scart tv per ongeluk kortsluiten, nu stuk??

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:19
ik heb de tv out van me pc geprobeerd aan te sluiten aan de tv,

nu had ik de tv kant al klaar dus s-video kabeltje in scart adapter die in de tv, en moest alleen nog de s video stekker in de tv out steken, nu heb ik geprobeert die stekker in 1 keer er goed in te steken maar dat lukte niet goed (kan niet bij achterkant van pc komen alleen met 1 hand) het begon wel een beetje te vonken enzo (kortsluiting??) maar krijg geen beeld meer op tv via scart, ook me dvd speler geprobeerd zelfde resultaat, waarschijnlijk is dus helaas me video in op scart klein beetje stuk.

Is dit te repareren?? ik heb namelijk maar 1 scart ingang

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:52
shure-fan schreef op 21 oktober 2004 @ 21:57:
ik heb de tv out van me pc geprobeerd aan te sluiten aan de tv,

nu had ik de tv kant al klaar dus s-video kabeltje in scart adapter die in de tv, en moest alleen nog de s video stekker in de tv out steken, nu heb ik geprobeert die stekker in 1 keer er goed in te steken maar dat lukte niet goed (kan niet bij achterkant van pc komen alleen met 1 hand) het begon wel een beetje te vonken enzo (kortsluiting??) maar krijg geen beeld meer op tv via scart, ook me dvd speler geprobeerd zelfde resultaat, waarschijnlijk is dus helaas me video in op scart klein beetje stuk.

Is dit te repareren?? ik heb namelijk maar 1 scart ingang
Was je pc geaard?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:19
nee pc is niet geaard

en is verder op geen manier geaard,

en op geen enkele manier verbonden met de tv

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

dan heb je dus waarschijnlijk een aarde verschil gehad tussen pc en tv. goede kans de de scart ingang van de tv daarom ziek is geworden. met een beetje mazzle is het alleen een spanningsregelaar van een paar euro. echter zelf er aan prutsen zou ik niet doen. zoek een goede beunhaas :) of je bent toe aan een verse tv

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Zelf ik dit zelf ook een aantal keren fout gedaan. niet echt verstand van scart, en geen haar spijt ervan....
Anyway, meerdere keren gedaan, nooit ites kapot gegaan...Getest op hauppage Wintv-Theater...

Kan me ook goed voorstellen, dat het iets anders is. Ik zou beginnen met de drivers...

//edit///

Niet gelezen, dat stukkie over vonken... |:(

Ik voel me nu i.i.g. een stuk beter.....Ik dacht dat ik een prutser was!!!!!! ;)

[ Voor 21% gewijzigd door punica op 21-10-2004 23:24 ]

Verwijderd

Het probleem, zoals Punica hierboven al aankaart, is dat het vaak toch goed gaat, kabels hot switchen.

Ik heb het al zo vaak gezien dat mensen gewoon hun spul aanlaten staan als ze (monitor) kabels moeten verwisselen. Als ik dan zeg dat je beter even de boel uit kunt zetten staan ze je aan te kijken alsof je van mars komt. Laatst zelfs nog echt een beetje ruzie over gehad bij iemand waar de monitor verwisselt moest worden en die perse dat ding niet wilde uitzetten. Hij had het al zo vaak gedaan en het was nog nooit fout gegaan. Nja, toch de kabel dus verwisselt en natuurlijk ging het weer goed en was ik de *ikel.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:34

Xanax959

relax...

Tja, 9 van de 10 keer gaat het goed...

Atari portfolio Dos 2.11

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !