Toon posts:

Geen beeld na het vervangen van de PSU en CPU cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc geeft geen beeld meer na het vervangen van de PSU en CPU cooler.

Hiervoor had ik eigenlijk nooit problemen met het systeem alleen dat het wat lawaaiig was. Dus een stille PSU en een CPU cooler dan maar.

Nadat ik de PSU vervangen had kwam mijn pc tijdens het booten in een "loop" Bij het opstarten kom je in de BIOS. Hier moet je de CPU snelheid invoeren, Save Settings en Exit, en de PC slaat gewoon uit. Na wat heen en weer proberen lukt het op de pc startende te krijgen zodra ik het laagst mogelijke #Mhz aangeef (1150 Mhz)

Vandaag lijkt het systeem goed te werken en ik durf het aan om nu ook de CPU cooler te vervangen. Hierna krijg ik tijdens het opstarten helemaal geen beeld.

Dit is wat ik heb staan:

AMD Athlon XP 2600+
ASUS A7V8X-X MB
256 MB RAM
360W Enhance PSU (oude was 300W)
Spire SPA04B4 WhisperRock IV CPU cooler (oude was standaard AMD)

PC reageert wel op de AAN/UIT knop. Tijdens het booten gebeurd er helemaal niets. Ik heb de AGP VGA kaart vervangen door een PCI. Heb verschillende RAM modules geprobeerd, heb mijn oude PSU en CPU cooler geprobeerd maar geen resultaat. Ook hoor ik geen piepjes terwijl ik de speaker op alle mogelijke manieren heb aangesloten

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Welke videokaart heb je dan?

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Bios al proberen resetten?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de BIOS een aantal keer geprobeerd te resetten dmv de jumper.

Ik heb een Siluro T400 AGP en een S3 Trio64V+ PCI videokaart

Verwijderd

Heb je beide videokaarten er tegelijk inzitten ?

En zo ja, heb je aan beide kaarten een monitor hangen ?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Videokaarten om de beurt. Dacht misschien is er iets mis met AGP of de AGP kaart, kaarten allebei, dan op beide een monitor proberen maar niets.

Verwijderd

... je hebt niet met het vervangen van je CPU cooler de processor core gesloopt ?
[ denk ik nu pas aan 8)7 ]

Verwijderd

Blijven de fans wel draaien, of slaan die vrijwel meteen weer uit zegmaar?

Verwijderd

Topicstarter
De fans blijven draaien. Zodra ik de uitknop de gebruikelijk 5 sec ingedrukt hou gaat alles uit. Tijdens het starten hoor ik wel even 2x spanning op de interne speaker komen.

De core van de CPU beschadigd. Er is een superkleine kans dat ik de zijkant van de CPU heb gekieteld met de schroevendraaier om het koelblok te verwijderen. Verder is er niets mee gebeurd.

Ik denk dat er zo weinig anders opzit dan de gestripte kast morgen in de auto te laden en naar de lokale computerboer hier te gaan waar de PSU en CPU cooler vandaan komen (en de meeste andere onderdelen) kijken of zij uit kunnen zoeken wat er nu verkeerd gaat of kapot is

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 23:02:
De fans blijven draaien. Zodra ik de uitknop de gebruikelijk 5 sec ingedrukt hou gaat alles uit. Tijdens het starten hoor ik wel even 2x spanning op de interne speaker komen.

De core van de CPU beschadigd. Er is een superkleine kans dat ik de zijkant van de CPU heb gekieteld met de schroevendraaier om het koelblok te verwijderen. Verder is er niets mee gebeurd.

Ik denk dat er zo weinig anders opzit dan de gestripte kast morgen in de auto te laden en naar de lokale computerboer hier te gaan waar de PSU en CPU cooler vandaan komen (en de meeste andere onderdelen) kijken of zij uit kunnen zoeken wat er nu verkeerd gaat of kapot is
De zijkant gekieteld :X . Je bedoelt de core of de behuizing (bruine/groene verpakking) ?

Als je bij het verwisselen van de koeler het voor elkaar krijgt om met een schroevendraaier de behuizing van de CPU aan te raken, dan is de kans groot dat de core ook stuk is.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Het is de groene behuizing. Dat is gebeurd toen ik de klem die om de haakjes van de processor probeerde opzij te duwen zodat de klem los kon. En ja ik ben er nu ook achter dat het op een andere manier kan. Toen duwde ik met mijn vingers de klem naar beneden en met een schroevendraaier opzij waardoor deze tegen de zijkant van de processor kwam en nu misschien 1 bij 1/2 mm groene behuizing beschadigd is

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Op welke plek is de behuizing beschadigd :? Heb je niet een connectie (van pin naar core) die in de behuizing zit stuk gemaakt?
Bekijk het iig ff van dicht bij.
De core/die is nog heel ?

Check ook AMD Processor and Heatsink Installation Videos ff :)

In het filmpje, heatsink installation kun je goed zien hoe je de koeler moet monteren.

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren bleek dat mijn processor en mb waren overleden. Dus weer een grapje van €175. Waarschijnlijk heeft de CPU fan er niet goed of verkeerdom opgezeten waardoor de core beschadigd is geraakt. Maar waarom dan mijn MB met CPU overheat protection niet gedaan heeft is mij nog een raadsel

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Als de koeler er verkeerd om opzit dan kan de core beschadigen waardoor de overheating protection niet meer werkt.

Misschien werkt het hele overheating gebeuren op een ASUS A7V8X-X MB niet goed :?

Pagina: 1