Toon posts:

Kan server niet meer benaderen in coax netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Bij een kennis op het bedrijf hebben ze een coax netwerk waarin
3 werkstations (2x win95 1x win98 iedere pc heeft een static ip adres)
1 server (NT 4.0 SP4)

Nu is gisternacht zware onweer geweest en vanmorgen kan de server niet meer bereikt worden (Dit hoeft er natuurlijk niets mee te maken hebben maar de logische link is gauw gelegd!). Nu bedoel ik dus met niet bereikt worden een ping uitgevoerd naar de server en vica versa (ook in klein netwerk bestaande uit server en workstation).

Volgende wat ik geprobeerd heb is de nic van de server proberen te pingen (127.0.0.1) dit gaf een positief resultaat ook het ip adres gaf positief reslultaat.

Nu is mijn vraag dus wat kan hier aan de hand zijn? kan het zijn dat een nic wel op het test ip adres reageerd maar toch kapot is?
of kan het iets in de server zelf zijn?

PS: die dopjes die het netwerk afsluiten zijn niet defect, dit omdat ik de rest van de pc's wel kan bereiken.

Graag een reactie want ik snap er niks meer van!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je kan natuurlijk een lokale blikseminslag gehad hebben waardoor je NIC van de server overleden is. Heb je er al een andere kaart in gestopt? Pingen naar 127.0.0.1 bewijst alleen maar dat de tCP/IP stack werkt, niet dat de kaart werkt. Kunnen de andere pc's elkaar wel pingen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Kan je niet de nic van je server vervangen om te zien of dat het probleem is? (desnoods even lenen van een van de clients)

Als je 127.0.0.1 pingt dan ping je niet de nic van je pc maar dan ping je de loopback, dit is een soort van virtuele nic die behoort bij de tcp stack. Als deze te pingen is dan kan je er van uitgaan dat TCP goed geinstalleerd is.

Verwijderd

Topicstarter
ja andere pc's kunnen elkaar wel bereiken,
morgen ga ik een ander kaartje halen, en deze uitproberen!

maar die test ping (127.0.0.1) wil eigenlijk niks zeggen dus?!

Bedankt voor je snelle replay
Zal morgen vertellen of het met nieuwe kaart is gelukt!

moet ik met installatie nog ergens rekening mee houden??
eerst oude verwijderen ofzo??

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Alleen de kaart vervangen (mits het van dezelfde type is) anders ook netwerkdrivers vervangen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Andere kaart in server geplaatst, installatie is goed gegaan alleen wanneer ik nu naar de command ga en daar ipconfig opvraag krijg ik helemaal geen gevens
ipconfig/all geeft niet de adapter weer, terwijl deze toch goed is geconfigureerd?

wie heeft hier een oplossing voor?

Verwijderd

Topicstarter
niemand???
Pagina: 1