nog wat liggen voor je.
En dan is het een leespen(zelfde als in de bibliotheek)
Met alle apparatuur erbij.

Ow ja de barcodes print je gewoon op een laser printer en dan lamineren met plastic, die zul je zelf moeten hebben.

Kom ik maandag ff op terug.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 18:25 ]

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
je zou toch ook pasjes kunnen maken en daar gewoon een code op? dus gewoon een nummer bijvoorbeeld 9921299 ofzo :P als je gewoon die nummers registreerd met de gegevens van de klant en je maakt een progje dat je alleen dat nummer hoeft in te toetsen en dat ie dan de gegevens er van vindt? lijkt mij makkelijker/goedkoper

BramBoterham

Pagina: 1