Toon posts:

[XP] na upgrade & format niet verder dan inlogscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geupgrade van een 2100+ naar een AMD64 2800 met een Asus K8V-X moederbord. Toen ik wou opstarten van mijn harde schijf kon ik dat alleen maar in veilige modus.
Ik heb toen maar mijn harde schijf geformateerd en mijn windows terug geinstalleerd maar toen mijn computer terug opstarte kreeg ik meestal een zwart scherm en ging mijn scherm in standby ofwel zag ik nog juist het laad scherm van XP en dan zwart.

Via de search heb ik gevonden dat het aan mijn videokaart kan liggen die een grote refreshrate geeft maar ik heb 3 andere geprobeerd (9800pro, TNT, ti4200) en een ander scherm maar dat gaf allemaal hetzelfde resultaat.

rest specs: 512Mb RAM hyb25d256800ce-5 volgens boekje is hyb25d256800bt-5g goed, videokaart asus radeo 9550
harde schijf is door tool van WD goed bevonden (geen errors)
Heeft iemand hier een oplossing voor hoe ik mijn XP op mijn harde schijf krijg?

edit: heb nu via een andere computer er XP opgekregen maar kan hier alleen maar in met veilige modus als ik normaal opstart blijft mijn scherm zwart

Alvast bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 23:09 ]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Je hebt dus alleen de CPU vervangen? Misschien die oude weer terug zetten en werkt het dan wel is misschien je mobo of CPU brak.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nieuwe cpu en mobo in

• Postman
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 06:49:
Er zit nieuwe cpu en mobo in
Heb je de laatste VGA chipset drivers geïnstalleerd?

Toch wel raar dat je dit bij alle videokaarten hebt. Misschien een de default instellingen van je BIOS proberen (of de fail safe).

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:09

Xof

Miischien moet je je bios flashen, kan zijn dat het een probleem is van je moederbord.

En btw Postman, een AMD64 krijg je niet op een athlonxp bord :D

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik eigenlijk iets installeren vanuit veilige modus want ik als daar iets wil installeren vanaf cdrom zegt hij dat er dll's niet zijn geladen

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 11:14:
Hoe kan ik eigenlijk iets installeren vanuit veilige modus want ik als daar iets wil installeren vanaf cdrom zegt hij dat er dll's niet zijn geladen
Je moet niets willen installeren vanuit veilige modus..
Je moet Windows XP opnieuw installeren en als je geen spannende IDE controller gebruikt ofzo, moet Windows XP gewoon op kunnen starten. Daarna kun je pas beginnen met installeren van drivers en andere apps.

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-NL schreef op 22 oktober 2004 @ 11:27:
[...]

Je moet niets willen installeren vanuit veilige modus..
Je moet Windows XP opnieuw installeren en als je geen spannende IDE controller gebruikt ofzo, moet Windows XP gewoon op kunnen starten. Daarna kun je pas beginnen met installeren van drivers en andere apps.
dat is juist het probleem ik kan XP niet volledig installeren als hij de eerste keer restart (na formateren en de rest van die blauwe "dos" omgeving) dan krijg ik een zwart scherm en wil hij niet meer verder. Als ik mijn harde schijf dan aan een andere computer hang doet hij wel gewoon verder met de installatie.

• Postman
Xof schreef op 22 oktober 2004 @ 10:57:
En btw Postman, een AMD64 krijg je niet op een athlonxp bord :D
Duh... maar je hebt tegenwoordig allerlei verschillende planken dus ik d8 dat er misschien ook wel een plank was met 2 sockets (1 voor 32-bit en 1 voor 64-bit AMD) en dat je 1 van de 2 sockets kon gebruiken.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:09

Xof

Postman schreef op 22 oktober 2004 @ 12:41:
[...]

Duh... maar je hebt tegenwoordig allerlei verschillende planken dus ik d8 dat er misschien ook wel een plank was met 2 sockets (1 voor 32-bit en 1 voor 64-bit AMD) en dat je 1 van de 2 sockets kon gebruiken.
Beetje onmogelijk.. want dan moet je ook 2 chipsets op het moederbord hebben ed. Zal heeel eventueel wel mogelijk zijn maar dan zit je met een bord van over de 300 euro. En echt interessant is het niet voor een fabrikant om zoiets te maken. Dus nee ze bestaan niet.
Pagina: 1